Ізмаїльський Державний Гуманітарний Університет

Змішане навчання як інноваційний підхід інтеграції навчального процесу у закладах освіти

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Мізюк, В.
dc.contributor.author Mizyuk, V.
dc.date.accessioned 2020-06-04T13:22:50Z
dc.date.accessioned 2020-06-04T13:22:52Z
dc.date.available 2020-06-04T13:22:50Z
dc.date.available 2020-06-04T13:22:52Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Мізюк В. Змішане навчання як інноваційний підхід інтеграції навчального процесу у закладах освіти / В. Мізюк // Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського. Педагогічні науки : зб. наук. пр. / за ред. проф. Тетяни Степанової. – № 3 (66), вересень 2019. – Миколаїв : МНУ імені В. О. Сухомлинського, 2019. – С. 172-177. uk_UA
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1225
dc.description Digital technologies increase the impact on society, economy and education every day. Schools gradually penetrate the technologies of virtuality and complemented reality; teachers must be prepared not only for their understanding, but also for their use. Currently, mixed learning becomes more popular in educational institutions, but not all teachers understand the essence of this concept. A generalized analysis of domestic scholars has shown that the notion of "mixed learning" relates to such concepts as "learning process", "learning system", "educational technology", "educational methodology", "combination of methods", "modernization tool", etc. On the basis of the analysis of literature on the concept of "mixed learning" in foreign and domestic researchers, the author presents her own definition, discloses the main components of mixed learning and its benefits in organizing educational activities in institutions of general secondary education; a scheme of combining traditional and e-learning in a mixed one is prepared. Digital technologies have a significant impact on the nature, the form of training, the kind of activity of students, allow the implementation of fundamentally new forms and methods of learning, and, as a consequence, increase the efficiency of educational process in a digital society. Before higher education there is the task of training specialists who can use a computer for the organization of interactive training and testing, video conferencing, participation in telecommunication projects, webinars, forums, etc. It is noted that modern teacher has to develop independently educational content in text, video, multimedia and hypermedia format, to use digital and educational resources, to set up educational content management systems and to organize training with the use of the Internet and its services. uk_UA
dc.description.abstract Цифрові технології кожного дня збільшують вплив на розвиток суспільства, економіку, культуру й освіту. В закладах освіти впроваджують технологію змішаного навчання, яка стає все більш популярною. Однак не всі педагоги правильно розуміють сутність цього поняття. У статі висвітлено тлумачення вчених щодо сутності поняття «змішане навчання», наведено авторське визначення цього поняття, розкрито основні його складові, які часто незрозумілі навіть освітянам та переваги застосування цього навчання; запропоновано схему поєднання традиційного й електронного навчання у змішане. Зауважено, що до сучасного вчителя, в умовам розвитку цифрового суспільства, збільшуються вимоги щодо володіння інформативними компетенціями. Сучасний вчитель має вміти інтегрувати традиційне навчання з електронним, розробляти цифрові ресурси та організовувати навчання із застосуванням Інтернет та його сервісів. uk_UA
dc.publisher Миколаїв : МНУ імені В. О. Сухомлинського uk_UA
dc.relation.ispartofseries Педагогічні науки;№ 3 (66)
dc.subject цифрове суспільство uk_UA
dc.subject змішане навчання uk_UA
dc.subject інтеграція традиційного і електронного навчання uk_UA
dc.subject складові та переваги змішаного навчання uk_UA
dc.subject вимоги до вчителів uk_UA
dc.subject digital society uk_UA
dc.subject blended learning uk_UA
dc.subject integration of traditional and e-learning uk_UA
dc.subject the components and the benefits of mixed learning uk_UA
dc.subject requirements for teachers uk_UA
dc.subject цифровое общество uk_UA
dc.subject смешанное обучение uk_UA
dc.subject интеграция традиционного и электронного обучения uk_UA
dc.subject компоненты и преимущества смешанного обучения uk_UA
dc.subject требования к учителям uk_UA
dc.title Змішане навчання як інноваційний підхід інтеграції навчального процесу у закладах освіти uk_UA
dc.title.alternative Blended learning as a modern educational technology for integrating the learning process in education institutions uk_UA
dc.title.alternative Смешанное обучение как инновационный подход интеграции учебного процесса в учебных заведениях uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу