Короткий опис (реферат):
Анотація
У кваліфікаційній роботі, яка має назву «Формування досвіду моральної поведінки учнів початкових класів у навчально-виховному процесі», обґрунтовується системний підхід до формування моральної свідомості учнів та ролі педагогів у створенні сприятливого середовища для розвитку моральних якостей у дітей.
Розглянута тема дослідження відрізняється своєю актуальністю, новизною, пов’язані з розвитком моральних цінностей та поведінкових норм у учнів початкових класів. В умовах сучасного суспільства проблема морального виховання є особливо актуальною. Недаремно, питання морального виховання виходять на одне з перших місць у системі виховання майбутнього громадянина незалежної української держави.
Кваліфікаційна робота містить у собі три розділи.
У першому розділі розглядаються теоретичні засади дослідження формування досвіду моральної поведінки учнів початкових класів у навчально-виховному процесі. Аналізуються основні поняття, пов’язані з моральним розвитком, такі як совість, відповідальність, емпатія.
Другий розділ присвячений розкриттю методичних особливостей вивчення формування досвіду морально-патріотичної поведінки учнів початкових класів у навчально-виховному процесі. Розглядаються різноманітні методи, прийоми та ігри, що сприяють формуванню моральних норм і цінностей у дітей, а також аналізуються приклади успішної практики в сільській школі.
У третьому розділі представлено експериментальні аспекти дослідження формування досвіду моральної поведінки учнів початкових класів у навчально-виховному процесі. Яке дозволяє оцінити рівень сформованості моральних якостей у учнів початкових класів, а також виявити вплив навчально-виховного процесу на їх моральну поведінку.
Отримані результати дослідження мають як теоретичне, так і практичне значення та можуть бути використані здобувачем вищої освіти, педагоги початкових класів.
Суть розробки, основні результати:
Abstract
This thesis, titled “Developing Moral Behavior in Primary School Students Through the Educational Process,” presents a systematic approach to fostering students’ moral consciousness and highlights the role of educators in creating a favorable environment for fostering moral qualities in children.
The research topic is distinguished by its relevance and novelty, focusing on the development of moral values and behavioral norms among primary school students. In the context of modern society, the issue of moral education is particularly pertinent. It is no coincidence that moral education occupies one of the top priorities in the system of upbringing future citizens of an independent Ukrainian state.
The qualification thesis comprises three chapters.
• The first chapter explores the theoretical foundations of forming moral behavior experience in primary school students within the educational process. It analyzes key concepts related to moral development, such as conscience, responsibility, and empathy.
• The second chapter is dedicated to uncovering the methodological features of studying the formation of moral and patriotic behavior in primary school students. It examines various methods, techniques, and games that promote the development of moral norms and values in children, along with analyzing examples of successful practices in rural schools.
• The third chapter presents experimental aspects of the research on forming moral behavior experience in primary school students. This allows for an assessment of the level of moral qualities formed in primary school students and identifies the impact of the educational process on their moral behavior.
The findings of the research hold both theoretical and practical significance and can be utilized by higher education applicants and primary school educators.