Короткий опис (реферат):
У Китаї та Україні вокальне мистецтво традиційно вже довгий час вважається високоцінним, і розвиток
вищої музично-педагогічної освіти з урахуванням підготовки висококваліфікованих педагогів-музикантів є одним
із пріоритетів. У даному дослідженні порівнюються особливості вокально-музичної освіти в країнах та аналізуються аспекти її змісту, форм та методів навчання. Дослідження показало, що існують відмінності у вокальній музичній освіті в Китаї та Україні щодо навчальних матеріалів, навчальної програми, основного змісту,
викладацького складу та стандартів оцінювання. У той же час виявлено схожість у вокальній музичній освіті в двох країнах. В даному дослідженні розглядаються особливості вокальної підготовки майбутніх вчителів
музики в педагогічних закладах вищої освіти Китаю та України. Порівнюючи обидві системи, встановлено, що
вміст вокальної музичної освіти у вищих навчальних закладах Китаю формується під впливом художніх та естетичних характеристик національного світосприйняття, унікальності ладово-ментальної основи китайського
мелосу, фонетикоутворювальної та декламаційно-артикуляційної специфіки вокально-мовленнєвої культури
китайців. Основний акцент робиться на майбутній вокально-виконавській, а не вокально-педагогічній діяльності. Українська система вокальної музичної освіти визначається традиціями національної співацької культури
та враховує європейські школи вокального виконавства. Вона має системно-структурний підхід та впроваджується у науково-теоретичному, організаційно-методичному та художньо-виконавському напрямках. На основі
результатів дослідження в статті досліджено наслідки української вокальної музичної освіти для китайської
вокальної музичної освіти та висуваються перспективи майбутніх досліджень. Важливість цього дослідження
полягає в поглибленому розумінні та порівнянні вокальної музичної освіти в різних країнах, щоб надати педагогам вокалу ідеї для довідки та вдосконалення. Це дослідження має велике значення для сприяння розвитку вокально-музичної освіти.
Суть розробки, основні результати:
In China and Ukraine, vocal art has traditionally been highly esteemed for a long time, and the development of higher
music education with a focus on training highly qualified music educators is a priority. This study compares the features
of vocal-musical education in the two countries and analyzes aspects of its content, forms, and teaching methods. The
research has revealed differences in vocal-musical education in China and Ukraine concerning educational materials,
curriculum, core content, faculty composition, and assessment standards. At the same time, similarities in vocal-musical
education in both countries have been identified. The study explores the specifics of vocal preparation for future music
teachers in higher education institutions in China and Ukraine. Comparing both systems, it has been established that
the content of vocal-musical education in higher education institutions in China is shaped by the influence of artistic and
aesthetic characteristics of national worldview, the uniqueness of the tonal-mental basis of Chinese melody, phoneticformation, and declamatory-articulation specificity of the vocal-speech culture of the Chinese. The main emphasis is
placed on future vocal-performing activities rather than vocal-teaching activities. The Ukrainian system of vocal-musical
education is defined by the traditions of national singing culture and incorporates European schools of vocal performance.
It adopts a systematic-structural approach and is implemented in scientific-theoretical, organizational-methodological,
and artistic-performance directions. Based on the research findings presented in the article, the consequences of
Ukrainian vocal-musical education for Chinese vocal-musical education are explored, and prospects for future research
are proposed. The significance of this study lies in the in-depth understanding and comparison of vocal-musical education
in different countries, aiming to provide vocal educators with insights and ideas for improvement. This research holds
great importance in contributing to the development of vocal-musical education.