Короткий опис (реферат):
The article considers the problem of training future teachers-speech therapists
to work in conditions of inclusion. The results of a survey of practicing speech therapists on
teamwork, as well as the results of an experiment to diagnose the awareness of future speech
therapists with teamwork in inclusive learning environment. The importance of updating the
content of training for inclusive education and the development of appropriate set of
organizational and pedagogical conditions aimed at ensuring the effectiveness of such training
is emphasized.
Суть розробки, основні результати:
У статті розглянута проблема підготовки майбутніх учителів-
логопедів до роботи в умовах інклюзії. Подано результати опитування практикуючих
учителів-логопедів щодо командної роботи, а також результати експерименту з
діагностування обізнаності майбутніх учителів-логопедів з командною роботою в умовах
інклюзивного навчання. Наголошено на важливості оновлення змісту підготовки фахівців
для інклюзивної освіти та розробці відповідного комплексу організаційно-педагогічних
умов, спрямованих на забезпечення ефективності такої підготовки.