Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Васильєва, О.А. | |
dc.contributor.author | Васильева, О. | |
dc.contributor.author | Vasylieva, О. | |
dc.date.accessioned | 2019-05-28T07:32:18Z | |
dc.date.available | 2019-05-28T07:32:18Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.citation | Васильєва О.А. Рефлексія як психолого-педагогічна категорія / О.А. Васильєва // Педагогіка творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. – Запоріжжя, 2010. – Вип. 8 (61). – С. 51-57. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/682 | |
dc.description | The article is devoted to a theoretical analysis of philosophical and pedagogical approaches to the investigation of the notion “reflexion”. Structure, functions and conditions of reflexion development as a pedagogical category have been definined in the given article. Reflexion formation environment and it’s the importance have been studied here. | uk_UA |
dc.description.abstract | Статья посвящена теоретическому анализу философских и психолого-педагогических подходов к изучению понятия «рефлексия». Определены структура, функции и условия развития рефлексии как психолого-педагогической категории. Рассмотрена рефлексивная образовательная середа, ее становление, значение рефлексии в ней. | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | ;Вип. 8 (61) | |
dc.subject | педагогічна рефлексія | uk_UA |
dc.subject | рефлексивна діяльність | uk_UA |
dc.subject | професійна рефлексія | uk_UA |
dc.subject | pedagogical reflexion | uk_UA |
dc.subject | reflexional activity | uk_UA |
dc.subject | professional reflexion | uk_UA |
dc.title | Рефлексія як психолого-педагогічна категорія | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |