Французька революція кінця XVIII століття в історіографії останньої третини XIX – початку XXI ст. [Текст] / Л.В. Таран

Набір: 13614, Проблеми всесвітньої історії, 15179Основний автор-особа: Автор, Таран, Л.В. Мова: українська.Країна: УКРАЇНА.Вихідні дані: 2023. - 2(22)Опис: С. 16-29 : Бібліогр.: с. 26-29Примітки про зміст: Ключові слова: Французька революція кінця XVIIIст., “російсько-українська історична школа”, соціалістична, ліберальна та марксистська історіографія революції, сучасні концепції революції Найменування теми як предметна рубрика: Історія. Всесвітня історія | Історичні науки Предметна категорія вищого рівня (тимчасове): 93/94 Історія Ресурси он-лайн: Текст, стаття на сайті
Мітки з цієї бібліотеки: Немає міток з цієї бібліотеки для цієї назви. Ввійдіть, щоб додавати мітки.
Фонди
Тип одиниці зберігання Поточна бібліотека Джерельна бібліотека Шифр зберігання Стан Очікується на дату Штрих-код
Статті з періодики Статті з періодики Читальний зал Систематична картотека (бібліографія) Бібліотека ІДГУ Систематична картотека (бібліографія) 930:[94:323.22(44)]"ХІХ-ХХІ" (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно
Журнали Журнали Читальний зал (бібліографія) Газети / журнали (бібліографія) Читальний зал (бібліографія) Газети / журнали (бібліографія) Доступно PER24040017

Устатті простежуються методологічні основи вивчення Французької революції кінця ХVIIIстоліттята концептуальні зміни в її трактуванні з останньої третини XIX–початку ХХІст.В останній третині XIXст. у французькій історичній науці запанував позитивізм, принадами якого були сформульовані О.Контом ще у 30-х роках. Під його впливом історики почали звертатися до вивчення архівів, відроджувалися університети, історична періодика. Вивчення Великої французької революції велося школою А.Олара, який має великі заслуги у розробці її політичної історії.Російська й українська історіографія цієї революції теж у цей час набувала професіоналізму на засадах позитивізму і прославилася створенням «російсько-української історичної школи»–М.І.Карєєв, І.В.Лучицький, М.М.Ковалевський, Є.В.Тарле. Школа під впливом реалій життя та марксизму зробила значний внесок у розробку аграрного аспекту революції.З кінця ХІХст.світова історіографія відчула могутній вплив неокантіанства, особливо баденської школи –В.Віндельбанд та Г.Ріккерт. У підсумку це привело у Франції до створення широковідомої школи «Анналів». Вона вважала історичні факти фактами психологічними. Перехід же до вивчення психології маси під час революції був у Франції здійснений істориками соціалістичного напрямку –передусім Ж.Лефевром –послідовником Ж.Жореса.У статті простежуються концептуальні зміниу трактуванні революції –зміни як у французькій історіографії, так і у російській, українській, радянській. Визначним етапом у формуванні нового концептуального образу революції були її ювілеї –190, 200-ліття, та світові дискусії з приводу кардинальних її питань. В статті дається огляд поглядів французьких, американських та російських вчених і робиться невтішнийвисновок про те, що за останні десятиліття вивчення революції в Україні зійшло нанівець

Ключові слова: Французька революція кінця XVIIIст., “російсько-українська історична школа”, соціалістична, ліберальна та марксистська історіографія революції, сучасні концепції революції.

Немає коментарів для цієї одиниці.

для можливості публікувати коментарі.
Поділитися

Працює на АБІС Коха