Короткий опис (реферат):
В статті акцентується увага на тому, що подолання неуспішності
як пріоритетний напрямок соціально-психологічної служби зумовлює
розгляд професійної діяльності практичного психолога в якості базового
ресурсу в залученні розвиваючого потенціалу кожного учня. Зазначено, що
проблема готовності практичного психолога до роботи з невстигаючими
учнями не виступала предметом спеціальних наукових досліджень,
натомість заявила про себе у безпосередній професійній діяльності і є
актуальною в науковому і практичному плані. Доведено, що особливого
значення набуває це питання з погляду готовності психолога до роботи з
дітьми, які вимагають особливої уваги, розпізнавання причин і ознак слабкої
навченості, негативного ставлення до школи. Визначено й обґрунтовано
сутність і структуру готовності майбутнього психолога до
психокорекційної роботи з учнями. Акцентується увага на тому, що
готовність до психокорекційної роботи явище інтегративне і включає
такі функціонально пов’язані між собою компоненти: мотиваційний,
когнітивний і особистісний. Конкретизовано зміст кожного з виділених
компонентів. Зазначено, що органічне поєднання теоретичного,
психологічного й практичного компонентів змісту забезпечує єдність
мотивів готовності, знання про способи діяльності, вироблення
професійних навичок та вмінь, що є об’єктивною передумовою підготовки
психологів до психокорекційної роботи з учнями.
Суть розробки, основні результати:
The article focuses on the fact that overcoming academic failure as a
priority of the socio-psychological service determines the consideration of the
professional activities of a practical psychologist as a basic resource in attracting
the developmental potential of each student. It was noted that the problem of the
readiness of a practical psychologists to work with unsuccessful students was not
the subject of special scientific research. But at the same time, this subject is on
high demand in every-day professional practice and is topicalt in scientific and
practical terms. It has been proven that special attention to this issue should be paid
when we talk about the psychologists’ readiness to the work with children who
require special attention, the causes and signs of the poor learning and negative
attitudes towards school recognition. Special attention was paid to the fact that
readiness to the psycho-correctional work is an integrative phenomenon which
includes such functionally related components as motivational, cognitive, and
personal. Also, the essence and structure of the future psychologists’ readiness for
psychocorrectional work with students are determined and substantiated. The
content of each of the selected components is specified. It is noted that the
constitutional combination of theoretical, psychological and practical components
of the content ensures the unity of the motives of readiness, knowledge about the
methods of activity, the development of professional skills and abilities. This
combination is an objective prerequisite for the preparation of psychologists for
psychocorrectional work with students.