Короткий опис (реферат):
АНОТАЦІЯ
Клименко К. Г. Інтерактивні форми співпраці з батьками молодших школярів з особливими освітніми потребами.Кваліфікаційна робота на здобуттяосвітньогоступеня «магістра» за спеціальністю 013 Початкова освіта. Освітняпрограма: «Початкова освіта. Інклюзивнаосвіта». Ізмаїльськийдержавнийгуманітарнийуніверситет. м. Ізмаїл, 2024.
Кваліфікаційна робота присвячена розв’язанню актуального наукового завдання, яке полягає у теоретичному обґрунтуванні та розробці практичних рекомендацій щодо впровадження інтерактивних форм співпраці з батьками молодших школярів з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання.
У роботі розглянуто теоретичні засади інклюзивної освіти в Україні та світі, а також значення сімейного середовища для розвитку дітей з особливими освітніми потребами. Проведено аналіз сучасних наукових підходів до співпраці школи та сім’ї, зокрема інтерактивних методів взаємодії, таких як тренінги, семінари, консультації, спільні проєкти тощо. Виокремлено особливості організації такої співпраці в умовах інклюзивного середовища та її вплив на ефективність навчання.
У практичній частині роботи проведено експериментальне дослідження, метою якого було впровадження системи інтерактивних форм співпраці в освітній процес. Визначено рівень готовності батьків до взаємодії з педагогами та надано рекомендації щодо вдосконалення цієї взаємодії. Отримані результати показали, що активна участь батьків у навчально-виховному процесі позитивно впливає на емоційний стан дітей, їхню соціалізацію та навчальні досягнення.
Розроблено методичні рекомендації для педагогів щодо використання інтерактивних форм співпраці з батьками молодших школярів. Запропоновано інструменти для проведення тренінгів, індивідуальних консультацій та створення платформ для постійного обміну інформацією між школою і сім’єю. Вказано на необхідність системного підходу до співпраці з батьками, включаючи організацію зворотного зв’язку, врахування потреб і очікувань сімей.
Практичне значення дослідження полягає у можливості застосування його результатів у роботі початкових шкіл, центрів інклюзивної освіти та в розробці програм підвищення кваліфікації педагогів. Запропоновані методи взаємодії можуть бути використані для побудови ефективної комунікації між школою і батьками, що буде сприяти розвитку інклюзивного навчального простору.
Суть розробки, основні результати:
ANNOTATION
Klymenko K. G. Interactive forms of cooperation with parents of younger students with special educational needs. Qualification work for obtaining a master's degree in the specialty 013 Primary Education. Educational program: «Primary Education. Inclusive Education». Izmail State University of Humanities. Izmail, 2024.
The master's thesis is devoted to the solution of an actual scientific task, which consists in the theoretical substantiation and development of practical recommendations for the implementation of interactive forms of cooperation with parents of younger schoolchildren with special educational needs in the conditions of inclusive education.
The paper examines the theoretical principles of inclusive education in Ukraine and the world, as well as the importance of the family environment for the development of children with special educational needs. An analysis of modern scientific approaches to school-family cooperation, including interactive methods of interaction, such as trainings, seminars, consultations, joint projects, etc., was carried out. The peculiarities of the organization of such cooperation in the conditions of an inclusive environment and its influence on the effectiveness of education are highlighted.
In the practical part of the work, an experimental study was conducted, the purpose of which was to introduce a system of interactive forms of cooperation into the educational process. The level of readiness of parents to interact with teachers was determined, and recommendations were given to improve this interaction. The obtained results showed that the active participation of parents in the educational process has a positive effect on the emotional state of children, their socialization and educational achievements.
Methodological recommendations for teachers regarding the use of interactive forms of cooperation with parents of younger schoolchildren have been developed. Tools for conducting trainings, individual consultations and creating platforms for constant exchange of information between the school and the family are offered. The need for a systematic approach to cooperation with parents, including the organization of feedback, taking into account the needs and expectations of families, is indicated.
The practical significance of the research lies in the possibility of applying its results in the work of primary schools, centers of inclusive education and in the development of teacher training programs. The proposed methods of interaction can be used to build effective communication between the school and parents, which will contribute to the development of an inclusive educational space.