Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1684
Назва: Своєрідність соціальної роботи з молоддю на державному рівні. Освіта, культурний розвиток молоді
Інші назви: Peculiarity of social work with youth at the state level. Education, cultural development of youth
Автори: Чолан, Наталія Юріївна
Cholan, Nataliia
Ключові слова: соціальна робота
державна політика
молодь
молодіжна ініціатива
молодіжна організація
громадська організація
освіта
освітньо-культурний розвиток
social work
культура
state policy
youth
youth initiative
youth organization
public organization
education
culture
educational and cultural development
Дата публікації: 6-лют-2022
Бібліографічний опис: Чолан Н.Ю. Своєрідність соціальної роботи з молоддю на державному рівні. Освіта, культурний розвиток молоді : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 231 Соціальна робота / Кер.: канд.пед.наук Рубан А.К. - Ізмаїл, 2022. - 106 с.
Короткий огляд (реферат): У кваліфікаційній роботі на тему «Своєрідність соціальної роботи з молоддю на державному рівні. Освіта, культурний розвиток молоді» представлено вітчизняний соціальний досвід з державної підтримки сучасної молоді, молодіжних ініціатив у розрізі освіти і культурного розвитку. Молодь завжди займала особливе місце в суспільстві. Як відомо, молоде покоління – це найактивніша, енергійна та перспективна частина населення, завжди в авангарді суспільно-політичних змін. При цьому позиції дослідників і політиків щодо місця молоді в суспільстві надзвичайно різноманітні та визначаються проблемами клімату. Питаннями формування та реалізації державної молодіжної політики, участі молодіжних об’єднань та рухів у державотворчих процесах присвячено праці українських учених Володимира Головенька, який аналізує український молодіжний рух; Миколи Перепелиці, який приділив увагу структурі, функціям, механізмам реалізації та впровадження державної молодіжної політики, намагався окреслити шляхи вдосконалення державної політики стосовно молоді на місцевому рівні; Юрія Галабурди, яка досліджувала історію становлення недержавного сектора суспільно-політичних відносин в Україні, що тісно пов’язана з громадськими рухами та молодіжними організаціями, які виникали в різні часи; Юрія Криворучка, який вважає молодь суспільним чинником формування громадянського суспільства в Україні. Науковий пошук у цій сфері здійснювали також Василь Вербець, Наталя Паніна, Микола Головатий. Майбутній розвиток України повною мірою залежить від успіху тих, хто завтра відіграватиме провідну роль у суспільних процесах. Це обумовлює важливість реалізації ефективної молодіжної політики держави, яка максимально відповідатиме потребам молодої людини та водночас держави. Державна молодіжна політика повинна відображати позицію держави до цієї групи населення, її погляд в майбутнє та адекватність політичного курсу, створювати необхідні умови, гарантії для соціального становлення і розвитку молодого покоління. Зазначене вище і стало основою вибору теми магістерського дослідження. Метою дослідження є обґрунтування напрямків реалізації молодіжної політики у вимірі розвитку на державному та регіональному рівні. Для досягнення цієї мети визначено наступні основні цілі дослідження: - узагальнити теоретичні положення наукових досліджень щодо місця та ролі молоді у державній молодіжній політиці; - визначення умов реалізації молодіжної політики в умовах глобалізації; - дослідження особливостей соціальної роботи з молоддю в контексті нової державної парадигми - проаналізувати соціально-творчого простору розвитку молодіжних ініціатив; - вивчити соціальної взаємодії з молодіжними творчими об’єднаннями; - розкрити форми державної підтримки молодіжних громадських організацій в Україні; - обґрунтування напрямів і механізми впровадження державної молодіжної політики в Україні Об’єкт дослідження – суспільні відносини, що формуються в процесі соціальної роботи з молоддю та реалізації державної молодіжної політики в Україні. Предмет дослідження – засоби соціальної роботи з підтримки молодіжних ініціатив у культурно-освітньому вимірі на державному та регіональному рівні. Методи дослідження. Для досягнення мети магістерської роботи використовувались загальнонаукові методи аналізу та синтезу, аналогії та порівняння та спеціальні методи дослідження: метод системного аналізу, аналіз змісту, аналогії та порівняння. Теоретичну та нормативну основу дослідження складають наукові досягнення з проблем державної політики, питань її реалізації, нормативно-правових актів, аналітичних звітів та статистичних матеріалів. Практичне значення роботи полягає у можливості використання пропозицій щодо вдосконалення фондів державної політки і розвитку молодіжних ініціатив, їх освітньо-культурної діяльності. Отже, у першому розділі «Соціально-педагогічна робота з молоддю як пріоритетний напрям державної політики» нами було проаналізовано зміст Концепту державної молодіжної політики в Україні, вивчено умови реалізації молодіжної політики в умовах глобалізації, вивчено особливості соціальної роботи з молоддю в контексті нової державної. В результаті теоретичної роботи ми визначили, що державну молодіжну політику не можна розглядати відокремлено від конкретно-історичних обставин, загальних соціально-економічних тенденцій, а також найближчих або більш віддалених перспектив. У світовому масштабі домінуючими стають нові підходи до роботи з молоддю, які передбачають її відповідність чинникам людського розвитку, підтримуються адекватністю форм та методів інституційного характеру, працюють на випередження. Оптимальний підхід має надавати можливість своєчасно вимірювати та адаптувати ризики та загрози людського розвитку до продуманого, скоординованого та забезпеченого відповідними ресурсами плану розвитку державної молодіжної політики. У другому розділі «Практика соціальної роботи з молоддю: культурно-освітній вектор» нашу увагу було зосереджено на змісті соціальної роботи. Зокрема, вивченні молодіжної інфраструктури як творче середовище самореалізації молодогопокоління. Також ми представили умови створення соціально-творчого простору розвитку молодіжіних ініціатив. Дослідили специфіку соціальної взаємодії з молодіжними творчими об’єднаннями і визначили, що освіта є одним із основних способів інтеграції між інститутом вищої освіти, ринком праці та стратегіями молоді. Узагальнюючи наш емпіричний досвід з означеної проблеми, можна зауважити, що умови функціонування українського ринку праці в глобально-інформаційному просторі здебільшого вільної ринкової економіки, формують виклики для взаємодії молоді з ним. Дані виклики є обумовленими не лише специфікою формування та функціонування суспільного ладу України, але й загальними тенденціями розвитку суспільств постмодерну та психо-фізіологічними особливостями соціально-демографічної групи молоді. У третьому розділі нашої роботи представлено результати дослідження умов напрямів оптимізації розвитку молодіжної політики в Україні, зокрема формування, реалізація та вдосконалення напрямів державної молодіжної політики в умовах децентралізації, пошук ефективних механізмів впровадження державної молодіжної політики в Україні. Таким чином, нами було доведено, що для подальшого розвитку та реалізації молодіжних цільових програм необхідно зробити наступні кроки: посилити політику, спрямовану на забезпечення молоді необхідними умовами для їх фізичного та морального розвитку; посилити співпрацю різних інституцій у напрямі більш ефективної реалізації молодіжних цільових програм; забезпечити цільову спрямованість програм розвитку молоді; розробити сучасну методологію та інноваційний інструментарій для реалізації молодіжних цільових програм; популяризувати здоровий спосіб життя, як єдино правильний в сучасних умовах урбанізації та інформатизації; впровадити новітні стандарти якості в сфері охорони здоров'я молодого покоління; популяризувати відвідування закладів спортивно-виховного спрямування; створити осередки розвитку неформальної освіти з метою професійної орієнтації молоді; запровадити партисипативні (тобто ті, що передбачають безпосередню участь) технології для активного залучення молоді до процесу державотворення; забезпечити необхідні умови для розвитку молодіжних організацій та центрів розвитку; активізувати інвестиційну діяльність у сфері реалізації молодіжної політики; забезпечити механізми для розвитку та раціонального використання творчого потенціалу молоді; створити необхідні умови для залучення молоді до участі в міжнародних проектах; забезпечити підвищення інформаційно- комунікаційної компетентності молоді; створити умови для залучення дослідницьких установ до моніторингу та коригування молодіжних цільових програм.
Опис: In the qualification work on «Peculiarity of social work with youth at the state level. Education, cultural development of youth» presents national social experience in state support of modern youth, youth initiatives in terms of education and cultural development. Young people have always held a special place in society. As you know, the younger generation is the most active, energetic and promising part of the population, always at the forefront of socio-political change. At the same time, the positions of researchers and politicians on the place of young people in society are extremely diverse and are determined by climate issues. The work of Ukrainian scientists Volodymyr Holovenko, who analyzes the Ukrainian youth movement, is devoted to the formation and implementation of state youth policy, participation of youth associations and movements in state-building processes; Mykola Perepelytsia, who paid attention to the structure, functions, mechanisms of implementation and implementation of state youth policy, tried to outline ways to improve state policy towards youth at the local level; Yuri Galaburda, who researched the history of the formation of the private sector of socio-political relations in Ukraine, which is closely related to social movements and youth organizations that emerged at different times; Yuri Kryvoruchko, who considers young people a social factor in the formation of civil society in Ukraine. Vasyl Verbets, Natalia Panina, and Mykola Holovaty also conducted scientific research in this field. Ukraine's future development depends entirely on the success of those who will play a leading role in social processes tomorrow. This determines the importance of implementing an effective youth policy of the state, which will best meet the needs of young people and at the same time the state. The state youth policy should reflect the position of the state to this group of the population, its view into the future and the adequacy of the political course, create the necessary conditions, guarantees for the social formation and development of the younger generation. The above was the basis for choosing the topic of master's research. The purpose of the study is to substantiate the implementation of youth policy in the dimension of development at the state and regional levels. To achieve this goal, the following main objectives of the study are identified: - generalize the theoretical provisions of research on the place and role of youth in public youth policy; - determining the conditions for the implementation of youth policy in the context of globalization; - study of the peculiarities of social work with youth in the context of the new state paradigm - to analyze the social and creative space for the development of youth initiatives; - to study social interaction with youth creative associations; - to reveal the forms of state support of youth public organizations in Ukraine; - substantiation of directions and mechanisms of implementation of the state youth policy in Ukraine The object of research is social relations that are formed in the process of social work with youth and the implementation of state youth policy in Ukraine. The subject of the research is the means of social work to support youth initiatives in the cultural and educational dimension at the state and regional levels. Research methods. To achieve the goal of the master's thesis, general scientific methods of analysis and synthesis, analogies and comparisons and special research methods were used: method of system analysis, content analysis, analogies and comparisons. The theoretical and normative basis of the study are scientific achievements in public policy, its implementation, regulations, analytical reports and statistical materials. The practical significance of the work lies in the possibility of using proposals to improve public policy funds and the development of youth initiatives, their educational and cultural activities. Thus, in the first section «Socio-pedagogical work with youth as a priority of public policy» we analyzed the content of the Concept of State Youth Policy in Ukraine, studied the conditions of youth policy in globalization, studied the features of social work with youth in the context of the new state. As a result of theoretical work, we have determined that the state youth policy cannot be considered in isolation from specific historical circumstances, general socio-economic trends, as well as short-term or more distant prospects. Globally, new approaches to work with young people are becoming dominant, which provide for their compliance with the factors of human development, are supported by the adequacy of forms and methods of an institutional nature, and work ahead. The optimal approach should provide an opportunity to timely measure and adapt risks and threats to human development to a well-thought-out, coordinated and well-resourced plan for the development of public youth policy. In the second section «Practice of social work with youth: cultural and educational vector» our attention was focused on the content of social work. In particular, the study of youth infrastructure as a creative environment for self-realization of the younger generation. We also presented the conditions for creating a social and creative space for the development of youth initiatives. We studied the specifics of social interaction with youth creative associations and identified that education is one of the main ways of integration between the institution of higher education, the labor market and youth strategies. Summarizing our empirical experience on this issue, we can say that the conditions of the Ukrainian labor market in the global information space, mostly free market economy, create challenges for young people to interact with it. These challenges are due not only to the specifics of the formation and functioning of the social order of Ukraine, but also the general trends in postmodern societies and psycho-physiological features of the socio-demographic group of youth. The third section of our work presents the results of research on the conditions for optimizing the development of youth policy in Ukraine, including the formation, implementation and improvement of state youth policy in decentralization, finding effective mechanisms for implementing state youth policy in Ukraine. Thus, we proved that for the further development and implementation of youth targeted programs it is necessary to take the following steps: to strengthen policies aimed at providing young people with the necessary conditions for their physical and moral development; to strengthen the cooperation of various institutions in the direction of more effective implementation of youth targeted programs; to ensure the target orientation of youth development programs; to develop modern methodology and innovative tools for the implementation of targeted youth programs; to promote a healthy lifestyle as the only right one in modern conditions of urbanization and informatization; to introduce the latest quality standards in the field of health care of the younger generation; to popularize visits to sports and educational institutions; to create centers for the development of non-formal education for the purpose of professional orientation of young people; to introduce participatory (ie those that involve direct participation) technologies for the active involvement of young people in the state-building process; provide the necessary conditions for the development of youth organizations and development centers; to intensify investment activities in the field of youth policy; provide mechanisms for the development and rational use of creative potential of youth; create the necessary conditions for attracting young people to participate in international projects; to ensure the increase of information and communication competence of young people; create conditions for involving research institutions in monitoring and adjusting targeted youth programs.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1684
Розташовується у зібраннях:231 Соціальна робота

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кваліф.робота_магістр_Чолан_Н.Ю._2022.pdfСвоєрідність соціальної роботи з молоддю на державному рівні. Освіта, культурний розвиток молоді1.64 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.