Ізмаїльський Державний Гуманітарний Університет

Вивчення впливу інтернет-ресурсів на формування агресивності підлітків

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Русан, Сергій Миколайович
dc.contributor.author Rusan, Serhii
dc.date.accessioned 2025-07-01T08:59:14Z
dc.date.available 2025-07-01T08:59:14Z
dc.date.issued 2025-06-25
dc.identifier.citation Русан С. М. Вивчення впливу інтернет-ресурсів на формування агресивності підлітків : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня бакалавр спеціальності 231 Соціальна робота. Освітньої програми : Соціальна робота. Соціальна педагогіка / Кер. : канд. пед. н., доц. Рубан А. К. – Ізмаїл, 2025. – 59 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2351
dc.description Annotation of the qualification work «Studying the influence of Internet resources on the formation of aggression in adolescents» Ruslan Serhii The paper examines the topical issue of the formation of aggressive behaviour in adolescents under the influence of digital content. The rapid digitalisation of society has created new challenges for the socialisation of young people, in particular an increase in aggression as a result of prolonged exposure to the virtual environment. The study focuses on identifying the types of Internet resources that contribute to the intensification of aggressive reactions, analysing the mechanisms of influence of virtual content on the emotional and behavioural spheres of adolescents, as well as empirically studying the relationship between digital activity and the level of aggression. It presents socio-pedagogical strategies for the prevention and correction of aggressive behaviour, aimed at improving digital literacy, developing critical thinking and forming safe behaviour online. The theoretical and practical significance of the work lies in the formation of a system of social support and adaptation of adolescents to the conditions of digital interaction, taking into account the risks of the content being perceived. The aim of the study is to identify and analyse the impact of different types of Internet resources on the level of aggression in adolescents, to determine the mechanisms of aggressive behaviour formation and to propose effective socio-pedagogical measures for its correction. The object of the study is the process of socio-psychological influence of Internet resources on adolescent behaviour. The subject of the study is the mechanisms and factors of the formation of aggression in adolescents under the influence of Internet content. Risk perception lies at the intersection of knowledge/information, opinions and judgements. For example, secondary school adolescents seem to form the idea that sexual content is part of a broader set of undesirable content that they encounter on the Internet and that they will inevitably encounter it. This perception stems in part from a lack of knowledge about web search and in part from their use of online platforms such as gaming and streaming video sites, which are more likely to contain pop-up ads, viruses, and embedded videos of a sexual nature. The students surveyed also discussed the idea that younger children are more exposed to unwanted content, including sexual content, and are more vulnerable to it. Indeed, they portrayed younger users as more vulnerable and expressed concern for minors around them. This seems to support the idea that resilience to unwanted content increases with age. Preventive measures are closely linked to the level of awareness of problematic online situations. This awareness of potentially problematic online situations encourages young people to consider ways to avoid negative experiences and contributes to their informed decisions about preventive and precautionary measures. Since awareness of problematic online situations influences their decisions and approaches to avoiding them, the different ways in which young people understand specific risks have corresponding policy implications. When creating a system to improve their digital literacy and knowledge of risks and consequences, it is important to understand and take into account how they problematise online situations. The key objective should be to develop their ability to take effective preventive measures. uk_UA
dc.description.abstract Анотація до кваліфікаційної роботи «Вивчення впливу інтернет-ресурсів на формування агресивності підлітків» Русана Сергія Миколайовича У роботі розглядається актуальна проблема формування агресивної поведінки підлітків під впливом цифрового контенту. Стрімка диджиталізація суспільства створила нові виклики для соціалізації молоді, зокрема зростання рівня агресивності унаслідок тривалого перебування у віртуальному середовищі. Дослідження фокусується на виявленні типів інтернет-ресурсів, що сприяють активізації агресивних реакцій, аналізі механізмів впливу віртуального контенту на емоційну та поведінкову сферу підлітків, а також емпіричному вивченні взаємозв’язку між цифровою активністю та рівнем агресії. Представлено соціально-педагогічні стратегії профілактики та корекції агресивної поведінки, орієнтовані на підвищення цифрової грамотності, розвиток критичного мислення та формування безпечної поведінки у мережі. Теоретичне та практичне значення роботи полягає у формуванні системи соціальної підтримки та адаптації підлітків до умов цифрової взаємодії з урахуванням ризиків контенту, що сприймається. Мета дослідження – виявити та проаналізувати вплив різних типів інтернет-ресурсів на рівень агресивності підлітків, визначити механізми формування агресивної поведінки та запропонувати ефективні соціально-педагогічні заходи для її корекції. Об'єкт дослідження – процес соціально-психологічного впливу інтернет-ресурсів на поведінку підлітків. Предмет дослідження – механізми та чинники формування агресивності підлітків під впливом контенту в інтернеті. Сприйняття ризику знаходиться на перетині знань/інформації, думок та суджень. Наприклад, підлітки середньої школи, схоже, формують уявлення про те, що сексуальний контент є частиною ширшого набору небажаного контенту, з яким вони стикаються в Інтернеті, і що вони неминуче з ним зіткнуться. Це сприйняття частково випливає з браку знань про веб-пошук, а частково з використанням ними онлайн-платформ, таких як ігрові та потокові відеосайти, які частіше містять спливаючу рекламу, віруси та вбудовані відео сексуального характеру. Опитані студенти також обговорювали ідею про те, що молодші діти більш схильні до небажаного контенту, включаючи сексуальний контент, та є більш вразливими до нього. Дійсно, вони зображували молодших користувачів як більш вразливих та висловлювали стурбованість неповнолітніми навколо них. Це, здається, сприяє ідеї про те, що стійкість до небажаного контенту зростає з віком. Превентивні заходи тісно пов'язані з рівнем обізнаності про проблемні онлайн-ситуації. Ця обізнаність про потенційно проблемні онлайн-ситуації заохочує молодих людей розглядати способи уникнення негативного досвіду та сприяє їхнім обґрунтованим рішенням щодо превентивних та запобіжних заходів. Оскільки рівень обізнаності про проблемні онлайн-ситуації впливає на їхні рішення та підходи до їх уникнення, різні способи, якими молодь розуміє конкретні ризики, мають відповідні політичні наслідки. Створюючи систему для покращення їхньої цифрової грамотності та знань про ризики та наслідки, важливо розуміти та враховувати, як вони проблематизують онлайн-ситуації. Ключовою метою має бути розвиток їхньої здатності вживати ефективних превентивних заходів. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject агресивна поведінка uk_UA
dc.subject підлітки uk_UA
dc.subject інтернет-ресурси uk_UA
dc.subject цифрове середовище uk_UA
dc.subject віртуальний контент uk_UA
dc.subject соціальна адаптація uk_UA
dc.subject цифрова активність uk_UA
dc.subject механізми впливу uk_UA
dc.subject превентивні заходи uk_UA
dc.subject соціально-педагогічна корекція uk_UA
dc.subject ризики онлайн-комунікації uk_UA
dc.subject aggressive behaviour uk_UA
dc.subject teenagers uk_UA
dc.subject internet resources uk_UA
dc.subject digital environment uk_UA
dc.subject virtual content uk_UA
dc.subject social adaptation uk_UA
dc.subject digital activity uk_UA
dc.subject mechanisms of influence uk_UA
dc.subject preventive measures uk_UA
dc.subject socio-pedagogical correction uk_UA
dc.subject risks of online communication uk_UA
dc.title Вивчення впливу інтернет-ресурсів на формування агресивності підлітків uk_UA
dc.title.alternative Studying the influence of Internet resources on the formation of aggression in adolescents uk_UA
dc.type Thesis uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу