Ізмаїльський Державний Гуманітарний Університет

Мистецтво мови B. Шекспіра: особливості використання архаїзмів та авторських неологізмів у трагедіях «Гамлет» та «Макбет»

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Потапенко, Наталія Володимирівна
dc.contributor.author Potapenko, N.
dc.date.accessioned 2020-02-27T14:24:35Z
dc.date.available 2020-02-27T14:24:35Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Потапенко Н.В. Мистецтво мови B. Шекспіра: особливості використання архаїзмів та авторських неологізмів у трагедіях «Гамлет» та «Макбет» : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 014.02 Середня освіта (мова і література (англійська)) / Кер.: канд. філол. наук, доц. Олейнікова Г.О. - Ізмаїл, 2020. - 120 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1097
dc.description The qualification work is devoted to the analysis of the peculiarities of the usage of archaic lexical units and Shakespeare's coinages in the English language based on Shakespeare’s tragedies “Hamlet” and “Macbeth”. In the course of the research the characteristic features of the language of William Shakespeare were observed, an analysis of the components of special literary vocabulary (archaisms and neologisms) in these tragedies was carried out, and the concept of “tragic” was outlined. The paper describes the process of the formation of the national English language in the New English period of the Elizabethan era and specific features of the English language of that time. It is claimed that the language of W. Shakespeare refers to the Early Modern English period, which covers the second half of the XVI century and the first half of the XVII century, and is characterized by the formation and further development of linguistic norms of the national English language. The linguistic personality of Shakespeare makes it possible to consider the influence of the playwright on the processes of forming English words and to indicate the basic principles of word-formation, among which the predominat are adding the prefixes or suffixes to existing words, and the creation of his own neologism, which indicates the prevailing lexical feature of W. Shakespeare's works. The characteristic features of the usage of archaisms and neologisms as components of special literary vocabulary in tragedies are revealed, which is the main purpose of this study. The analysis of the archaisms, which are divided into groups of lexical and grammatical archaisms, indicates that the playwright uses vocabulary in the tragedies that was not considered archaic at the time of writing but became obsolete with the development of the English language. This feature can be attributed to the unique author's style. Exploring the layer of neologisms represented in the tragedies of W. Shakespeare, we have noticed the frequent use of lexical units with negative connotation. Therefore it is possible to outline the conceptual space of the tragic in Shakespeare's plays, which is revealed in the linguistic aspect of the tragic picture of the world, namely in the author's coinages. Shakespeare's coinages denote the tragic emotional state of the characters, and reflect the tragic playwright's worldview. Thus, the introduction of neologisms with a negative connotation allows the author to reveal the inner state of the main characters. The result of the study is the development of the set of exercises for the formation of lexical competence of 11-th grade students for the study of Shakespeare's tragedies of tragedies “Hamlet” and “Macbeth”. It is proved that the implementation of the proposed technology of teaching archaisms and Shakespeare's coinages in the educational process increases the learning motivation, quality and speed of mastering the language and speech material. Thus, the study makes it possible to confirm that archaisms and neologisms of W. Shakespeare become the entire linguistic property. Their investigation enables to enlarge vocabulary and enrich knowledge about the English language and culture. uk_UA
dc.description.abstract Кваліфікаційна робота присвячена аналізу особливостей вживання архаїчних лексичних одиниць та авторських неологізмів в англійській мові на прикладі трагедій В. Шекспіра «Гамлет» та «Макбет». В ході дослідження було простежено своєрідні ознаки мови Вільяма Шекспіра, проведено аналіз компонентів спеціальної літературної лексики (архаїзмів та неологізмів) у зазначених трагедіях та окреслено концепт «трагічного». У даній роботі висвітлено процес становлення національної англійської мови у новоанглійський період Єлизаветинської епохи та виділено специфічні ознаки англійської мови шекспірівської епохи. Зазначено, що мова В. Шекспіра відноситься до ранньоновоанглійського періоду, що охоплює II половину XVI ст. і I половину XVII ст., та характеризується становленням і подальшим розвитком мовних норм національної англійської мови. Мовна особистість В. Шекспіра дозволяє розглянути вплив драматурга на процеси формування англійських слів та зазначити основні принципи словотворчості, серед яких домінуючими є додавання префіксів або суфіксів до існуючих слів та створення власного неологізму, що вказує на переважну лексичну особливість творів В. Шекспіра. Виокремивши архаїзми та неологізми як компоненти спеціальної літературної лексики було виявлено специфічні риси їх використання у трагедіях, що і становило основну мету даного дослідження. В ході проведення аналізу архаїзмів, які були поділені на групи лексичних та граматичних архаїзмів, ми прийшли до висновку, що драматург використовував у трагедіях лексику, яка під час написання тексту ще не вважалася архаїчною, а з розвитком англійської мови застарівала. Цю особливість можна віднести до неповторного авторського стилю. Досліджуючи пласт неологізмів, представлених в аналізованих трагедіях, було установлено часте використання лексичних одиниць з негативним значенням. Тому видалося можливим окреслити концептуальний простір трагічного в п’єсах В. Шекспіра, який розкривається у мовному аспекті трагедійної картини світу, а саме в авторських неологізмах – Shakespeare’s coinages. Подібні словоформи насамперед несуть трагічну передачу емоційного стану героя та відображають трагічність світосприйняття драматурга. Так, уведення у свої трагедії неологізмів з негативною конотацією дозволило авторові розкрити внутрішній стан головних героїв. Результатом проведеного дослідження стало розроблення комплексу вправ для формування англомовної лексичної компетенції учнів 11 класу при вивченні трагедій «Гамлет» та «Макбет» В. Шекспіра. Доведено, що впровадження у навчально-виховний процес запропонованої технології навчання пасивного шару лексики англійської мови підвищує мотивацію навчання, якість і швидкість засвоєння мовного і мовленнєвого матеріалу. Таким чином, проведене дослідження дає можливість стверджувати, що архаїзми та неологізми В. Шекспіра змогли увійти в мову і стати надбанням всього мовного колективу. Їх вивчення дозволяє розширювати словниковий запас і збагачувати знання про англійську мову і культуру. uk_UA
dc.subject новоанглійський період uk_UA
dc.subject спеціальна літературна лексика uk_UA
dc.subject архаїзм uk_UA
dc.subject неологізм uk_UA
dc.subject Shakespeare's coinages uk_UA
dc.subject концептуальний простір «трагічного» uk_UA
dc.subject мовна особистість uk_UA
dc.subject мовна картина світу uk_UA
dc.subject англомовна лексична компетенція uk_UA
dc.subject New English period uk_UA
dc.subject special literary vocabulary uk_UA
dc.subject archaism uk_UA
dc.subject neologism uk_UA
dc.subject Shakespeare's coinages uk_UA
dc.subject conceptual space of the "tragic" uk_UA
dc.subject linguistic personality uk_UA
dc.subject linguistic picture of the world uk_UA
dc.subject English lexical competence uk_UA
dc.title Мистецтво мови B. Шекспіра: особливості використання архаїзмів та авторських неологізмів у трагедіях «Гамлет» та «Макбет» uk_UA
dc.title.alternative William Shakespeare’s mastery of the language: peculiarities of using archaisms and Shakespeare’s coinages in the tragedies “Hamlet” and “Macbeth” uk_UA
dc.type Thesis uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу