Ізмаїльський Державний Гуманітарний Університет

Лінгвокогнітивні аспекти детективного дискурсу (на матеріалі англомовних детективів ХІХ-ХХ ст.)

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Соловко, Єва
dc.contributor.author Solovko, Eva
dc.date.accessioned 2025-02-17T08:28:30Z
dc.date.available 2025-02-17T08:28:30Z
dc.date.issued 2024-12-27
dc.identifier.citation Соловко Є. В. Лінгвокогнітивні аспекти детективного дискурсу (на матеріалі англомовних детективів ХІХ-ХХ ст.) : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 014 Середня освіта. Спеціалізації : 014.021 Англійська мова та зарубіжна література. Освітньої програми : Середня освіта: англійська мова та зарубіжна література / Кер. : канд. філ. н., доц. Олейнікова Г. О. – Ізмаїл, 2023. – 78 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2316
dc.description SUMMARY The author of the qualification work investigated the fictional narrative of the detective genre in the context of cognitive linguistics on the basis of detective stories by English writers. The material of the study is detective novels, such as the novels And Then There Were None and Murder on the Orient Express by Agatha Christie; Arthur Conan Doyle's The Hound of the Baskervilles; The Murders in the Rue Morgue by E. Poe; and The Jade of the Jews by E. Poe and The Blue Cross by Gilbert Keith Chesterton. The author analyzes the theoretical issues of the cognitive model of the detective story; the structure and semantics of the detective narrative; the directions of studying the detective text within the framework of cognitive linguistics. Within the framework of cognitive linguistics, the detective story is the object of cognitive analysis, which studies the types, kinds and ways of organizing various formats of knowledge in the human mind involved in the process of perceiving and decoding a text. It has stable genre-forming features (the presence of a mystery and stereotypical behavior of characters viewed as social roles), and contains certain formats of knowledge about social relationships within a detective situation. The integrated use of the basic concepts in detective stories: crime - mystery – investigation – punishment forms a special conceptual sphere and determines the structural and semantic construction of the detective narrative. The methodological recommendations for the development of students' cognitive abilities in English lessons in the 11th grade of the GSEI are devoted to the analysis of methods and approaches to the development of cognitive abilities in English lessons in a specialized school and are supplemented by our analysis of the frames on the topics of the educational units of the English textbook for the 11th grade of the GSEI edited by O. D. Karpiuk. The analysis of frames allows them to better understand how we perceive and structure knowledge about different aspects of the world. Each of the described frames demonstrates how certain concepts are organized in our minds and how they affect our understanding and communication. uk_UA
dc.description.abstract АНОТАЦІЯ Авторка кваліфікаційної роботи дослідила художній наратив детективного жанру в контексті проблематики когнітивної лінгвістики на матеріалі детективних оповідань англійських письменників. Матеріал дослідження – детективні твори, як-от: романи «А потім їх не стало» (And Then There Were None) та «Вбивство у Східному експресі» (Murder on the Orient Express) Агати Крісти; повість Артура Конан Дойла «Собака Баскервілів» (The Hound of the Baskervilles); оповідання «Вбивство на вулиці Морг» (The Murders in the Rue Morgue) Е. По та «Сапфіровий хрест» (The Blue Cross) Гілберта Кіта Честертона. Автока аналізує теоретичні питання когнітивної моделі детективного оповідання; структури і семантики детективного наративу; напрямів вивчення детективного тексту в рамках когнітивної лінгвістики. Детективне оповідання в рамках коґнітивної лінґвістики є об'єктом коґнітивного аналізу, в рамках якого вивчаються типи, види і способи організації у свідомості людини різних форматів знання, задіяних у процесі сприйняття і декодування тексту. Воно володіє стійкими жанроутворювальними ознаками (наявність загадки і стереотипність поведінки персонажів, що розглядаються як соціальні ролі), містить у собі певні формати знання про соціальні взаємовідносини в рамках детективної ситуації. Комплексне використання в детективах базових концептів: злочин – таємниця – розслідування – покарання утворює особливу концептосферу і визначає структурно-семантичну побудову детективного наративу. Методичні рекомендації щодо розвитку когнітивних здібностей учнів на уроках англійської мови в 11 класі ЗЗСО присвячені аналізу методів та підходів до розвитку когнітивних здібностей на уроках англійської мови в профільній школі та доповнений проведеним нами аналізом фреймів з тематики навчальних блоків підручника з англійської мови для 11 класу ЗЗСО за редакцією О.Д. Карп’юк. Аналіз фреймів дозволяє краще зрозуміти, як ми сприймаємо і структуруємо знання про різні аспекти світу. Кожен з описаних фреймів демонструє, як певні концепти організовані в нашій свідомості та як вони впливають на наше розуміння та комунікацію. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject когнітивна модель uk_UA
dc.subject структура uk_UA
dc.subject семантика uk_UA
dc.subject детективний наратив uk_UA
dc.subject конептосфера uk_UA
dc.subject фрейм uk_UA
dc.subject cognitive model uk_UA
dc.subject structure uk_UA
dc.subject semantics uk_UA
dc.subject detective narrative uk_UA
dc.subject conceptual sphe uk_UA
dc.subject frame uk_UA
dc.title Лінгвокогнітивні аспекти детективного дискурсу (на матеріалі англомовних детективів ХІХ-ХХ ст.) uk_UA
dc.title.alternative Linguistic and Cognitive Aspects of Detective Discourse (Based on the Material of English-language Detectives of the XIX-XX сenturies) uk_UA
dc.type Thesis uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу