Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Liu Shuchang | |
dc.contributor.author | Лю Шучан | |
dc.date.accessioned | 2025-01-22T08:11:12Z | |
dc.date.available | 2025-01-22T08:11:12Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Liu Shuchang Fostering patriotism in music classes in Сhinese secondary schools: the impact of art on the formation of national consciousness / Liu Shuchang // The Norwegian Journal of development of the International Science. – № 139. – 2024. – C. 47-50. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/2268 | |
dc.description | Анотація У статті досліджується важливість виховання патріотизму на музичних заняттях у середній школі, підкреслюючи вплив мистецтва на формування національної свідомості учнів. Розглядається роль музики як ефективного інструменту для емоційного залучення учнів до пізнання та осмислення національних цінностей, історії та культури своєї країни. Вивчається, як інтеграція патріотичних тем у музичне навчання може не лише зберегти інтерес учнів до предмету, але й посилити їхню національну ідентичність та морально-етичне становлення, сприяючи гармонійному розвитку особистості. Музика є універсальною мовою, яка здатна передавати емоції, ідеї та цінності без необхідності використання слів. Це робить її особливо ефективним інструментом у вихованні патріотизму. Проведення патріотичного виховання на музичних заняттях має унікальні переваги. Через музику можна емоційно вплинути на дітей, підкреслюючи важливі патріотичні теми та цінності. Музика в середній школі не лише є джерелом задоволення та самовираження для учнів, але й ефективним засобом для формування патріотичних почуттів, виховання любові до Батьківщини та усвідомлення національних цінностей. | uk_UA |
dc.description.abstract | Abstract This article explores the importance of fostering patriotism in music classes in secondary schools, emphasizing the impact of art on the formation of students’ national consciousness. It examines the role of music as an effective tool for emotionally engaging students in understanding and appreciating national values, history, and culture. The study investigates how integrating patriotic themes into music education can not only maintain students’ interest in the subject but also enhance their national identity and moral-ethical development, contributing to the harmonious development of their personalities. Music is a universal language capable of conveying emotions, ideas, and values without the need for words, making it particularly effective in fostering patriotism. Conducting patriotic education through music classes has unique advantages. Music can emotionally influence children, highlighting important patriotic themes and values. In secondary schools, music is not only a source of enjoyment and self-expression for students but also an effective means of cultivating patriotic feelings, fostering love for the homeland, and raising awareness of national values. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | The Norwegian Journal of development of the International Science | uk_UA |
dc.subject | secondary school | uk_UA |
dc.subject | music classes | uk_UA |
dc.subject | patriotism | uk_UA |
dc.subject | education | uk_UA |
dc.subject | patriotic education | uk_UA |
dc.subject | national consciousness | uk_UA |
dc.subject | середня школа | uk_UA |
dc.subject | музичні заняття | uk_UA |
dc.subject | патріотизм | uk_UA |
dc.subject | освіта | uk_UA |
dc.subject | патріотичне виховання | uk_UA |
dc.subject | національна свідомість | uk_UA |
dc.title | Fostering patriotism in music classes in Сhinese secondary schools: the impact of art on the formation of national consciousness | uk_UA |
dc.title.alternative | Виховання патріотизму на музичних заняттях у середній школі Китаю: вплив мистецтва на формування національної свідомості | uk_UA |
dc.type | Thesis | uk_UA |