Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1765
Назва: Психологічний супровід невстигаючих підлітків
Інші назви: Psychological support of adolescents with low levels of educational achievement
Автори: Кравченко, Н. П.
Kravchenko, N. P.
Ключові слова: психологічний супровід
підлітки
низький рівень навчальних досягнень
шкільний психолог
психологічна діагностика
психологічна корекція
psychological support
adolescents
low level of educational achievements
school psychologist
psychological diagnostics
psychological correction
Дата публікації: 22-чер-2022
Бібліографічний опис: Кравченко Н. П. Психологічний супровід невстигаючих підлітків : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня бакалавр спеціальності 053 Психологія освітньої програми : «Психологія » / Кер.: д. псих. н., доц. Кічук А. В. – Ізмаїл, 2022. – 69 с.
Короткий огляд (реферат): Актуальність представленого дослідження полягає в тому, що в ній досліджується одна з центральних проблем педагогіки та практичної психології – проблема низького рівня навчальних досягнень підлітків. Незважаючи на те, що педагоги та психологи досить серйозно займаються цією проблемою, кількість учнів із низьким рівнем навчальних досягнень постійно зростає. Все це визначає актуальність даного дослідження,метою якого було дослідити психологічні особливості низької успішності у навчанні підлітків та розробити рекомендації для педагогів, здобувачів освіти та їх батьків. Метою дослідження є дослідити психологічні особливості низької успішності у навчанні підлітків та розробити рекомендації педагогам, здобувачам освіти, батькам. щодо їх подолання. Об`єктом дослідження є підлітки з низькими результатами навчання. Предметом дослідження є психологічні особливості забезпечення супроводу підлітка з низьким рівнем навчальних досягнень. У першому розділі «Теоретичні основи психологічного супроводу підлітків з низьким рівнем навчальних досягнень» було досліджено поняття психологічного супроводу, визначена роль шкільного психолога у процесі психологічного супроводу учнів, встановлена необхідність тісної співпраці психолога з батьками дітей та педагогами, оскільки лише за таких умов можна досягти ефективності в процесі психологічного супроводу підлітків, що мають низький рівень навчальних досягнень. Також були досліджені вікові психологічні особливості підлітків, оскільки якщо говорити про їх професійний психологічний супровід слід розуміти основні фізіологічні та психологічні особливості цього складного та кризисного періоду в житті дитини. В роботі була розглянута інтерпретація поняття низького рівня навчальних досягнень, визначені його психолого-педагогічні аспекти, були досліджені причини та шляхи усунення цього небажаного явища, на основі чого був зроблений висновок, що низький рівень навчальних досягнень – це невідповідність підготовки учнів обов'язковим вимогам школи у засвоєнні знань, розвитку умінь та навичок, формуванні досвіду творчої діяльності та вихованості пізнавальних відносин.Встановлено, що підлітки з низьким рівнем навчальних досягнень, як правило, мають прогалини у знаннях з цілого ряду предметів, не володіють специфічними вміннями, які не дозволяють охарактеризувати суттєві елементи навчального матеріалу, не можуть його застосувати для вирішення практичних завдань. Другий розділ роботи був присвячений експериментально-дослідній роботі з усунення низького рівня навчальних досягнень у підлітків. Була проведена психологічна діагностика рівня тривожності учнів 8-го класу, проведено опитування підлітків щодо їх улюблених предметів та їх мотивації до навчання, в результаті чого був зроблений висновок, що в основі низького рівня навчальних досягнень учнів лежать конкретні педагогічні та психологічні причини. Було встановлено, що основними засобами психолого-педагогічної корекції дисгармонії у розвитку, емоційної нестабільності, нерозвиненості вольової сфери, прогалин в мотивації до навчання є розуміння, співчуття з боку педагогів та шкільного психолога, зняття небажаної напруги та тривожності в процесі навчання. При цьому важливу роль відіграє метод особистої перспективи, який у підлітка створює віру у свої можливості. На основі результатів емпіричного дослідження були розроблені конкретні рекомендації для усунення виявлених психологічних причин низького рівня навчальних досягнень у підлітків.
Опис: The relevance of the presented study is that it examines one of the central problems of pedagogy and practical psychology - the problem of low levels of academic achievement of adolescents. Despite the fact that educators and psychologists try to solve the problem this problem, the number of students with low levels of academic achievement is constantly growing. All this determines the relevance of this bachelor's degree. The aim was to investigate the psychological features of low educational achievement of adolescents and to develop recommendations for teachers, students, parents. The aim of the study is to investigate the psychological features of low academic performance in adolescents and to develop recommendations for teachers, students, parents. to overcome them. The object of the study are adolescents with low learning outcomes. The subject of the study is the psychological features of providing support to adolescents with low levels of academic achievement The first section of the work explores the concept of psychological support, defines the role of school psychologist in the process of psychological support of students, identified the need for close cooperation of psychologists with parents and teachers. Only under such conditions it is possible to achieve efficiency in the process of psychological support of adolescents with low levels of academic achievement. The pedagogical interpretation of the concept of low level of educational achievements was also considered, its psychological and pedagogical aspects were defined, the reasons and ways of elimination of this undesirable phenomenon were investigated, on the basis of which conclusion was made, that low level of academic achievement is the inconsistency of student training with the mandatory requirements of the school in the acquisition of knowledge, development of skills, formation of experience of creative activity and education of cognitive relations. Adolescents with low levels of academic achievement, as a rule, have gaps in knowledge in a number of subjects, do not have specific skills that do not allow to characterize the essential elements of the educational material studied, can not use the material to solve practical problems. The second section of the work is devoted to experimental work on eliminating low levels of academic achievement in adolescents. Diagnosis of the level of anxiety of 8th grade students was conducted, adolescents were interviewed about their favorite subjects and their motivation to study, as a result of which it was concluded that the low level of student achievement is based on specific pedagogical and psychological reasons. It was found that the main means of psychological and pedagogical correction of disharmony in development, emotional instability, underdevelopment of the volitional sphere, gaps in motivation to learn are understanding, compassion from teachers and school psychologists, relieving unwanted stress and anxiety in learning. An important role is played by the method of personal perspective, which creates a teenager's faith in their abilities. Based on the results of empirical research, specific recommendations were developed to address the identified psychological causes of low levels of academic achievement in adolescents.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1765
Розташовується у зібраннях:053 Психологія

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Бакалаврська Кравченко Н..docxПсихологічний супровід невстигаючих підлітків150.72 kBMicrosoft Word XMLПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.