Французька революція кінця XVIII століття в історіографії останньої третини XIX – початку XXI ст. [Текст] / Л.В. Таран
Набір: 13614, Проблеми всесвітньої історії, 15179Мова: українська.Країна: УКРАЇНА.Вихідні дані: 2023. - 2(22)Опис: С. 16-29 : Бібліогр.: с. 26-29Примітки про зміст: Ключові слова: Французька революція кінця XVIIIст., “російсько-українська історична школа”, соціалістична, ліберальна та марксистська історіографія революції, сучасні концепції революції Найменування теми як предметна рубрика: Історія. Всесвітня історія | Історичні науки Предметна категорія вищого рівня (тимчасове): 93/94 Історія Ресурси он-лайн: Текст, стаття на сайтіТип одиниці зберігання | Поточна бібліотека | Джерельна бібліотека | Шифр зберігання | Стан | Очікується на дату | Штрих-код |
---|---|---|---|---|---|---|
Статті з періодики | Читальний зал Систематична картотека (бібліографія) | Бібліотека ІДГУ Систематична картотека (бібліографія) | 930:[94:323.22(44)]"ХІХ-ХХІ" (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | ||
Журнали | Читальний зал (бібліографія) Газети / журнали (бібліографія) | Читальний зал (бібліографія) Газети / журнали (бібліографія) | Доступно | PER24040017 |
Поличне розташування: Систематична картотека (бібліографія) Зачинити оглядач полиці (Зачинити оглядач полиці)
930(477)(092)«19» Сучасне грушевськознавство: здобутки, втрати, перспективи : До 150-річчя з дня народження М. Грушевського | 930(477)(092)«19» Видавнича діяльність М.Грушевського в Києві 1907–1914 рр. як складова грушевськознавства: епістолярно-публіцистичний аспект | 930(477)(092)«19»:37.014.5(477)«1921/1931» Академік М.Грушевський і нарком освіти М.Скрипник у контексті комунізації ВУАН (1927–1931 рр.) | 930:[94:323.22(44)]"ХІХ-ХХІ" Французька революція кінця XVIII століття в історіографії останньої третини XIX – початку XXI ст. | 93/94 Проклятие великих ханов | 93/94 Месть слепа | 93/94 Новая Зеландия |
Устатті простежуються методологічні основи вивчення Французької революції кінця ХVIIIстоліттята концептуальні зміни в її трактуванні з останньої третини XIX–початку ХХІст.В останній третині XIXст. у французькій історичній науці запанував позитивізм, принадами якого були сформульовані О.Контом ще у 30-х роках. Під його впливом історики почали звертатися до вивчення архівів, відроджувалися університети, історична періодика. Вивчення Великої французької революції велося школою А.Олара, який має великі заслуги у розробці її політичної історії.Російська й українська історіографія цієї революції теж у цей час набувала професіоналізму на засадах позитивізму і прославилася створенням «російсько-української історичної школи»–М.І.Карєєв, І.В.Лучицький, М.М.Ковалевський, Є.В.Тарле. Школа під впливом реалій життя та марксизму зробила значний внесок у розробку аграрного аспекту революції.З кінця ХІХст.світова історіографія відчула могутній вплив неокантіанства, особливо баденської школи –В.Віндельбанд та Г.Ріккерт. У підсумку це привело у Франції до створення широковідомої школи «Анналів». Вона вважала історичні факти фактами психологічними. Перехід же до вивчення психології маси під час революції був у Франції здійснений істориками соціалістичного напрямку –передусім Ж.Лефевром –послідовником Ж.Жореса.У статті простежуються концептуальні зміниу трактуванні революції –зміни як у французькій історіографії, так і у російській, українській, радянській. Визначним етапом у формуванні нового концептуального образу революції були її ювілеї –190, 200-ліття, та світові дискусії з приводу кардинальних її питань. В статті дається огляд поглядів французьких, американських та російських вчених і робиться невтішнийвисновок про те, що за останні десятиліття вивчення революції в Україні зійшло нанівець
Ключові слова: Французька революція кінця XVIIIст., “російсько-українська історична школа”, соціалістична, ліберальна та марксистська історіографія революції, сучасні концепції революції.
Немає коментарів для цієї одиниці.