Короткий опис (реферат):
АНОТАЦІЯ
на кваліфікаційну роботу здобувача освітнього ступеня «магістр» освітньої програми «Початкова освіта. Інклюзивна освіта» педагогічного факультету
Бондаренко Оксани Іванівни на тему «Психолого-педагогічні умови освітньої діяльності вчителя з молодшими школярами із особливими потребами на комплексних корекційно-розвиткових заняттях»
Кваліфікаційна робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел, додатків. Об’єктом дослідження була освітня діяльність учителя з молодшими школярами із особливими потребами. Предмет дослідження - психолого-педагогічні умови реалізації освітньої діяльності вчителя з молодшими школярами із особливими потребами на комплексних корекційно-розвиткових заняттях. Метою дослідження було розроблення експериментальної програми комплексних корекційно-розвиткових занять з молодшими школярами з особливими потребами та на цій основі розроблення методичних рекомендацій вчителям і асистентам учителів інклюзивних класів.
В магістерському дослідженні презентовано комплексний аналіз літератури щодо сучасної характеристики молодших школярів із особливими освітніми потребами.
З’ясовано умови організації комплексних корекційно-розвиткових занять з учнями із особливими потребами.
На основі теоретичного аналізу соціально-педагогічних і психолого-педагогічних джерел, проведено соціально-педагогічне обстеження умов інклюзивного середовища для комплексних корекційно-розвиткових занять з учнями; представлено зміст експериментальної корекційно-розвиткової діяльності з учнями молодшого шкільного віку із особливостями.
Після завершення педагогічного експерименту здійснено статистичну обробку результатів експериментальної роботи, їх інтерпретацію. Систематизовані в магістерському дослідженні методичні матеріали можуть бути використані викладачами вищих шкіл, вчителями, батьками; рекомендовані студентам при проходженні педагогічної практики.
Суть розробки, основні результати:
ANNOTATION
for the gratification work of the holder of the master's degree of the educational program "Elementary education. Inclusive education" of the Faculty of Pedagogy
Oksana Ivanovna Bondarenko on the topic "Psychological and pedagogical conditions of the teacher's educational activity with younger schoolchildren with special needs in complex corrective and developmental classes"
The qualification work consists of an introduction, three sections, conclusions, a list of used sources, and appendices. The object of the study was the teacher's educational activities with younger schoolchildren with special needs. The subject of the research is the psychological and pedagogical conditions of implementing the teacher's educational activities with younger schoolchildren with special needs in complex corrective and developmental classes. The purpose of the study was to develop an experimental program of complex corrective and developmental classes with younger schoolchildren with special needs and, on this basis, to develop methodological recommendations for teachers and assistant teachers of inclusive classes.
The master's study presents a comprehensive analysis of the literature on the modern characteristics of junior high school students with special educational needs.
The conditions for the organization of complex corrective and developmental classes with students with special needs have been clarified.
Based on the theoretical analysis of social-pedagogical and psychological-pedagogical sources, a social-pedagogical examination of the conditions of an inclusive environment for complex corrective and developmental classes with students was conducted; the content of experimental corrective and developmental activities with students of primary school age with special features is presented.
After the end of the pedagogical experiment, the results of the experimental work were statistically processed and interpreted. The methodical materials systematized in the master's study can be used by teachers of higher schools, teachers, and parents; recommended to students during pedagogical practice.