Короткий опис (реферат):
Анотація
У кваліфікаційній роботі, яка має назву «Формування мотивації учіння молодших школярів на уроках в НУШ» обґрунтовується питання щодо формування мотивації учіння молодших школярів на уроках в Новій українській школі (НУШ) та є актуальною, важливою проблемою в сучасній педагогічній практиці. Нова українська школа, яка створена з метою модернізації освітнього процесу, передбачає впровадження нових підходів до навчання та виховання учнів. У контексті НУШ, формування мотивації учіння молодших школярів набуває особливого значення, оскільки цей період є ключовим для формування основних знань, навичок та умінь. З одного боку, молодші школярі потребують стимулювання для активного вияву інтересу до навчання, а з іншого - їхня мотивація безпосередньо впливає на їхній успіх у навчанні та подальший розвиток.
Розглянута тема дослідження відрізняється своєю актуальністю, новизною, пов’язані з розвитком мотивації учіння та її вплив на процес навчання молодших школярів в НУШ.
Кваліфікаційна робота містить у собі три розділи.
У першому розділі роботи розглянуто основні теоретичні підходи до вивчення мотивації учіння, зокрема, психологічні, педагогічні та соціальні аспекти. Встановлено, що мотивація до навчання є багатокомпонентним явищем, що поєднує внутрішні і зовнішні стимули. До внутрішніх стимулів належать пізнавальні інтереси, бажання досягати успіхів, інтерес до саморозвитку, а до зовнішніх - впливи з боку батьків, вчителів, соціального середовища.
У другому розділі досліджується мотиваційна сфера молодших школярів. У молодшому шкільному віці основною діяльністю дітей є навчальна діяльність, яка базується на засвоєнні знань через предметну діяльність. Цей період характеризується входженням дитини в навчальний процес і оволодінням основними його компонентами, такими як навчальні завдання, дії самоконтролю та саморегуляції. Мотивація навчання в цьому віці часто є імпульсивною, залежною від зовнішніх стимулів, що підкреслює важливість створення таких умов, які сприятимуть розвитку більш стійкої, усвідомленої мотивації до навчання.
У третьому розділі було проведено дослідно-експериментальну роботу з формування мотивації молодших школярів засобами методики «Шість цеглинок» було встановлено, що використання інтерактивних та ігрових методик позитивно впливає на пізнавальну активність учнів.
Отримані результати дослідження мають як теоретичне, так і практичне значення та можуть бути використані здобувачам вищої освіти, педагогами початкових класів.
Суть розробки, основні результати:
Annotation
The qualification work, entitled "Formation of learning motivation of younger schoolchildren in lessons at the New Ukrainian School", substantiates the issue of forming learning motivation of younger schoolchildren in lessons at the New Ukrainian School (NUS) and is an urgent, important problem in modern pedagogical practice. The New Ukrainian School, which was created with the aim of modernizing the educational process, involves the implementation of new approaches to teaching and educating students. In the context of the NUS, the formation of learning motivation of younger schoolchildren acquires special importance, since this period is key for the formation of basic knowledge, skills and abilities. On the one hand, younger schoolchildren need stimulation to actively show interest in learning, and on the other hand, their motivation directly affects their success in learning and further development.
The considered research topic is distinguished by its relevance, novelty, related to the development of learning motivation and its impact on the learning process of junior schoolchildren at the National School of Ukraine.
The qualification work contains three sections. The first section examines the theoretical foundations of the formation of learning motivation of junior schoolchildren in lessons at the National School of Ukraine.
The first section of the work considers the main theoretical approaches to the study of learning motivation, in particular, psychological, pedagogical and social aspects. It is established that learning motivation is a multicomponent phenomenon that combines internal and external stimuli. Internal stimuli include cognitive interests, the desire to achieve success, interest in self-development, and external ones include influences from parents, teachers, and the social environment.
In the third section, experimental work was conducted on the formation of motivation of younger schoolchildren using the "Six Bricks" methodology. It was found that the use of interactive and game methods has a positive effect on the cognitive activity of students.
The results of the study have both theoretical and practical significance and can be used by higher education applicants and primary school teachers.