Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Младенцева, Анастасія Іванівна | |
dc.contributor.author | Mladentseva, Anastasia | |
dc.date.accessioned | 2025-07-08T06:25:46Z | |
dc.date.available | 2025-07-08T06:25:46Z | |
dc.date.issued | 2025-06-25 | |
dc.identifier.citation | Младенцева А. І. Розлучення сім’ї к фактор соціальної дезадаптації дитини : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня бакалавр спеціальності 231 Соціальна робота. Освітньої програми : Соціальна робота. Соціальна педагогіка / Кер. : канд. пед. н., доц. Замашкіна О. Д. – Ізмаїл, 2025. – 68 с. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/2364 | |
dc.description | Annotation to the qualification work «Family divorce as a factor of social maladjustment of a child» Anastasia Mladentseva The qualification paper is a comprehensive study of the social and psychological consequences of divorce for children, focusing on the factors of social maladjustment resulting from the disruption of family relationships. The research is based on the analysis of contemporary scientific theories and the results of an experimental study conducted among 7th-grade students of a general secondary education institution. Divorce affects not only the emotional state of parents but also significantly disrupts children's development and adaptation in the social environment. The study demonstrates that such children often face communication difficulties, decreased self-esteem, increased anxiety, and a higher risk of developing destructive behavior. Social maladjustment is considered a disruption in the child's socialization process that requires targeted intervention from social work professionals. The central focus is the activity of the social worker aimed at restoring broken relationships, enhancing emotional support, and ensuring favorable conditions for overcoming the negative effects of divorce. Purpose of the study: to experimentally verify the effectiveness of a therapeutic program for families with divorced parents in improving their relationships with their children. Object of the study: children from families where divorce has occurred. Subject of the study: the social maladjustment of children as a result of parental divorce. The paper consists of three chapters. The first chapter provides a theoretical substantiation of divorce as a social phenomenon, analyzing its causes and contributing factors, including demographic, economic, and psychological aspects. Special attention is paid to the impact of divorce on children's emotional states and behavior. The second chapter focuses on analyzing social maladjustment as a phenomenon, its signs, causes, and manifestations in children. It also outlines modern social work technologies aimed at helping children adapt to the new family environment after their parents' divorce. The third chapter presents an experimental study conducted at a general secondary education institution involving children and their parents. The chapter analyzes the results of implementing a therapeutic program designed to improve children's emotional well-being and restore trusting relationships within the family. A positive trend in children's adaptation to new life circumstances is recorded. Based on the results obtained, practical recommendations have been formulated for social workers and parents regarding the prevention of child maladjustment in the post-divorce period. The importance of an interdisciplinary approach and early intervention in achieving positive outcomes when working with this target group is emphasized. Thus, divorce in a family is a significant factor influencing a child's social development. Therefore, the task of modern social work is to provide timely support to families, reduce the consequences of psychosocial stress, and ensure the conditions necessary for the child's effective adaptation in society. | uk_UA |
dc.description.abstract | Анотація до кваліфікаційної роботи на тему «Розлучення сім’ї к фактор соціальної дезадаптації дитини» Младенцевої Анастасії Іванівни Кваліфікаційна робота є комплексним дослідженням соціальних і психологічних наслідків розлучення для дітей, зосередженим на вивченні факторів соціальної дезадаптації, що виникає внаслідок порушення сімейних відносин. Робота базується на аналізі сучасних наукових теорій та результатів експериментального дослідження, проведеного серед учнів 7-А класу закладу загальної середньої освіти. Розлучення не лише впливає на емоційний стан батьків, а й суттєво порушує розвиток та адаптацію дітей у соціальному середовищі. У роботі доведено, що такі діти часто стикаються з труднощами у спілкуванні, зниженням самооцінки, підвищеною тривожністю та ризиком формування деструктивної поведінки. Соціальна дезадаптація розглядається як порушення процесу соціалізації дитини, що потребує цілеспрямованого втручання фахівців соціальної сфери. У центрі уваги – діяльність соціального працівника, спрямована на відновлення порушених стосунків, підвищення рівня емоційної підтримки та забезпечення сприятливих умов для подолання негативних наслідків розлучення. Мета дослідження: експериментально перевірити ефективність програми терапії для сімей з розлученими батьками у налагодженні їх взаємин з дитиною. Об’єкт дослідження: діти з сімей, у яких відбулося розлучення. Предмет дослідження: соціальна дезадаптація дитини внаслідок розлучення батьків. Робота складається з трьох розділів. У першому розділі теоретично обґрунтовано сутність розлучення як соціального явища, проаналізовано причини та чинники розлучень, зокрема демографічні, економічні та психологічні. Особлива увага приділена впливу розлучення на емоційний стан і поведінку дітей. Другий розділ присвячений аналізу соціальної дезадаптації як явища, її ознак, причин та проявів у дітей. Наведено сучасні технології соціальної роботи, які застосовуються з метою адаптації дитини до нових умов сімейного життя після розлучення батьків. У третьому розділі представлено експериментальне дослідження, яке проводилось у закладі загальної середньої освіти за участі дітей та їхніх батьків. Проаналізовано результати впровадження програми терапії, яка сприяє покращенню емоційного стану дітей та відновленню довірливих стосунків у родині. Зафіксовано позитивну динаміку в адаптації дітей до нових життєвих обставин. На основі отриманих результатів сформульовано практичні рекомендації для соціальних працівників і батьків щодо профілактики дезадаптації дітей у построзлучний період. Підкреслено важливість міждисциплінарного підходу та раннього втручання для досягнення позитивних результатів у роботі з такою цільовою групою. Отже, розлучення в сім’ї є серйозним чинником, що впливає на соціальний розвиток дитини, тому завданням сучасної соціальної роботи є своєчасна підтримка сімей, зменшення наслідків психосоціального стресу та забезпечення умов для ефективної адаптації дитини в соціумі. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.subject | розлучення | uk_UA |
dc.subject | соціальна дезадаптація | uk_UA |
dc.subject | дитина | uk_UA |
dc.subject | соціальна робота | uk_UA |
dc.subject | сім’я | uk_UA |
dc.subject | соціальна адаптація | uk_UA |
dc.subject | терапевтична програма | uk_UA |
dc.subject | divorce | uk_UA |
dc.subject | social maladjustment | uk_UA |
dc.subject | child | uk_UA |
dc.subject | social work | uk_UA |
dc.subject | family | uk_UA |
dc.subject | social adaptation | uk_UA |
dc.subject | therapeutic program | uk_UA |
dc.title | Розлучення сім’ї к фактор соціальної дезадаптації дитини | uk_UA |
dc.title.alternative | Family divorce as a factor of social maladjustment of a child | uk_UA |
dc.type | Thesis | uk_UA |