Короткий опис (реферат):
У статті досліджується специфіка архетипального модусу лірики
Тараса Мельничука як іманентного коду його творчої психології, а відтак і
поетики. Висвітлюються параметри індивідуальних шляхів текстуалізації
ключових у його ліричному наративі архетипів. Характеризується семантичний
спектр образних структур означеного смислового поля в художньому доробку
поета. Їх домінування у ліриці митця пов’язується зі стрижневими в його
філософсько-естетичній концепції екзистенційними проблемами (життя і
смерть, добро і зло). Основну увагу зосереджено на з’ясуванні ментальних і
біографічних джерел структурування авторського тексту мистця. Ієрархія
образів архетипного походження в естетичній системі Тараса Мельничука
аналізується на основі інтерпретації репрезентативного з огляду на означену
наукову проблему художнього та мемуарного матеріалу.
Суть розробки, основні результати:
The article explores the specifics of the arhetypal modus of Taras
Melnychuk’s lyrics as the inherent code of his creative psychology and thus poetics.
Parameters of individual ways of textualization of the key archetypes in the narrative
of his lyrics are examined. The semantic range of image structures of the appointed
semantic field of the artistic heritage of the poet is characterized. Their domination in
the lyrics of the artist is associated with basic existential problems of his
philosophical and aesthetic conception (life and death, good and evil). The main
focus is on clarifying of the mental and biographical sources of author's text
structuring. The hierarchy of the archetypal origin images in Taras Melnychuk’s
aesthetic system is analyzed based on the interpretation of the artistic and memoirs
material given representative from the point of view of the aforesaid scientific
problem.