Запропонована методика виконання дослідницького завдання студентами, що отримують спеціалізацію "Освітні вимірювання". Ілюструється застосування математико-статистичного інструментарію при організації педагогічного дослідження. Запропоновані види робіт ураховують специфіку й рівень базової кваліфікації слухачів, завдяки чому освоєння математичного апарату відбувається в прикладній галузі, насиченій конкретними прикладами та з використанням відповідної термінології. Проведена робота дозволила отримати висновки щодо впливову виокремлених факторів на успішність студентів, що базується на використанні статистичних методів; проілюструвала методику проведення та формулювання висновків. Процес вивчення дисциплін побудовано таким чином, що окрім традиційних лекцій, практичних та лабораторних занять, студенти задіяні у творчих проектах. Характерною особливістю системи підготовки суб'єктів навчання зі спеціальностей "Освітні вимірювання" є необхідність отримання фахівця, чия професійна діяльність розгортається в галузі педагогічного оцінювання, тестування та моніторингу якості освіти. Зазначено, що якщо проблеми підготовки до проведення тестувальної діяльності вирішуються нескладно, то отримання реальних матеріалів для проведення глибокого статистичного аналізу викликає проблеми. Тому для навчального проекту обрано дослідження найбільш доступного матеріалу — результатів дослідження студентського колективу. Показано, що подібний підхід є правильний, оскільки забезпечує для суб'єктів навчання можливість оперування даними, походження яких для них зрозуміле. Другим позитивним результатом навчання за запропонованою методикою є суттєвий вплив результатів самоаналізу на ставлення студентів до процесу навчання.
the proposed method of carrying out the research task by students receiving specialization "Educational measurements". Illustrates the use of mathematical and statistical tools in the organization of pedagogical research. Proposed types of works take into account the spectrum of basic skills of listeners, and the development of a mathematical apparatus takes place in an applied plane, saturated with concrete examples