Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1767
Назва: Роль сім`ї в становленні особистості дитини з обмеженими можливостями здоров`я
Інші назви: The role of the family in forming the personality of a child with limited health opportunities
Автори: Лапшина, Ірина
Lapshina, Irina
Ключові слова: сім’я
дитина з обмеженими можливостями здоров’я
розвиток
сімейне виховання
корекційна реабілітаційна робота
психологічна допомога
соціально-економічна адаптація сім’ї
соціалізація сім’ї
family
child with disabilities
development
family upbringing
correctional, rehabilitation work
psychological assistance
socio-economic adaptation of the family
socialization of the family
Дата публікації: 22-чер-2022
Бібліографічний опис: Лапшина І. Роль сім`ї в становленні особистості дитини з обмеженими можливостями здоров`я : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня бакалавр спеціальності 053 Психологія освітньої програми : «Психологія : практична психологія (реабілітаційна психологія)» » / Кер.: к. філос. н., доц. Запорожченко О.В. – Ізмаїл, 2022. – 74 с.
Короткий огляд (реферат): Актуальність дослідження полягає в тому, що сім’я, яка має малюка з обмеженими особливостями здоров’я, це сім’я з особливим статусом. Кожна людина в суспільстві займає певне місце, а це означає, що вона завжди перебуває в певних стосунках з соціальним оточенням. У процесі цієї взаємодії людина намагається зрозуміти себе та інших, оцінити їхні почуття та вчинки, прийняти чи відкинути моральні норми, - прийняти своє місце в сучасному суспільстві. Особливе положення в системі соціальних стосунків займають діти з обмеженими можливостями здоров’я. Їх головними, а часом і постійними помічниками в процесі соціалізації стають батьки. Сім’я – це мікросуспільство, в якому не тільки живе дитина, а й формуються її перші уявлення, ставлення до світу людей і самосвідомість. Сьогодні сім’я, в якій виховується дитина з ОМЗ, розглядається більше як реабілітаційна структура, яка має потенціал для створення сприятливих умов для розвитку та виховання дитини. Мета дослідження: підсумувати теоретичний і практичний досвід і виявити роль і важливість сім’ї в становленні особистості дитини, що має ОМЗ. Об’єктом дослідження є сім’я, що має малюка з обмеженими можливостями здоров’я. Предмет дослідження формування особистості малюка, що має обмежені можливості здоров’я. Гіпотеза дослідження: сприятливе і адекватне формування і розвиток особистості дитини, що має обмежені можливості здоров’я, можливо тільки за умови сприятливого впливу з боку сім’ї. Теоретичну та методологічну базу вивчення складають наукові праці вітчизняних та іноземних експертів, в яких аналізується сутність понять «дитина з обмеженими можливостями здоров’я», «особлива дитина», «сім’ї з особливою дитиною». Для вирішення завдань теоретичного рівня застосовувалися загальнонаукові способи пізнання: комплексний, структурно-функціональний, порівняльно-історичний, де процеси і явища розглядалися на базі загальних основ взаємозв’язку і становлення. Для емпіричної аргументації ключових положень даного дослідження використовувалися методи опитування, аналізу документів, спостереження. В якості джерел інформації застосовувалися закони України та деякі нормативні документи, збірники наукових публікацій, матеріали конференцій, підсумки соціологічних дослідницьких робіт. Теоретичне і практичне значення даної роботи полягає в можливості використання її положень і висновків в подальшому дослідженні проблем сімей, що мають дитину з особливими освітніми потребами. Підсумки дослідження можуть бути застосовані при написанні робіт, присвячених проблемам таких сімей, а також конкретизації відповідних пунктів громадської політики щодо сімей, які мають дітей з обмеженими можливостями здоров’я. Матеріали роботи можуть бути використані органами соціального захисту населення, а також враховані при розробці навчальних курсів з громадської роботи та соціології сім’ї та дитинства. Результати дипломної роботи можуть бути застосовані в практичній діяльності фахівців з громадської роботи.
Опис: The relevance of the study is that a family with a child with limited health is a family with a special status. Everyone in society has a certain place, which means that he is always in a certain relationship with the social environment. In the process of this interaction, a person tries to understand himself and others, to evaluate their feelings and actions, to accept or reject moral norms - to accept his place in modern society. Children with disabilities have a special position in the system of social relations. Their main and sometimes constant helpers in the process of socialization are parents. The family is a micro-society in which not only the child lives, but also his first ideas, attitudes to the world of people and self-awareness are formed. Today, a family raising a child with a disability is seen more as a rehabilitation structure that has the potential to create favorable conditions for the child's development and upbringing. The purpose of the study: to summarize the theoretical and practical experience and identify the role and importance of the family in the formation of the personality of a child with. The object of the study is a family with a child with disabilities. The subject of research is the formation of the personality of a child with disabilities. Research hypothesis: favorable and adequate formation and development of the personality of a child with limited health capabilities is possible only with the favorable influence of the family. The theoretical and methodological basis of the study consists of scientific works of domestic and foreign experts, which analyze the essence of the concepts of "child with disabilities", "special child", "families with special children". General scientific methods of cognition were used to solve problems of the theoretical level: complex, structural-functional, comparative-historical, where processes and phenomena were considered on the basis of general bases of interconnection and formation. For empirical argumentation of the key provisions of this study, methods of survey, document analysis, observation were used. Laws of Ukraine and some normative documents, collections of scientific publications, conference proceedings, results of sociological research were used as sources of information. The theoretical and practical significance of this work lies in the possibility of using its provisions and conclusions in the further study of the problems of families with a child with special educational needs. The results of the study can be used in writing papers on the problems of such families, as well as specifying the relevant points of public policy for families with children with disabilities. The materials of the work can be used by the social protection bodies, as well as taken into account in the development of training courses on social work and sociology of the family and childhood. The results of the thesis can be applied in the practical activities of public works professionals.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1767
Розташовується у зібраннях:053 Психологія

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Бакалаврська Лапшина І..docxРоль сім`ї в становленні особистості дитини з обмеженими можливостями здоров`я156.45 kBMicrosoft Word XMLПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.