Короткий опис (реферат):
АНОТАЦІЯ
на кваліфікаційну роботу здобувача освітнього ступеня «магістр» на тему: «Психологічні особливості підлітків, які пережили травматичні події»
Мітакі Кирила Вікторовича
факультету управління, адміністрування та інформаційної діяльності
спеціальності: 053 Психологія
Кваліфікаційна робота студента Мітакі Кирила Вікторовича на тему «Психологічні особливості підлітків, які пережили травматичні події» присвячена дослідженню феномену психологічної травми, її природи, класифікації та впливу на особистість підліткового віку, а також розробці психологічних рекомендацій батькам підлітків, психологам та педагогам щодо подолання наслідків психологічної травми у підлітків. Актуальність теми обумовлена сучасними умовами соціальних та політичних викликів, які певним чином вливають на особистість підліткового віку в процесі її становлення і розвитку.
У першому розділі роботи визначено поняття травми, її природу та вплив на особистість. Проаналізовано вивчення явища травми зарубіжними та вітчизняними вченими. Відокремлено поняття психологічної та психічної травми. Проаналізовано детермінанти та класифікацію травм. Висвітлено вікові особливості підліткового віку. Визначено психологічні особливості впливу травматичного досвіду на особистість підліткового віку.
У другому розділі дібрано психодіагностичний інструментарій для визначення травматичних проявів у групі підлітків з використанням електронних платформ. За психологічними методиками досліджено травматичні прояви серед групи підлітків контрольної групи. Проаналізовано психологічні особливості підлітків з наявними травматичними проявами.
Третій розділ присвячено визначенню мети і завдання формувального експерименту. Здійснено ранжування та аналіз отриманих результатів дослідження експериментальної групи підлітків, яке полягає у виявленні травматичних проявів серед групи підлітків після проведення психокорекційної роботи з використанням проективних методик. Розроблено психологічні рекомендації батькам підлітків, психологам та педагогам щодо корекції та поліпшення наслідків травматичного досвіду в підлітків.
Результати дослідження висвітлено у трьох студентських публікаціях, а також представлені на науково-практичних конференціях міжнародного та всеукраїнського рівнів.
Суть розробки, основні результати:
ABSTRACT
on the qualification work of the applicant of the educational degree «master» on the topic: «Psychological characteristics of adolescents who have experienced traumatic events»
Mitaki Kyrylo Viktorovych
faculty of management, administration and information activities
specialty: 053 Psychology
The qualification work of the student Mitaki Kyrylo Viktorovych on the topic «Psychological characteristics of adolescents who survived traumatic events» is devoted to the study of the phenomenon of psychological trauma, its nature, classification and impact on the personality of adolescence, as well as the development of psychological recommendations to parents of adolescents, psychologists and teachers to overcome the consequences of psychological trauma in adolescents. The relevance of the topic is due to the current conditions of social and political challenges, which in a certain way influence the personality of adolescence in the process of its formation and development.
The first section of the work defines the concept of trauma, its nature and impact on the person. The study of the phenomenon of trauma by foreign and domestic scientists is analyzed. The concept of psychological and mental trauma is separated. Determinants and classification of injuries are analyzed. The age features of adolescence are highlighted. The psychological features of the influence of traumatic experience on the personality of adolescence are determined.
In the second section, a psychodiagnostic tool was selected to determine traumatic manifestations in the group of adolescents using electronic platforms. According to psychological methods, traumatic manifestations among the group of adolescents of the control group were investigated. Psychological features of adolescents with existing traumatic manifestations are analyzed.
The third section is devoted to the definition of the goal and task of the forming experiment. The ranking and analysis of the obtained results of the study of the experimental group of adolescents, which consists in identifying traumatic manifestations among the group of adolescents after psycho-correction work with projective techniques, has been carried out. Psychological recommendations to parents of teenagers, psychologists and teachers on correction and improvement of consequences of traumatic experience in adolescents have been developed.
The results of the study are highlighted in three student publications, as well as presented at scientific conferences of international and national levels.