Короткий опис (реферат):
Анотація до кваліфікаційної роботи
Нефьодової Вікторії
Профілактика емоційного неблагополуччя у дітей молодшого
шкільного віку в умовах воєнного стану
Кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістра за
спеціальністю 013 Початкова освіта. Освітня програма: «Початкова освіта.
Позашкільна освіта». Ізмаїльський державний гуманітарний університет.
м, Ізмаїл, 2024.
Кваліфікаційна = робота присвячена дослідженню профілактики
емоційного неблагополуччя у дітей молодшого шкільного віку в умовах
воєнного стану.
Актуальність дослідження зумовлена необхідністю | розробки
практичних рекомендацій та методик для профілактики емоційного
неблагополуччя у дітей молодшого шкільного віку в умовах надзвичайних
ситуацій.
Об'єктом дослідження є особливості психоемоційного розвитку дітей
молодшого шкільного віку в освітньому процесі.
Предметом дослідження є методичні підходи та дієві практики
профілактики емоційного неблагополуччя у дітей молодшого шкільного віку
в умовах воєнного стану.
Метою кваліфікаційної роботи є розробка та апробація методичних
підходів до профілактики емоційного стресу у дітей молодшого шкільного
віку в кризових обставинах, а також визначення ефективності цих підходів для
покращення психоемоційного благополуччя дітей.
Завдання дослідження:
1. Проаналізувати теоретичні основи профілактики емоційного
неблагополуччя у дітей молодшого шкільного віку.
2. Вивчити сучасні | методичні 0 підходи Ta практики, що
використовуються для попередження емоційного неблагополуччя у дітей в
умовах воєнного стану.
3. Розробити методичні рекомендації для педагогів та психологів щодо
профілактики емоційного неблагополуччя у дітей молодшого шкільного віку
в умовах надзвичайних ситуацій.
Кваліфікаційна робота складається з двох розділів. У першому розділі
роботі розглядаються теоретичні основи емоційного розвитку дитини
молодшого шкільного віку в освітньому процесі. Особлива увага приділена
педагогічним умовам стимулювання розвитку емоційного інтелекту дитини з
ООП в початковій школі (спостереження та діагностика). У змісті другого
розділу роботи розкрито методичні засади організації інклюзивного навчання
молодших школярів в умовах воєнного стану, визначено дієві інструменти та
практики забезпечення емоційного благополуччя дітей в освітньому процесі.
Визначено сучасні методи, форми та засоби профілактики емоційного
неблагополуччя дітей. Проаналізовано систему урочної та позаурочної
роботи, розроблено систему вправ та методичні рекомендації, що спрямовані
на профілактику емоційного неблагополуччя дітей молодшого шкільного віку
в надзвичайних ситуаціях.
Висновки дослідження підтверджують, що розвиток емоційної сфери
дитини є критичним аспектом її загального розвитку, що впливає на навчальні
досягнення, соціальну адаптацію та психологічне благополуччя. Здійснення
систематичного моніторингу та діагностика психоемоційного стану дітей,
зворотний зв'язок від учнів, батьків та колег забезпечують своєчасне
виявлення проблем та коригування профілактичних заходів. Створення
сприятливого емоційного середовища є ключовим для забезпечення
успішного навчання та розвитку дітей. Тільки через спільні зусилля всіх
учасників освітнього процесу можливе досягнення мети - забезпечення
емоційного благополуччя та успіху кожної дитини навіть в умовах воєнного
стану.
Суть розробки, основні результати:
ANNOTATION
to the qualification work by Victoria Nefyodova
on the topic
Prevention of emotional distress in Primary School Children under Martial Law
Qualification work for obtaining the Master’s degree in the specialty
013 Primary Education. Educational program: "Primary Education. Extracurricular
Education”. Izmail State University for Humanities. Izmail, 2024.
The qualification work is devoted to the study of the prevention of emotional
distress in children of primary school age under martial law.
The relevance of the study is due to the need to develop practical
recommendations and methods for the prevention of emotional distress in children
of primary school age in emergency situations.
The object of the research is the features of psycho-emotional development of
primary school children in the educational process.
The subject of the study is methodological approaches and effective practices
for the prevention of emotional distress in primary school children under martial
law.
The purpose of the qualification work is to develop and test methodological
approaches to the prevention of emotional distress in in primary school children in
crisis circumstances, as well as determining the effectiveness of these approaches to
improve children’s psycho-emotional well-being.
Tasks of the research:
1. To analyze the theoretical foundations of the prevention of emotional
distress in primary school children.
2. To study modern methodological approaches and practices used to prevent
emotional distress in children under martial law.
3. To develop methodological recommendations for teachers and
psychologists on the prevention of emotional distress in children of primary school
age in emergency situations.
The work consists of two chapters. The first chapter discusses theoretical
foundations of the emotional development of primary school children in the
educational process. Special attention is paid to pedagogical conditions that
stimulate the development of emotional intelligence in children with special
educational needs (SEN) in primary school (observation and diagnostics). The
content of the second section of the work reveals the methodological principles of
organizing inclusive education of junior schoolchildren under martial law, identifies
effective tools and practices for ensuring the emotional well-being of children in the
educational process.
Modern methods, forms and means of prevention of emotional distress of
children have been identified. The system of classroom and extracurricular work has
been analyzed, a system of exercises and methodological recommendations aimed
at preventing the emotional well-being of children of primary school age in
emergency situations has been developed.
The findings of the study confirm that the development of the child's
emotional sphere is a critical aspect of his overall development, which affects
academic achievement, social adaptation and psychological well-being. Systematic
monitoring and diagnosis of the psycho-emotional state of children, feedback from
students, parents and colleagues ensure the timely identification of problems and
adjustment of preventive measures. Creating a supportive emotional environment is
key to ensuring successful learning and development of children. Only through the
joint efforts of all participants in the educational process it is possible to achieve the
goal of ensuring the emotional well-being and success of each child even under
martial law.