Ізмаїльський Державний Гуманітарний Університет

Волонтерська діяльність як засіб соціальної адаптації підлітків з комп’ютерною залежністю

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Мікуліна, Анастасія Олександрівна
dc.contributor.author Mikulina, Anastasia
dc.date.accessioned 2025-07-01T08:41:33Z
dc.date.available 2025-07-01T08:41:33Z
dc.date.issued 2025-06-25
dc.identifier.citation Мікуліна А. О. Волонтерська діяльність як засіб соціальної адаптації підлітків з комп’ютерною залежністю : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня бакалавр спеціальності 231 Соціальна робота. Освітньої програми : Соціальна робота. Соціальна педагогіка / Кер. : канд. пед. н., доц. Рубан А. К. – Ізмаїл, 2025. – 78 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2350
dc.description Annotation of the qualification work «Volunteering as a means of social adaptation for adolescents with computer addiction» Mikulina Anastasia The study considers volunteer activity as an effective socio-pedagogical tool for the adaptation of adolescents with computer addiction. The emphasis is on the potential of volunteering as a prosocial activity that shapes personally significant qualities, reduces the level of social isolation and promotes the development of communicative competence. For the first time, the structure of volunteers' readiness for pedagogical interaction with adolescents is substantiated, and the pedagogical conditions for organising such interaction are determined, taking into account the psychological, age and motivational characteristics of the target group. A model of volunteer activity as a means of social adaptation is presented, the effectiveness of which has been empirically confirmed. The practical significance of the study lies in the possibility of implementing its results in the activities of educational, social and youth institutions for the prevention and overcoming of digital addiction among adolescents based on civic activity and interpersonal interaction. The aim of the study: to substantiate and experimentally verify the effectiveness of volunteer activity as a means of social adaptation for adolescents with computer addiction. The object of the study: the process of social adaptation of adolescents with computer addiction. Subject of the study: content, forms and conditions of organising volunteer activities as a means of social adaptation for adolescents with computer addiction. Volunteering as a social phenomenon and as a form of civil society can be considered in such scientific fields as entrepreneurship, social behaviour or social security activities, proactive participation and public participation in the activities of non-profit organisations of the third sector. The characteristics of social entrepreneurship include social justice, trust, empathy and social responsibility. Volunteering, as prosocial behaviour with stable phenomenological characteristics, has great social and educational potential: it preserves and transmits good human values, as well as promotes and demonstrates social qualities (initiative, responsibility, discipline, proactivity, willingness to help and individual sensitivity). The results of the empirical study confirmed the effectiveness of volunteer work as a means of social adaptation for adolescents with computer addiction. Positive dynamics were recorded in the development of communication skills, a decrease in the level of social isolation, and an increase in motivation to participate in socially significant activities. uk_UA
dc.description.abstract Анотація до кваліфікаційної роботи «Волонтерська діяльність як засіб соціальної адаптації підлітків з комп’ютерною залежністю» Мікуліної Анастасії Олександрівни У дослідженні осмислюється волонтерська діяльність як ефективний соціально-педагогічний інструмент адаптації підлітків із комп’ютерною залежністю. Акцент зроблено на потенціалі волонтерства як просоціальної активності, що формує особистісно значущі якості, знижує рівень соціальної ізоляції та сприяє розвитку комунікативної компетентності. Вперше обґрунтовано структуру готовності волонтерів до педагогічної взаємодії з підлітками, а також визначено педагогічні умови організації такої взаємодії, що враховують психологічні, вікові та мотиваційні особливості цільової групи. Представлено модель волонтерської діяльності як засобу соціальної адаптації, ефективність якої підтверджено емпірично. Практична значущість дослідження полягає у можливості впровадження його результатів у діяльність освітніх, соціальних і молодіжних установ для профілактики та подолання цифрової залежності серед підлітків на основі громадянської активності та міжособистісної взаємодії. Мета дослідження: обґрунтувати та експериментально перевірити ефективність волонтерської діяльності як засобу соціальної адаптації підлітків з комп’ютерною залежністю. Об’єкт дослідження: процес соціальної адаптації підлітків з комп’ютерною залежністю. Предмет дослідження: зміст, форми та умови організації волонтерської діяльності як засобу соціальної адаптації підлітків з комп’ютерною залежністю. Волонтерство як соціальне явище та як форму громадянського суспільства можна розглядати в таких наукових галузях, як підприємництво, соціальна поведінка або діяльність соціального забезпечення, проактивна участь та участь громадськості в діяльності некомерційних організацій третього сектору. Характеристики соціального підприємництва включають соціальну справедливість, довіру, емпатію та соціальну відповідальність. Волонтерство, як просоціальна поведінка зі стабільними феноменологічними характеристиками, має великий соціально-освітній потенціал: воно зберігає та передає добрі людські цінності, а також сприяє та демонструє соціальні якості (ініціативність, відповідальність, дисципліну, ініціативність, готовність допомогти та індивідуальну чутливість). Результати емпіричного дослідження підтвердили ефективність волонтерської діяльності як засобу соціальної адаптації підлітків з комп’ютерною залежністю. Було зафіксовано позитивну динаміку в розвитку комунікативних навичок, зниженні рівня соціальної ізоляції та підвищенні мотивації до участі в соціально значущій діяльності. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject волонтерська діяльність uk_UA
dc.subject соціальна адаптація підлітків uk_UA
dc.subject комп’ютерна залежність uk_UA
dc.subject педагогічне волонтерство uk_UA
dc.subject соціально-педагогічні умови uk_UA
dc.subject міжособистісна взаємодія uk_UA
dc.subject громадянська активність uk_UA
dc.subject volunteer activity uk_UA
dc.subject social adaptation of adolescents uk_UA
dc.subject computer addiction uk_UA
dc.subject pedagogical volunteering uk_UA
dc.subject socio-pedagogical conditions uk_UA
dc.subject interpersonal interaction uk_UA
dc.subject civic activity uk_UA
dc.title Волонтерська діяльність як засіб соціальної адаптації підлітків з комп’ютерною залежністю uk_UA
dc.title.alternative Volunteering as a means of social adaptation for adolescents with computer addiction uk_UA
dc.type Thesis uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу