Освiтнi напрями у навчаннi та вихованнi незрячих дiтей раннього та дошкiльного вiку [Текст] / К. Довгопола, В. Курiнна
Набір: 13171, Особлива дитина: навчання і виховання, 14600Мова: українська.Країна: УКРАЇНА.Вихідні дані: 2022. - № 4(108), жовтень-листопад-груденьОпис: С. 69-78 : Бібліогр.: с. 78Примітки про зміст: Ключові слова: незрячi дiти, раннiй вiк, дошкiльний вiк, освiтнi напрями, компетентностi Найменування теми як предметна рубрика: Освіта. Інклюзивна освіта Предметна категорія вищого рівня (тимчасове): 376 Освіта, навчання, підготовка особливих груп осіб. Спеціальні школи (інклюзивна освіта)Тип одиниці зберігання | Поточна бібліотека | Джерельна бібліотека | Шифр зберігання | Стан | Очікується на дату | Штрих-код |
---|---|---|---|---|---|---|
Статті з періодики | Читальний зал (бібліографія) Систематична картотека (бібліографія) | Бібліотека ІДГУ Систематична картотека (бібліографія) | 376.091.214-056.262-053.3/.4 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | ||
Журнали | Читальний зал (бібліографія) Газети / журнали (бібліографія) | Читальний зал (бібліографія) Газети / журнали (бібліографія) | 376 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | PER23010023 |
Актуальнiсть дослiдження обумовлена необхiднiстю пошуку та реалiзацiї нових пiдходiв в навчаннi
та вихованнi незрячих дiтей, зокрема, раннього i дошкiльного вiку як фундаментальних етапiв фор-
мування особистостi. Раннiй та дошкiльний вiк для незрячих дiтей є найбiльш сприятливим для
формування й розвитку всiх психiчних процесiв, дiяльностi органiв чуття, накопичення уявлень про
навколишнiй свiт. Тому правильно побудована корекцiйно-розвивальна робота – це одна з осно-
вних умов успiшностi освiтнього процесу у роботi з дiтьми з порушеннями зорової функцiї. Саме
знання, вмiння, навички, сформоване цiннiсне ставлення до дiйсностi закладає фундамент загаль-
ного розумового, сенсорного й емоцiйно-вольового розвитку особистостi, що визначає подальшу її
успiшнiсть в навчаннi, соцiалiзацiї i особистiснiй самореалiзацiї. Вiдсутнiсть або значне обмеження
можливостi вiзуального сприймання може призводити до певних специфiчних вiдхилень, якi мо-
жуть бути подоланi шляхом правильно проведеної корекцiйно-розвиткової роботи.
В статтi розглянуто цiлi виховання та розвитку за 7 основними напрямами: особистiсть дитини,
дитина в сенсорно-пiзнавальному просторi; дитина в природному довкiллi; гра дитини; дитина в
соцiумi; мовлення дитини; дитина у свiтi мистецтва, за якими реалiзується процес формування i
розвитку ключових компетенцiй у незрячих дiтей раннього i дошкiльного вiку, визначенi вiдповiдно
до базового компоненту дошкiльної освiти (рухова i здоров’язбережувальна, особистiсна, пред-
метно-практична та технологiчна, сенсорно-пiзнавальна, логiко-математична та дослiдницька,
природничо-екологiчна та навички, орiєнтованi на сталий розвиток, iгрова, соцiально-громадянська,
мовленнєва, художньо-мовленнєва, мистецько-творча (художньо-продуктивна, музична,
театралiзована), що є Державним стандартом дошкiльної освiти в Українi. Програми для незрячих
дiтей вiдiграють важливу роль у процесi надання допомоги родинам та повиннi бути корисними,
як батькам, так спецiалiстам. Висвiтлено очiкуванi результати навчання i виховання за зазначеними
освiтнiми напрямами незрячих дiтей на перiод трьох-чотирьох та семи рокiв їх життя.
Ключові слова: незрячi дiти, раннiй вiк, дошкiльний вiк, освiтнi напрями, компетентностi.
Немає коментарів для цієї одиниці.