Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/628
Назва: Педагогічна інтернатура - важливий складник вітчизняної системи неперервної освіти фахівця
Інші назви: Pedagogical internship is an important part of the national system of the continuing education of a specialist
Автори: Кічук, Н.
Kichuk, N.
Ключові слова: педагогічна інтернатура
компетентність
професійна самореалізація
професійна рефлексія
професійна ідентичність
pedagogical internship
competence
professional self-realization
professional reflection
professional identity
Дата публікації: 2018
Видавництво: Ізмаїл : РВВ ІДГУ
Бібліографічний опис: Кічук Н. Педагогічна інтернатура - важливий складник вітчизняної системи неперервної освіти фахівця / Н. Кічук // Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету : збірник наукових праць. Серія «Педагогічні науки». – Ізмаїл : РВВ ІДГУ, 2018. – Вип. 39. – С. 41-44.
Серія/номер: Педагогічні науки;Вип. 39
Короткий огляд (реферат): Висвітлюються деякі аспекти проблеми становлення професійної ідентичності педагога в умовах педагогічної інтернатури. Обґрунтовується важливість цього ланцюжка вітчизняної системи неперервної освіти на професійно-педагогічну самореалізацію фахівця та його професійну рефлексію у педагогічній діяльності.
Опис: In modern conditions, when it is generally recognized as a decline in the level of education and professional training of specialists, as well as changesin the teacher’s profession with a significantin crease in the socio-pedagogical requirements for him and his professional activities, theconcept of «life long education» is being up dated. In this regard, interestin such a phenomenonas a pedagogical internship is in creasing. This is a new socio - pedagogical institution and an important linkin the native system of continuous education. The constructive implementation of the competence approach to the training of a specialist, which has developed in the experience of some European countries, is substantiated. Attention is drawn to there sources that are still unused now a days for the formation of competence in both students and practicing teachers in the aspect of studying, generalizing and disseminating advanced pedagogical experience; increasing of this competence has a fundamental importance at all stages of continuing education of a teacher. In this regard, the pedagogical internshipis not an exception. At the sametime, the self-reflection of the established practice gives ground stoassert the crucial importance of the pedagogical internshipinthe professional-pedagogical self­ realization of the specialist, as well asin the development of his professional reflection inthe pedagogical activity.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/628
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник ІДГУ

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кичук.pdf173.53 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.