Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/2312
Назва: Соціально-психологічні чинники розвитку життєстійкості підлітків в умовах війни
Автори: Бойко, Наталія Олександрівна
Boyko, Natali
Ключові слова: життєстійкість
соціально-психологічні чинники
підлітковий вік
системно-структурний підхід
resilience
socio-psychological factors
adolescence
systemic-structural approach
Дата публікації: 24-гру-2024
Бібліографічний опис: Бойко Н. О. Соціально-психологічні чинники розвитку життєстійкості підлітків в умовах війни : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 231 Соціальна робота. Освітньої програми: Соціальна робота. Соціально-психологічна реабілітація / Кер. : канд. пед. н., доц. Замашкіна О. Д. – Ізмаїл, 2024. – 100 с.
Короткий огляд (реферат): Анотація до кваліфікаційної роботи Бойко Наталі Олександрівни Кваліфікаційна робота є комплексним ґрунтовним дослідженням соціально–психологічних чинників розвитку життєстійкості підлітків в умовах війни. Збільшення кількості воєнних конфліктів у всьому світі ставить актуальне завдання психологічної допомоги постраждалим, серед яких діти - одна з найбільш уразливих груп. З початком повномасштабного вторгнення на території України один із шести неповнолітніх українця проживає або в зонах воєнних дій, або в безпосередній близькості від них. Так, згідно за даними ЮНІСЕФ у світі близько 13,7 мільйона – діти–біженці та 22,8 мільйона – внутрішньо переміщені особи через конфлікти та насильство. В організації зазначають, що зокрема через війну в Україні понад 2 мільйони дітей покинули країну, а 3 мільйони перемістилися всередині країни, що є вершиною цього рекорду. Діти та підлітки можуть бути свідками бойових дій, отримувати поранення, а також ставати безпосередніми учасниками цих дій. Неповнолітні становлять до половини загальної кількості біженців і внутрішньо переміщених осіб. Діти стикаються з величезною кількістю загроз безпеці та благополуччю і водночас можуть робити вагомий внесок у процес підвищення резилентності як своєї сім'ї, так і цілих спільнот. Мета дослідження: визначити соціально–психологічні чинники розвитку життєстійкості підлітків в умовах війни та розробити способи її підвищення Об'єкт дослідження: життєстійкість підлітків в умовах війни. Предмет дослідження: соціально–психологічні чинники формування життєстійкості підлітків в умовах війни. Робота складається з трьох розділів. У першому розділі «Теоретичні засади дослідження життєстійкості у старшому підлітковому віці» проаналізовано феномен «життєстійкості», з’ясували психологічні співвідношення життєстійкості; вивчено види військового травматичного досвіду, його вплив на дітей, представлено аналіз симптоматики та закономірностей перебігу психологічних процесів у дітей у ситуації війни Другий розділ «Особливості формування життєстійкості у підлітків» присвячено огляду психологічних характеристик підліткового віку, вивчено системно-структурний підхід вивчення життєстійкості, окреслено шляхи формування життєстійкості в умовах війни та способи допомоги задоволення значущих потреб підлітка. У третьому розділі «Обгрунтування експериментального дослідження життєстійкості у підлітків в умовах війни» презентує результати дослідження відповідно до мети, гіпотези і завдань, що були озвучені раніше. Життєстійкість – це інтегральна характеристика, що дає змогу успішно справлятися з важкими життєвими ситуаціями, не знижуючи ефективності діяльності та адаптації, і навіть більше – підвищувати якість свого життя, особистісно зростати й розвиватися. Загальна спрямованість феномена життєстійкості визначається можливістю і здатністю людини до подолання і подолання важких ситуацій на різних етапах життя. Наведені емпіричні дані свідчать про те, що позитивне ставлення до невизначеності виявляється найпродуктивнішим для особистісного розвитку підлітків та їхньої стійкості до стресових ситуацій. Зріле ставлення до невизначеності та її прийняття дають змогу визначати невизначене, упорядковувати хаотичне, розуміти незрозуміле, а також дає підростаючому поколінню можливість усвідомлено ставитися до того, що відбувається.
Опис: Annotation to the qualification work Boyko Natali The qualification work is a comprehensive in-depth study of the socio-psychological factors of adolescent resilience development in war. The increase in the number of military conflicts around the world poses an urgent task of psychological assistance to victims, among whom children are one of the most vulnerable groups. Since the beginning of the full-scale invasion of Ukraine, one in six Ukrainian minors lives either in war zones or in close proximity to them. Thus, according to UNICEF, there are about 13.7 million refugee children and 22.8 million internally displaced persons in the world due to conflict and violence. The organization notes that, in particular, due to the war in Ukraine, more than 2 million children have fled the country, and 3 million have moved within the country, which is the highest on record. Children and adolescents can witness hostilities, get injured, and become direct participants in these actions. Minors account for up to half of the total number of refugees and internally displaced persons. Children face a huge number of threats to their safety and well-being, and at the same time can make a significant contribution to the process of increasing the resilience of both their families and entire communities. The purpose of the study: to determine the socio-psychological factors of adolescent resilience in war and to develop ways to increase it The object of the study: resilience of adolescents in war. The subject of the study: socio-psychological factors of adolescent resilience in war conditions. The work consists of three chapters. The first section «Theoretical foundations of the study of resilience in older adolescence» analyzes the phenomenon of “resilience”, identifies the psychological correlates of resilience; studies the types of military traumatic experience, its impact on children, presents an analysis of the symptoms and patterns of psychological processes in children in a war situation The second chapter «Peculiarities of Resilience Formation in Adolescents» is devoted to an overview of the psychological characteristics of adolescence, a systemic and structural approach to the study of resilience, and outlines ways to build resilience in war and ways to help meet the significant needs of adolescents. The third chapter «Substantiation of the Experimental Study of Resilience in Adolescents in War» presents the results of the study in accordance with the purpose, hypothesis, and objectives that were previously stated. Resilience is an integral characteristic that allows one to successfully cope with difficult life situations without reducing the effectiveness of activity and adaptation, and even more - to improve the quality of one's life, personal growth and development. The general orientation of the phenomenon of resilience is determined by the ability and capacity of a person to overcome and cope with difficult situations at different stages of life. The empirical evidence suggests that a positive attitude to uncertainty is the most productive for adolescents' personal development and resilience to stressful situations. A mature attitude to uncertainty and its acceptance allow us to define the uncertain, organize the chaotic, understand the incomprehensible, and give the younger generation the opportunity to be conscious of what is happening.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/2312
Розташовується у зібраннях:231 Соціальна робота

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Бойко_магістерська.docxСоціально-психологічні чинники розвитку життєстійкості підлітків в умовах війни415.16 kBMicrosoft Word XMLПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.