Ізмаїльський Державний Гуманітарний Університет

Соціально-педагогічна профілактика адиктивної поведінки підлітків

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Малая, Оксана Андріївна
dc.contributor.author Malaya, Oksana
dc.date.accessioned 2025-02-06T08:17:19Z
dc.date.available 2025-02-06T08:17:19Z
dc.date.issued 2024-12-24
dc.identifier.citation Малая О. А. Соціально-педагогічна профілактика адиктивної поведінки підлітків : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 231 Соціальна робота. Освітньої програми: Соціальна робота. Соціально-психологічна реабілітація / Кер. : канд. пед. н., ст. викл. Рубан А. К. – Ізмаїл, 2024. – 75 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2310
dc.description Annotation to the qualification work Malaya Oksana The issue of healthy lifestyles among young people has recently become particularly relevant. The problem that has become particularly acute for society is the addictive behavior of young people associated with the use of various psychoactive substances. The lack of knowledge and skills about healthy lifestyles among adolescents and the lack of timely socially adaptive behavioral strategies of the adult population (parents, teachers) do not fully provide the results of educational, psychological and social support to adolescents. The number of children and adolescents with addictive behaviors is growing rapidly. The high significance of the problem for society leads us to study the issue of addictive behavior of children and adolescents. This problem is complex and multifaceted, and there can be no single solution. A significant part of psychological research deals with issues related to deviant (addictive) behavior of adolescents. Therefore, the study of the problem of addictive behavior is one of the most pressing problems of modern society and has an important theoretical and practical task. Due to the rapid increase in the number of children, adolescents and young people with addictive behavior, as well as the high social significance of this problem, psychologists, social educators and scientists pay considerable attention to the study of addiction and addictive behavior. Addictive behavior is seen as a form of deviant and destructive behavior. The purpose of the study is to develop and implement effective forms and methods of social and psychological prevention of adolescent addictive behavior. The object of the study is 10-11th grade students of the Liskivske Secondary School of the Kilia City Council. The subject of the study is methods, approaches and programs for the prevention of addictive behavior of adolescents. The paper consists of three sections. In the section “Theoretical foundations of the definition of addictive behavior” the author analyzes the manifestations of addictive behavior and adolescent deviations. The classification of forms, types and stages of addictive behavior in adolescents is presented, the essence of social and pedagogical prevention of addictive behavior in adolescents is revealed. The second chapter - “Methodological support for the social and psychological rehabilitation of adolescents with addictive behavior” describes the main approaches to the social and psychological prevention of addictive behavior; the content, forms and methods of work of a social teacher of an educational institution for the prevention of addictive behavior of adolescents are revealed, and the methodology for identifying adolescents prone to addictive behavior is analyzed. The third chapter - “Experimental study of the peculiarities of the development of addiction tendencies in adolescence and ways to prevent it” - presents the results of the study on the outlined issues and provides practical recommendations for the prevention of deviant behavior in adolescents. Raising awareness of adolescents about the impact of psychotropic drugs on the physical and mental state of a child has brought the negative attitude of adolescents towards addictive behavior closer - this can be observed in the course of experimental work. The main factor in the prevention of addictive behavior is the creation of a positive psychological climate in educational institutions of all levels and the organization of meaningful leisure. After all, in the absence of these factors, they are the ones that cause addictive behavior. A positive psychological climate consists of many levels, starting with the organization of educational activities in schools and ending with the implementation of prevention programs. Meaningful leisure is the only reason that negatively affects youth subculture. uk_UA
dc.description.abstract Анотація до кваліфікаційної роботи Малої Оксани Андріївни Питання здорового способу життя молоді останнім часом набуло особливої актуальності. Проблема, яка особливо гостро постала перед суспільством, це адиктивна поведінка молоді, пов'язана з вживанням різноманітних психоактивних речовин. Відсутність у підлітків знань і навичок про здоровий способ життя та своєчасне соціально адаптивна стратегія поведінки дорослої частини населення (батьків, педагогів) не надає в повному обсязі результатів виховної , психологічної та соціальної підтримки підліткам. Дуже стрімко зростає кількість дітей і підлітків з адиктивною поведінкою. Висока значущість проблеми суспільства наштовхує нас до вивчення питання, щодо адиктивної поведінки дітей та підлітків. Данна проблема складна і багатогранна і одного рішення не може бути. У значної частини психологічних досліджень розглядаються питання, що пов'язані з девіантною (адитивною) поведінкою підлітків. Тому дослідження проблеми адиктивної поведінки є однією з найбільш актуальних проблем сучасного суспільства та має важливу теоретичну і практичну задачу. У зв’язку зі стрімким зростанням кількості дітей, підлітків і молоді з проявами залежної поведінки, а також високою соціальною значущістю цієї проблеми, дослідженню адикції та адиктивної поведінки приділяється значна увага з боку психологів, соціальних педагогів та науковців. Адиктивна поведінка розглядається як одна з форм девіантної та деструктивної поведінки. Метою дослідження є розробка та впровадження ефективних форм та методів соціально-психологічної профілактики адитивної поведінки підлітків. Об'єктом дослідження є учні 10-11 класу Лісківського закладу загальної середньої освіти Кілійської міської ради. Предметом дослідження є методи, підходи та програми, щодо профілактики адиктивної поведінки підлітків. Робота складається з трьох розділів. У розділі «Теоретичні засади визначення адиктивної поведінки» проаналізовано формовиявлення адиктивної поведінки та підліткових девіацій. Представлено класифікацію форм, видів та етапів формування адиктивної поведінки у підлітків, розкрито сутність соціально-педагогічної профілактики адиктивної поведінки підлітків. Другий розділ – «Методичне забезпечення соціально-психологічної реабілітації підлітків з адиктивною поведінкою» охарактеризовано основні підходи до соціального-психологічної профілактики адиктивної поведінки; розкрито зміст, форми і методи роботи соціального педагога освітнього закладу з профілактики адиктивної поведінки підлітків, а також проаналізовано методику виявлення підлітків, схильних до адиктивної поведінки. У третьому розділі – «Експериментальне дослідження особливостей розвитку схильності до адикції у підлітковому віці та способи її попередженя» репрезентовано результати дослідження з окресленої проблематики, а також надала практичні рекомендації щодо профілактики проявів девіантної поведінки у осіб підліткового віку. Підвищення рівня обізнаності підлітків про вплив психотропних препаратів на фізичний і психічний стан дитини наблизило негативне ставлення підлітків до адиктивної поведінки – це можна спостерігати в ході експериментальної роботи. Основним фактором профілактики адиктивної поведінки є створення позитивного психологічного клімату в освітніх установах всіх рівнів і організація змістовного дозвілля. Адже при відсутності перерахованих факторів саме вони викликають адиктивну поведінку. Позитивний психологічний клімат складається з багатьох рівнів, починаючи з організації освітніх заходів в школах і закінчуючи впровадженням профілактичних програм. Змістовне дозвілля-єдина причина, яка негативно впливає на молодіжну субкультуру. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject підліток uk_UA
dc.subject девіантна поведінка uk_UA
dc.subject адиктивна поведінка uk_UA
dc.subject профілактика uk_UA
dc.subject adolescent uk_UA
dc.subject deviant behavior uk_UA
dc.subject addictive behavior uk_UA
dc.subject prevention uk_UA
dc.title Соціально-педагогічна профілактика адиктивної поведінки підлітків uk_UA
dc.type Thesis uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу