Короткий опис (реферат):
АНОТАЦІЯ
Лучинецька Н. Вплив ідей Нової української школи на соціокультурний розвиток учнів початкової школи засобами мовно-літературного напряму. Кваліфікаційна робота для здобуття освіти Магістр зі спеціальності 013 Початкова освіта. Освітня програма: "Початкова освіта. Позашкільна освіта". Ізмаїльський державний гуманітарний університет. Ізмаїл, 2024.
Дата захисту: 24.12.2024
Телефон - 0981193268
Об’єктом кваліфікаційної роботи стало узагальнення способів успішного формування соціокультурної компетентності молодших школярів при вивченні шкільних предметів «Українська мова» та «Літературне читання».
Предметом роботи є процес засвоєння соціокультурного досвіду українців у доступній здобувачам початкової освіти мовно-літературній формі.
Мета роботи – розкрити сутність соціокультурної компетентності через аналіз наукової літератури, запропонувати активні методи та прийоми її формування при вивчення мови та читання 4-х класах закладу загальної середньої освіти.
Актуальність: Сучасні виклики, такі як воєнний стан та зростання мультикультурного середовища, вимагають розвитку у дітей навичок ефективної соціалізації. Недостатній рівень сформованості соціокультурної компетентності учнів ускладнює їхню комунікацію та адаптацію в полікультурному суспільстві. Використання мовно-літературної галузі є ключовим для збереження національної ідентичності та культурних цінностей. Тому дослідження спрямоване на пошук ефективних шляхів формування цих компетентностей в умовах сучасних освітніх змін.
У змісті кваліфікаційної роботи передбачається розв’язання таких завдань:
1) вивчити й проаналізувати наукові джерела і передовий педагогічний досвід з проблеми дослідження;
2) довести методологічні основи формування соціокультурної компетентності в молодшому шкільному віці;
3) розкрити структуру та компоненти комплексного поняття «соціокультурна компетентність»;
4) проаналізувати стан роботи з формування соціокультурної компетентності в 4-х класах НУШ;
5) запропонувати модель та технологію формування соціокультурної компетентності здобувачів початкової освіти в змісті предметів мовно-літературної галузі.
Експериментальна база дослідження. Базою проведення педагогічного експерименту була Новокапланівська гімназія з дошкільним відділенням і початковою школою Павлівської сільської ради Болградського району Одеської області.
Структура та результати дослідження: робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків до розділів, загальних висновків, списку використаних джерел і літератури. Позитивна динаміка процесу формування досліджуваної компетентності випускників початкової ланки свідчить про ефективність проведеної дослідно-експериментальної роботи. Отже, застосування технології формування соціокультурної компетентності в четвертих класах позитивно вплинуло на розширення і поглиблення знань школярів про Батьківщину, рідний край, національну культуру і традиції українців.
Суть розробки, основні результати:
ANNOTATION
Luchynetska N. The impact of the ideas of the New Ukrainian School on the socio-cultural development of primary school students through linguistic and literary means. Qualification work for obtaining a Master's degree in the specialty 013 Primary education. Educational program: "Primary education. Extracurricular education." Izmail State Humanitarian University. Izmail,
Date of defense: 24.12.2024
Phone - 0981193268
The object of the qualification work was the generalization of methods of successful formation of socio-cultural competence of junior high school students when studying the school subjects "Ukrainian language" and "Literary reading".
The subject is the process of assimilation of the socio-cultural experience of Ukrainians in a linguistic and literary form accessible to students of primary education.
The purpose of the work is to reveal the essence of socio-cultural competence through the analysis of scientific literature, to propose active methods and methods of its formation in the study of language and reading in the 4th grade of a general secondary education institution.
Relevance: Modern challenges, such as martial law and the growth of a multicultural environment, require the development of effective socialization skills in children. The insufficient level of formation of students' sociocultural competence complicates their communication and adaptation in a multicultural society. The use of language and literature is key to preserving national identity and cultural values. Therefore, the research is aimed at finding effective ways of forming these competencies in the conditions of modern educational changes.
The content of the qualification work involves solving the following tasks:
1) study and analyze scientific sources and advanced pedagogical experience on the research problem;
2) prove the methodological foundations of the formation of socio-cultural competence in primary school age;
3) reveal the structure and components of the complex concept of "socio-cultural competence";
4) to analyze the state of work on the formation of socio-cultural competence in the 4th grades of the NUS;
5) to propose a model and technology for the formation of sociocultural competence of students of primary education in the content of linguistic and literary subjects.
Experimental research base. The base of the pedagogical experiment was the Novokaplaniv gymnasium with a preschool department and an elementary school of the Pavliv village council of the Bolgrad district of the Odesa region.
Research structure and results: the work consists of an introduction, three chapters, conclusions to chapters, general conclusions, a list of used sources and literature. The positive dynamics of the process of formation of the researched competence of the graduates of the primary level testifies to the effectiveness of the conducted research and experimental work. So, the application of the technology of formation of socio-cultural competence in the fourth grades had a positive effect on the expansion and deepening of schoolchildren's knowledge about the Motherland, native region, national culture and traditions of Ukrainians.