Жорновий камінь серця: зі спостережень над метафорикою Григорія Сковороди [Текст] / І. Ісіченко
Набір: 13135, Слово і час, 14562Мова: українська.Країна: УКРАЇНА.Вихідні дані: 2022. - №5 (725)Опис: С. 3-16 : Бібліор.: с. 12-15Примітки про зміст: Ключові слова: поезія, метафора, дискурс, конотація, образ, семіотика, бароко, семантика, антитетичність Ім’я особи як предметна рубрика: 150Найменування теми як предметна рубрика: Літературознавство. Українська література Предметна категорія вищого рівня (тимчасове): 821(477) Художня література (Україна) 82 Література. ЛітературознавствоТип одиниці зберігання | Поточна бібліотека | Джерельна бібліотека | Шифр зберігання | Стан | Очікується на дату | Штрих-код |
---|---|---|---|---|---|---|
Статті з періодики | Читальний зал (бібліографія) Систематична картотека (бібліографія) | Бібліотека ІДГУ Систематична картотека (бібліографія) | 821.161.2:081 Сковорода.:81'373.612.2 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | ||
Журнали | Читальний зал (бібліографія) Газети / журнали (бібліографія) | Читальний зал (бібліографія) Газети / журнали (бібліографія) | 81/82 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | PER22120030 |
Поличне розташування: Систематична картотека (бібліографія) Зачинити оглядач полиці (Зачинити оглядач полиці)
821.161.2'04 Архетип житейського моря у творах Григорія Сковороди І Василя Григоровича-Барського | 821.161.2-056.45 Той, хто творив історію | 821.161.2’06 (477- 87) (Не)повторність поезії Емми Андієвської, або Два компаративні ескізи | 821.161.2:081 Сковорода.:81'373.612.2 Жорновий камінь серця: зі спостережень над метафорикою Григорія Сковороди | 821.161.2.09 Діалог із Євгеном Маланюком | 821.161.2.09 Містерія подвижницької вірності | 821.161.2.09 Вісімдесят Бортнякових весен |
Віршові твори Григорія Сковороди постають оптимальною формою дискурсивного втілення етико-релігійних і художніх концепцій завдяки місткості й багатозначності їхньої образної мови. Свідченням цього є конотативний простір образу каменя у збірці «Сад божественних пгьсней». У віршах Сковороди маємо кілька варіантів цього образу. Це гори, скеля (Петра, кифа / кефа), алмаз («адамант»), кремінь. Камінь символізує оприявнення трансцендентних вартостей у світі людських взаємин, здатних бути надійною основою для захисту від життєвих ка-таклізмів і творення нового. Ланцюг варіантів образу каменя вводиться в конотаційну орбіту серця як місця зустрічі минущого і трансцендентного. Прихід Вогау внутрішній світ людини метафорично описується як висікання вогню кременем об кресало або ж перетирання жорнами зерна на борошно. Образ каменя стає одним із найбільш важливих структу-ротвірних елементів збірки.
Ключові слова: поезія, метафора, дискурс, конотація, образ, семіотика, бароко, семантика, антитетичність
Немає коментарів для цієї одиниці.