Подробиці в МАРК
200 ## - Назва |
Основна назва |
Французька революція кінця XVIII століття в історіографії останньої третини XIX – початку XXI ст. |
Загальне визначення матеріалу носія інформації |
Текст |
Перші відомості про відповідальність |
Л.В. Таран |
210 ## - Місце та час видання |
Дата публікації, розповсюдження, тощо |
2023. - 2(22) |
101 ## - Мова |
Мова тексту, звукової доріжки тощо |
українська |
102 ## - Країна публікації/виробництва |
Країна публікації |
УКРАЇНА |
215 ## - Фізичний опис |
Специфічне визначення матеріалу та обсяг документа |
С. 16-29 |
Інші уточнення фізичних характеристик |
Бібліогр.: с. 26-29 |
300 ## - Примітки |
Текст примітки |
Устатті простежуються методологічні основи вивчення Французької революції кінця ХVIIIстоліттята концептуальні зміни в її трактуванні з останньої третини XIX–початку ХХІст.В останній третині XIXст. у французькій історичній науці запанував позитивізм, принадами якого були сформульовані О.Контом ще у 30-х роках. Під його впливом історики почали звертатися до вивчення архівів, відроджувалися університети, історична періодика. Вивчення Великої французької революції велося школою А.Олара, який має великі заслуги у розробці її політичної історії.Російська й українська історіографія цієї революції теж у цей час набувала професіоналізму на засадах позитивізму і прославилася створенням «російсько-української історичної школи»–М.І.Карєєв, І.В.Лучицький, М.М.Ковалевський, Є.В.Тарле. Школа під впливом реалій життя та марксизму зробила значний внесок у розробку аграрного аспекту революції.З кінця ХІХст.світова історіографія відчула могутній вплив неокантіанства, особливо баденської школи –В.Віндельбанд та Г.Ріккерт. У підсумку це привело у Франції до створення широковідомої школи «Анналів». Вона вважала історичні факти фактами психологічними. Перехід же до вивчення психології маси під час революції був у Франції здійснений істориками соціалістичного напрямку –передусім Ж.Лефевром –послідовником Ж.Жореса.У статті простежуються концептуальні зміниу трактуванні революції –зміни як у французькій історіографії, так і у російській, українській, радянській. Визначним етапом у формуванні нового концептуального образу революції були її ювілеї –190, 200-ліття, та світові дискусії з приводу кардинальних її питань. В статті дається огляд поглядів французьких, американських та російських вчених і робиться невтішнийвисновок про те, що за останні десятиліття вивчення революції в Україні зійшло нанівець |
327 ## - Примітки |
Ключові слова |
Ключові слова: Французька революція кінця XVIIIст., “російсько-українська історична школа”, соціалістична, ліберальна та марксистська історіографія революції, сучасні концепції революції. |
606 ## - Предмет |
Предмет |
Історія. Всесвітня історія |
606 ## - Предмет |
Предмет |
Історичні науки |
615 ## - Предметна категорія (попереднє) |
Предмет |
93/94 Історія |
675 ## - УДК |
Індекс |
930:[94:323.22(44)]"ХІХ-ХХІ" |
001 - Ідентифікатор запису |
Ідентифікатор запису |
13662 |
100 ## - Дані загальної обробки |
Дані загальної обробки |
20240708 ukry50 |
801 ## - Джерело походження запису |
Країна |
УКРАЇНА |
Установа |
Бібліотека ІДГУ |
461 ## - Набір |
Ідентифікатор бібліографічного запису |
13614 |
Назва |
Проблеми всесвітньої історії |
Внутрішній код Koha |
15179 |
700 ## - Особисте ім’я |
Код відношення |
Автор |
Автор |
Таран |
Частина імені, яка відрізняється від початкового елемента вводу |
Л.В. |
852 ## - Місцезнаходження та шифр зберігання |
Шифр замовлення |
930:[94:323.22(44)]"ХІХ-ХХІ" |
856 ## - Електронна адреса та доступ |
URL (універсальна адреса ресурсу) |
https://journal.ivinas.gov.ua/pwh/issue/view/22 |
Метод доступу |
Текст, стаття на сайті |
942 ## - Додаткові дані (Коха) |
Тип одиниці (рівень запису) |
Статті з періодики |
Шифр замовлення |
930:[94:323.22(44)]"ХІХ-ХХІ" |