Короткий опис (реферат):
У статті досліджується зміст практичної підготовки фахівця зі спеціальності «Економіка
підприємства». Автор наголошує, що зміст практичної підготовки економістів має суттєві недоліки,
які не дозволяють сформувати у майбутнього фахівця ключові компетенції професійної діяпьності.
Напрямом вдосконалення практичної підготовки пропонується структуризація практик, яка
сприятиме більш послідовній практичній орієнтації професійної діяльності економістів.
Суть розробки, основні результати:
The article examines the content of practical training in the specialty "Business Economics". It’s observed
that most universities offer to their students a set of practices that includes: training, computer, industrial and
diploma, however, some schools choose other practical training of students.
The author notes that the content of practical training of economists has significant flaws that do not
provide future expert professional core competencies. The general lack of educational practices in higher
education is determined by reflection and learning process duplication practical seminars - solving practical
problems, analysis of cases that are not complex and not conducive to a proper level of practice- orientation of
the educational process.
Direction of improving the practical training offered structuring practices that promote more consistent
practical orientation of professional economists. In this article we propose the following logical structure
organization of students: the 2d course - teaching practice in information technology, the 3d course - teaching
and evaluation practices; the 4 th course - manufacturing practice, the 5 th course -pre-diploma practice.