Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Гараба, Аліна Віталіївна | |
dc.contributor.author | Haraba, Alina Vitaliivna | |
dc.date.accessioned | 2025-06-10T07:54:35Z | |
dc.date.available | 2025-06-10T07:54:35Z | |
dc.date.issued | 2022-01-25 | |
dc.identifier.citation | Гараба А. В. Повсякденне життя студентів Ізмаїльського державного педагогічного інституту в 1952–1991 рр. : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня бакалавр спеціальності 032 Історія та археологія. Освітньої програми : Історія та археологія : історія. Європейські студії / Кер. : канд. іст. н., доц. Дроздов В. В. – Ізмаїл, 2022. – 74 с. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/2331 | |
dc.description | Abstract: The qualification work is devoted to the study of the peculiarities of the everyday life and leisure of students of the Izmail State Pedagogical Institute, the characterization of their material well-being, and the revelation of the main directions of the students’ cultural life, as well as their participation in the scientific, social, and sports life of the university and the city. The work reveals the features of the educational process at the Izmail State Pedagogical Institute during the period from 1952 to 1991, investigates the ideological factor in educational activity, provides a description of the living and domestic conditions of the institute’s students, examines their participation in public life, and highlights the cultural and leisure aspects. First and foremost, the historiography of the problem was analyzed, and the source base of the research was identified. It was found that very few studies are devoted to the everyday life of students who studied at higher educational institutions in the Odesa region. The analysis of student life was often superficial and focused primarily on other chronological periods, particularly the collectivization, industrialization, or postwar periods. In the course of the study, an extensive source base was used, including orders issued by the directors of the Izmail State Pedagogical Institute during the studied period. Reports of the university on financing, educational, and material-technical support for the ISPI and its students were utilized to explore the material and living conditions, as well as the educational and scientific activities of students. The source base was also supplemented by memoirs of the institute’s graduates, collected by the author through surveys. The social position of ISPI students during the specified period was traced and assessed as active. At the same time, ideological factors acted as obstacles to free activity and played an ambiguous role in shaping students’ social positions. Principals constantly monitored discipline among both teachers and students, which is confirmed by administrative orders regarding penalties for various offenses. During the studied period, various ideological activities were conducted to help students develop discipline and responsibility. The participation of students in the scientific life of the institute is analyzed. In the field of science, students were involved in academic circles (pedagogical, philological), as well as in scientific activities such as olympiads, conferences, and various competitions. In addition, student participation in events held at the republican, regional, and local levels is considered (e.g., the 1967 population census). They were involved in city events on the occasion of state holidays, Spartakiads, and other celebrations. To a certain extent, student activity was also the result of state youth policy. From the 1960s onward, ISPI students increasingly participated in agricultural work. Having studied the material and economic status of the students, it was established that their everyday life during the given period was satisfactory. The dormitories offered fairly comfortable living conditions. Despite their busy academic schedules, students still found time for leisure and pleasant pastimes. ISPI students spent their free time in various ways: participating in amateur artistic clubs, attending sports sections, engaging in self-education in dormitories, going to cinemas, discos, etc. Thus, as a result of the research, a general picture of the everyday life of ISPI students during the specified period was created. | uk_UA |
dc.description.abstract | Анотація: Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню особливостей побуту і дозвілля студентів Ізмаїльського державного педагогічного інституту, характеристиці рівня їх матеріального добробуту, розкриттю сутності основних напрямів культурного життя студентів, їх участі у науковому, громадському, спортивному житті університету та міста. У роботі розкриті особливості навчального процесу Ізмаїльського державного педагогічного інституту протягом 1952–1991 рр., досліджено ідеологічний чинник в освітній діяльності, подана характеристика умов життя та побуту студентів інституту, розглянуто участь студентів у громадському житті міста, а також розкритий культурно-дозвіллєвий аспект. В першу чергу була проаналізована історіографія проблеми та визначена джерельна база дослідження. Виявлено, що дослідженню повсякдення студентів, які навчались у вишах Одеської області присвячена дуже мала кількість праць. Поверховий аналіз студентського життя здійснювався переважно у інших хронологічних рамках, зокрема періоду колективізації та індустріалізації, або повоєнної доби. В ході дослідження нами було використано об’ємну джерельну базу, представлену наказами директорів Ізмаїльського державного педагогічного інституту у досліджуваний період. Звіти вишу про фінансування, навчально-матеріальне та матеріально-побутове забезпечення ІДПІ та студентів були використані для вивчення матеріально-побутових умов, навчальної та наукової діяльності студентів. Джерельна база дослідження була доповнена спогадами випускників інституту, зібрані авторкою шляхом їх опитування. Прослідковано суспільне становище студентів ІДПІ у зазначений період, яке оцінили як активне. Водночас перепоною на шляху вільної активності були ідеологічні чинники, які відіграли неоднозначну роль у визначенні студентських суспільних позицій. Директори постійно слідкували за дисципліною серед викладачів та студентів, що підтверджується наказами про адміністративні покарання за різні провини. У досліджуваний період проводилися різні ідеологічні заходи, які допомагали студентам виробити дисципліну та відповідальність. Проаналізовано участь студентів у науковому житті інституту. В сфері науки, студентська молодь залучалася до наукових гуртків (педагогічний, філологічний) та до наукових заходів у вигляді олімпіад, конференцій та різного роду конкурсів. Додатково розглянуто участь студентів у різноманітних заходах, що проводились на республіканському, регіональному, місцевому рівнях (наприклад, перепис населення 1967 р.). Їх залучали до міських заходів, які з нагоди святкувань державних свят, спартакіад тощо. До певної міри активність була і результатом державної молодіжної політики. Починаючи з 60-х рр. студенти ІДПІ все частіше й активніше почали залучатись до сільськогосподарських робіт. Розглянувши особливості матеріально-економічного положення студентства, було встановлено, у зазначений період побутове життя було задовільним. У гуртожитках були достатньо комфортні умови проживання. Незважаючи на те, що графік навчального життя у студентів був достатньо щільний, вони все ж таки знаходили час для дозвілля та приємного проведення часу. Студенти ІДПІ проводили свій вільний час по-різному: брати участь у гуртках художньої самодіяльності, відвідувати спортивні секції, займатися самовихованням у гуртожитках, ходили у кінотеатри, дискотеки тощо. Таким чином, у результаті дослідження була складена загальна картина повсякдення студентів ІДПІ зазначеного періоду. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.subject | повсякдення | uk_UA |
dc.subject | студент | uk_UA |
dc.subject | навчання | uk_UA |
dc.subject | ІДПІ | uk_UA |
dc.subject | культура | uk_UA |
dc.subject | побут | uk_UA |
dc.subject | дозвілля | uk_UA |
dc.subject | everyday life | uk_UA |
dc.subject | student | uk_UA |
dc.subject | education | uk_UA |
dc.subject | ISPI | uk_UA |
dc.subject | culture | uk_UA |
dc.subject | living conditions | uk_UA |
dc.subject | leisure | uk_UA |
dc.title | Повсякденне життя студентів Ізмаїльського державного педагогічного інституту в 1952–1991 рр. | uk_UA |
dc.title.alternative | Everyday Life of Students of the Izmail State Pedagogical Institute in 1952–1991 | uk_UA |
dc.type | Thesis | uk_UA |