Показати скорочений опис матеріалу
| dc.contributor.author | Мельникова, Руслана | |
| dc.contributor.author | Melnikova, Ruslana | |
| dc.date.accessioned | 2025-11-05T10:03:12Z | |
| dc.date.available | 2025-11-05T10:03:12Z | |
| dc.date.issued | 2024 | |
| dc.identifier.citation | Мельникова Р. СПЕЦИФІКА РОБОТИ ВЧИТЕЛЯ НАД ЛЕКСИЧНИМИ ПОМИЛКАМИ ЗДОБУВАЧІВ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ / Р. Мельникова // Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету. Серія: Педагогічні науки. Випуск 66. – Ізмаїл : ІДГУ, 2024. – С. 173-180. | uk_UA |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/2387 | |
| dc.description | ABSTRACT The article is devoted to the actual problem of forming students' communicative competence. It is noted that linguistic competence is a component of communicative competence, and lexical competence is a component of linguistic competence and consists in the ability to use vocabulary to express one's own opinion depending on the conditions of communication. The most frequent mistakes that occur in the speech of students of general secondary education institutions are noted: incorrect or inaccurate word usage; tautology; inability to use synonyms and phraseology; mixing words of different meanings but similar in sound (paronyms); words unnecessary in speech, meaningless words (parasitic words); unjustified calquing of Russian words and stable phrases (literal translation of them into Ukrainian); mixing Ukrainian and Russian words; use of redundant words, etc. The reasons for these mistakes are listed, among which the author identifies the following: non-normative speech influences; ignorance of the norm; inability or unwillingness to use dictionaries; impoverished vocabulary of students; stylistic conditionality of word use; hasty word choice and lack of self-control; underdeveloped language sense, etc. It is emphasized that among the methods of working on lexical errors, exercises take the leading place. Vocabulary exercises are used to enrich students' vocabulary, to develop their linguistic sense, and to test their knowledge of lexicology and phraseology. The didactic material presented in the article helps to solve practical problems. As a rule, these are cards with various tasks. The work with flash cards is of great interest. By completing tasks on them, students enrich their vocabulary, activate their mental activity, and develop self-control skills. Such work teaches students to find the information they need on their own, to work with reference books, and to develop information and communication competence. | uk_UA |
| dc.description.abstract | АНОТАЦІЯ Стаття присвячена актуальній проблемі формування комунікативної компетентності учнів. Зазначено, що складником комунікативної компетентності є мовна, а лексична ‒ є складовою мовної і полягає в умінні користуватися лексикою для вираження власної думки залежно від умов комунікації. Зазначаються найбільш частотні помилки, які трапляються у мовленні учнів закладів загальної середньої освіти: неправильне або неточне слововживання; тавтологія; невміння використовувати синоніми, фразеологізми; змішування різних за значенням, але близьких за звуковим оформленням слів (пароніми); зайві в мовленні, беззмістовні слова (слова-паразити); невиправдане калькування російських слів і стійких словосполучень (дослівний переклад їх українською мовою); змішування українських і російських слів; вживання надлишкових слів та ін. Перераховуються причини цих помилок, серед яких авторка виділяє такі: ненормативні мовленнєві впливи; незнання норми; невміння або небажання користуватися словниками; збіднений словниковий запас здобувачів освіти; стилістична обумовленість слововживання; поспішність вибору слова та брак самоконтролю; нерозвиненість мовного чуття та ін. Наголошується на тому, що серед методів роботи над лексичними помилками провідне місце посідають вправи. Лексичні вправи застосовують для збагачення словникового запасу учнів, розвитку мовного чуття, перевірки знань з лексикології та фразеології. Допомагає вирішенню практичних завдань дидактичний матеріал, який представлений у статті. Це, як правило, картки з різноманітними завданнями. Неабияку зацікавленість викликає робота з флеш-картками. Виконуючи завдання на них, учні збагачують словниковий запас, активізують розумову діяльність, виробляють навички самоконтролю. Така робота привчає знаходити самостійно потрібну інформацію, працювати з довідковою літературою й формувати інформаційно-комунікативну компетентність. | uk_UA |
| dc.language.iso | other | uk_UA |
| dc.subject | лексикологія | uk_UA |
| dc.subject | фразеологія | uk_UA |
| dc.subject | класифікація помилок | uk_UA |
| dc.subject | лексичні помилки | uk_UA |
| dc.subject | вправи | uk_UA |
| dc.subject | дидактичний матеріал | uk_UA |
| dc.subject | lexicology | uk_UA |
| dc.subject | phraseology | uk_UA |
| dc.subject | classification of errors | uk_UA |
| dc.subject | lexical errors | uk_UA |
| dc.subject | exercises | uk_UA |
| dc.subject | didactic material | uk_UA |
| dc.title | СПЕЦИФІКА РОБОТИ ВЧИТЕЛЯ НАД ЛЕКСИЧНИМИ ПОМИЛКАМИ ЗДОБУВАЧІВ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ | uk_UA |
| dc.title.alternative | SPECIFICITY OF THE TEACHER'S WORK ON LEXICAL ERRORS OF SECONDARY EDUCATION STUDENTS | uk_UA |
| dc.type | Thesis | uk_UA |