Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Височенко, Максим Олександрович | |
dc.contributor.author | Vysochenko, Maxim | |
dc.date.accessioned | 2025-01-15T08:46:00Z | |
dc.date.available | 2025-01-15T08:46:00Z | |
dc.date.issued | 2024-12-25 | |
dc.identifier.citation | Височенко М. О. Національно-патріотичне виховання у вимірі сучасності : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 014.03 Середня освіта (історія). Освітньої програми : Середня освіта: історія. Громадянська освіта і національно-патріотичне виховання / Кер. : канд. іст. н., доц. Татаринов І.Є. – Ізмаїл, 2024. – 98 с. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/2246 | |
dc.description | Annotation. The master's thesis is dedicated to the study of national-patriotic education in the modern educational environment. This research is relevant in the context of global sociocultural and political transformations, which significantly influence the formation of identity, value orientations, and civic consciousness of the younger generation. National-patriotic education becomes especially important in the face of threats to national sovereignty, particularly in the context of a full-scale war, which emphasizes the need to develop a strong national identity, patriotic feelings, and active civic engagement among young people. The main objective of the thesis is to provide a comprehensive analysis of the national-patriotic education process for students in general secondary education institutions and to develop effective approaches for its improvement under modern conditions. The research involved an analysis of Ukraine's legal and regulatory framework governing this process, as well as the identification of the educational potential of the national-patriotic component within the school curriculum. Key tasks and directions of patriotic education were defined, with a special focus on the formation of national consciousness, a sense of pride in the state, and active involvement in civic life. The practical part of the thesis is devoted to the development of innovative methodological approaches to national-patriotic education in schools, specifically the creation and testing of an original extracurricular program that engages students in active discussions of national issues and contemporary expressions of patriotism. One of the practical outcomes is the development of a lesson plan for a debate on the topic "Modern Expressions of Patriotism," which emphasizes current events and the challenges faced by the state. The application of pedagogical experiment methods allowed for the verification of the proposed model’s effectiveness and demonstrated its potential for developing students' national-patriotic qualities. The research also includes an analysis of teachers' readiness to implement national-patriotic education components. A survey was conducted to assess their level of competence and preparedness to work with these issues, providing a basis for recommendations to improve teacher training. The thesis emphasizes the importance of integrating national-patriotic education not only into the formal educational process but also through extracurricular and club activities, which contribute to a deeper understanding of national values among students. The practical significance of the research lies in the potential for using the developed methodologies and materials during educational and training activities with students in general secondary education institutions. The proposed model of national-patriotic education can be adapted for use in various educational settings, highlighting its universality and relevance to the contemporary educational process. | uk_UA |
dc.description.abstract | Анотація. Магістерська робота присвячена дослідженню національно-патріотичного виховання у сучасному освітньому середовищі. Це дослідження є актуальним у контексті глобальних соціокультурних та політичних трансформацій, які суттєво впливають на формування ідентичності, ціннісних орієнтирів та громадянської свідомості молодого покоління. Національно-патріотичне виховання набуває особливого значення в умовах загроз національному суверенітету, зокрема в умовах повномасштабної війни, що посилює необхідність формування у молоді стійкої національної ідентичності, патріотичних почуттів та активної громадянської позиції. Основна мета роботи полягає у всебічному аналізі процесу національно-патріотичного виховання учнів закладів загальної середньої освіти та розробці ефективних підходів до його вдосконалення в сучасних умовах. У рамках дослідження було здійснено аналіз нормативно-правової бази України, що регламентує цей процес, а також виявлено виховний потенціал національно-патріотичного компоненту у шкільній освіті. Визначено ключові завдання та напрями патріотичного виховання, серед яких особливе місце займає формування національної самосвідомості, почуття гордості за державу та активного залучення до громадянського життя. Практична частина роботи присвячена розробці інноваційних методичних підходів до національно-патріотичного виховання у школах, зокрема створенню та апробації авторської програми гурткової роботи, яка дозволяє залучити школярів до активного обговорення національних питань та сучасних проявів патріотизму. Одним із практичних результатів є розробка плану-конспекту уроку-диспуту на тему "Сучасний прояв патріотизму", що акцентує увагу на актуальних подіях та загрозах, перед якими постає держава. Застосування методів педагогічного експерименту дозволило перевірити ефективність запропонованої моделі роботи та продемонструвати її потенціал для розвитку національно-патріотичних якостей учнів. Дослідження також охоплює аналіз готовності педагогічного складу до впровадження компонентів національно-патріотичного виховання. В результаті проведеного опитування було визначено рівень їхньої компетентності та готовності працювати з цими питаннями, що дало можливість розробити рекомендації для вдосконалення підготовки педагогів. У роботі наголошується на важливості інтеграції національно-патріотичного виховання не тільки у формальний освітній процес, але й через позаурочну та гурткову діяльність, що сприяє формуванню у школярів глибокого розуміння національних цінностей. Практичне значення дослідження полягає у можливості використання розроблених методик та матеріалів під час освітньо-виховної роботи з учнями у закладах загальної середньої освіти. Запропонована модель національно-патріотичного виховання може бути адаптована для використання у різних освітніх закладах, що підкреслює її універсальність та актуальність для сучасного освітнього процесу. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.subject | національно-патріотичне виховання | uk_UA |
dc.subject | освітнє середовище | uk_UA |
dc.subject | педагогічні методики | uk_UA |
dc.subject | громадянська свідомість | uk_UA |
dc.subject | national-patriotic education | uk_UA |
dc.subject | educational environment | uk_UA |
dc.subject | pedagogical methods | uk_UA |
dc.subject | civic consciousness | uk_UA |
dc.title | Національно-патріотичне виховання у вимірі сучасності | uk_UA |
dc.title.alternative | National-patriotic education in the dimension of modernity | uk_UA |
dc.type | Thesis | uk_UA |