Короткий опис (реферат):
Анотація
У кваліфікаційній роботі, яка має назву «Творча діяльність учителя як чинник формування особистості дитини з особливими освітніми потребами» розкриває питання підготовки вчителя до педагогічної творчості забезпечує його здатність як до формування та розвитку творчої особистості учня з особливими освітніми потребами, так і до власного професійного та особистісного саморозвитку, що є домінуючими цілями його професійної підготовки.
У першому розділі кваліфікаційної роботи були досліджені психолого-педагогічні аспекти формування особистості дитини з особливими освітніми потребами, які включають ряд ключових аспектів, таких як-от індивідуалізація, диференційований підхід, соціально-емоційна підтримка та стимулювання розвитку. Врахування унікальних потреб та можливостей кожної дитини з ООП передбачає створення індивідуального підходу до навчання та виховання, що забезпечує ефективний процес розвитку.
У другому розділі нашого дослідження розкривається важливість творчого підходу у навчанні та вихованні дітей з ООП та роль інтерактивних методів у розвитку їхніх творчих навичок. Особливості підходу до навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами в контексті творчої діяльності вчителя полягають у необхідності індивідуалізації освітнього процесу. Творчість вчителя дозволяє адаптувати навчальні програми до потреб кожної дитини, стимулювати її мотивацію до навчання та сприяти розвитку важливих навичок, таких як самостійність і креативність. Вчитель, працюючи творчо, створює умови для гармонійного розвитку дітей, підтримуючи їхній інтерес до навчання та сприяючи формуванню позитивної самооцінки.
У третьому розділі було проведено емпіричне дослідження, яке присвячене практичному аспекту використання творчої діяльності вчителя для дітей з особливими освітніми потребами (ООП), дало змогу оцінити ефективність творчих методів у навчанні, а також вивчити їхній позитивний вплив на розвиток дітей з ООП. Аналіз ефективності творчих методів показав, що використання творчих підходів у навчанні та вихованні дітей з ООП значно підвищує якість освітнього процесу. Творчі методи, такі як проєктна діяльність, інтерактивні ігри та креативні завдання, стимулюють інтерес дітей до навчання, розвивають їхні когнітивні та моторні навички, сприяють підвищенню активності та самостійності.
Таким чином, творчість у діяльності вчителя є потужним інструментом, який допомагає не лише адаптувати освітній процес до потреб кожної дитини, а й сприяє її всебічному розвитку, інтеграції в суспільство та формуванню гармонійної, самодостатньої особистості. Творчий підхід до навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами є невід'ємною складовою інклюзивної освіти. Він дозволяє учителю створювати стимулююче середовище, в якому кожна дитина може розвивати свої здібності та потенціал. Творчі підходи включають у себе використання різноманітних методів, прийомів та інноваційних засобів навчання, спрямованих на стимулювання пізнавальної активності та самореалізації учнів.
Суть розробки, основні результати:
Annotation
The qualification work entitled "Creative activity of a teacher as a factor in the formation of the personality of a child with special educational needs" reveals the issue of training a teacher for pedagogical creativity, ensuring his ability both to form and develop the creative personality of a student with special educational needs, and to his own professional and personal self-development, which are the dominant goals of his professional training.
In the first section of the qualification work, the psychological and pedagogical aspects of the formation of the personality of a child with special educational needs were investigated, which include a number of key aspects, such as individualization, a differentiated approach, socio-emotional support and stimulation of development. Taking into account the unique needs and capabilities of each child with special educational needs involves the creation of an individual approach to learning and upbringing, which ensures an effective development process.
The second section of our study reveals the importance of a creative approach in teaching and educating children with special educational needs and the role of interactive methods in the development of their creative skills. The features of the approach to teaching and educating children with special educational needs in the context of the teacher's creative activity are the need to individualize the educational process. The teacher's creativity allows you to adapt educational programs to the needs of each child, stimulate their motivation to learn and promote the development of important skills, such as independence and creativity. The teacher, working creatively, creates conditions for the harmonious development of children, supporting their interest in learning and contributing to the formation of positive self-esteem.
In the third section, an empirical study was conducted, which is devoted to the practical aspect of using the teacher's creative activity for children with special educational needs (SEN), made it possible to assess the effectiveness of creative methods in teaching, as well as to study their positive impact on the development of children with SEN. Analysis of the effectiveness of creative methods showed that the use of creative approaches in teaching and educating children with SEN significantly improves the quality of the educational process. Creative methods, such as project activities, interactive games and creative tasks, stimulate children's interest in learning, develop their cognitive and motor skills, and contribute to increasing activity and independence.
Thus, creativity in the teacher's activity is a powerful tool that helps not only adapt the educational process to the needs of each child, but also contributes to their comprehensive development, integration into society and the formation of a harmonious, self-sufficient personality. A creative approach to teaching and educating children with special educational needs is an integral part of inclusive education. It allows the teacher to create a stimulating environment in which each child can develop their abilities and potential. Creative approaches include the use of various methods, techniques and innovative teaching aids aimed at stimulating cognitive activity and self-realization of students.