Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1813
Назва: Розвиток екологічної культури учнів старшої школи засобами інтерактивних форм фізичного виховання
Інші назви: Development of environmental culture of high school students by means of interactive forms of physical education
Автори: Куценко, Максим Олександрович
Kutsenko, Maxim
Ключові слова: фізичне виховання
гуманітаризація освіти
екологізація
екологізація фізичної культури
екологічна освіта
екологічна культура
інтеграція
учні старшої школи
фізкультурно-екологічні заняття
експериментальне навчання
physical education
humanization of education
environmentalization
environmentalization of physical culture
environmental education
ecological culture
integration
high school students
physical culture and environmental classes
experimental education
Дата публікації: 24-січ-2022
Бібліографічний опис: Куценко М. О. Розвиток екологічної культури учнів старшої школи засобами інтерактивних форм фізичного виховання : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності: 014. Середня освіта, освітньої програми : Середня освіта : фізична культура /Кер. : канд. пед. наук, доц. Граматик Н. В. – Ізмаїл, 2022. – 86 с.
Короткий огляд (реферат): У магістерській роботі розкрито проблему, яка стосується питання подолання роз’єднаності в екологічному та фізичному вихованні учнів старшої школи, оволодіння екологічними знаннями, вміннями і навичками на уроках фізичної культури, формування екологічної культури учнів старшої школи завдяки потенціалу фізичного виховання, що підтверджує актуальність обраної теми. Об’єктом дослідження є розвиток екологічної культури в учнів старшої школи в процесі фізичного виховання. Предметом дослідження є методичні підходи до формування екологічної культури в учнів старшої школи засобами фізичного виховання. Метою дослідження є обґрунтування і перевірка ефективності екологічного виховання на уроках фізичної культури та визначення належного місця предмету «Фізична культура» серед шкільних дисциплін, які комплексно вирішують завдання формування екологічної культури в учнів старшої школи. У першому розділі роботи розкрито науково-теоретичні засади дослідження впливу фізичного виховання на формування екологічної культури в учнів старшої школи, а саме: проаналізовано сутність понять «фізичне виховання», «екологічна культура»; доведено, що фізичне виховання виступає інтегральною якістю особистості, як умова і передумова ефективної навчально-професійної діяльності, як узагальнений показник професійної культури майбутнього спеціаліста, як мета саморозвитку та самовдосконалення, як один із головних чинників розвитку екологічної культури в учнів старшої школи. У другому розділі окреслено деякі підходи до формування екологічної культури учнів старшої школи засобами фізичного виховання; наведено комплекс вправ і завдань для розвитку екологічної культури учнів старшої школи засобами фізичного виховання; розглянуто основні складові планування роботи вчителя фізичної культури з метою формування в учнів старшої школи екологічної культури. У третьому розділі шляхом експериментальної перевірки розвитку екологічної культури засобами фізичного виховання учнів старшої школи розглянуто такі основні питання: особливості організації експериментального навчання; результати експериментальної перевірки; надано методичні рекомендації щодо формування екологічної культури засобами фізичного виховання учнів старшої школи. У ході експериментального навчання ми дійшли висновку, що відібрані нами методи навчання сприяли меті дослідно- експериментальної роботи нашого дослідження. Для формування екологічної культури засобами фізичного виховання учнів старшої школи нами були застосовані комбіновані уроки та інноваційні педагогічні технології, що дало можливість виявити динаміку рівня сформованості екологічної культури засобами фізичного виховання учнів старшої школи. На підставі отриманих результатів ми дійшли висновку, що фізичне виховання учнів старшої школи є чинником формування екологічної культури.
Опис: The master's work revealed a problem related to the issue of overcoming disunity in environmental and physical education of high school students, mastering environmental knowledge, abilities and skills in physical education lessons, forming an environmental culture of high school students thanks to the potential of physical education, which confirms the relevance of the chosen topic. The object of the study is the development of environmental culture among high school students in the process of physical education. The subject of the research is methodical approaches to the formation of environmental culture in high school students by means of physical education. The purpose of the study is to substantiate and verify the effectiveness of environmental education in physical education classes and determine the appropriate place of the subject "Physical Culture" among school disciplines that comprehensively solve the task of forming an environmental culture in high school students. In the first chapter of the work, the scientific and theoretical foundations of the study of the influence of physical education on the formation of ecological culture among high school students are revealed, namely: the essence of the concepts "physical education", "ecological culture" is analyzed; it is proved that physical education acts as an integral quality of the personality, as a condition and prerequisite for effective educational and professional activity, as a generalized indicator of the professional culture of the future specialist, as a goal of self-development and self-improvement, as one of the main factors in the development of environmental culture in high school students. The second chapter outlines some approaches to the formation of the ecological culture of high school students by means of physical education; a set of exercises and tasks for the development of environmental culture of high school students by means of physical education is provided; the main components of planning the work of a physical education teacher with the aim of forming environmental culture in high school students are considered. In the third section, the following main questions are considered by means of experimental verification of the development of ecological culture by means of physical education of high school students: peculiarities of the organization of experimental training; experimental test results; methodical recommendations on the formation of ecological culture by means of physical education of high school students are given. During the experimental training, we came to the conclusion that the training methods we selected contributed to the purpose of the experimental work of our research. For the formation of ecological culture by means of physical education of high school students, we used combined lessons and innovative pedagogical technologies, which made it possible to reveal the dynamics of the level of formation of ecological culture by means of physical education of high school students. Based on the obtained results, we came to the conclusion that physical education of high school students is a factor in the formation of ecological culture.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1813
Розташовується у зібраннях:014 Середня освіта: фізична культура

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
+МАГ Куценко М.О..docxРозвиток екологічної культури учнів старшої школи засобами інтерактивних форм фізичного виховання185.15 kBMicrosoft Word XMLПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.