Короткий опис (реферат):
Анотація до кваліфікаційної роботи
«Соціально- педагогічна реабілітація наркозалежної молоді»
Кральковського Андрія Сергійовича
У дослідженні розглядається соціально-педагогічна реабілітація наркозалежної молоді як міждисциплінарний процес, що поєднує психосоціальні, освітні та медико-соціальні втручання задля зменшення рівня рецидиву та сприяння повноцінній інтеграції осіб у суспільство. Актуальність теми зумовлена зростанням кількості молоді з наркотичною залежністю та необхідністю створення ефективних реабілітаційних механізмів. У межах дослідження проаналізовано соціальні й психологічні чинники виникнення залежності, оцінено сучасні реабілітаційні програми та виокремлено потреби молоді у процесі ресоціалізації.
Мета дослідження: Визначити та обґрунтувати ефективні соціально-педагогічні умови й механізми реабілітації наркозалежної молоді для їхньої подальшої інтеграції в суспільство.
Об’єкт дослідження: Процес соціально-педагогічної реабілітації наркозалежної молоді.
Предмет дослідження: Зміст, форми, методи та умови здійснення соціально-педагогічної реабілітації молоді з наркотичною залежністю.
Результатом стало моделювання комплексної соціально-педагогічної програми, що враховує вікові, мотиваційні та психоемоційні характеристики підлітків. Практична значущість роботи полягає у можливості використання її матеріалів фахівцями соціальної сфери, медичними працівниками, освітянами та батьками. Отримані результати також становлять підґрунтя для формування локальних і національних стратегій профілактики наркозалежності та реабілітації молоді на основі принципів довіри, безумовного прийняття та міжвідомчої співпраці.
Суть розробки, основні результати:
Annotation of the qualification work
«Social and educational rehabilitation of drug-dependent youth»
Kralkovsky Andrii
The study considers the social and educational rehabilitation of drug-dependent youth as an interdisciplinary process that combines psychosocial, educational, and medical-social interventions to reduce recidivism and promote the full integration of individuals into society. The relevance of the topic is due to the growing number of young people with drug addiction and the need to create effective rehabilitation mechanisms. The study analyses the social and psychological factors of addiction, evaluates current rehabilitation programmes and identifies the needs of young people in the process of resocialisation.
The aim of the study: To identify and substantiate effective socio-pedagogical conditions and mechanisms for the rehabilitation of drug-addicted young people for their further integration into society.
Object of the study: The process of socio-pedagogical rehabilitation of drug-addicted youth.
Subject of the study: The content, forms, methods and conditions for the implementation of socio-pedagogical rehabilitation of youth with drug addiction.
The result was the modelling of a comprehensive socio-pedagogical programme that takes into account the age, motivational and psycho-emotional characteristics of adolescents. The practical significance of the work lies in the possibility of using its materials by social workers, medical workers, educators and parents. The results obtained also form the basis for the formation of local and national strategies for the prevention of drug addiction and rehabilitation of young people based on the principles of trust, unconditional acceptance and interdepartmental cooperation.