Короткий опис (реферат):
У статті проаналізовано різні підходи до визначення поняття, умови,
рівні та напрямки педагогічної творчості і погляди сучасних вчених на розвиток
педагогічної творчості майбутнього вчителя початкової школи в умовах вищого
педагогічного навчального закладу України. Розглянуто наукові праці та досвід
передових вчених щодо визначення підсистем і рівнів творчої педагогічної діяльності
майбутнього вчителя початкової школи.
Суть розробки, основні результати:
The article analyzes the different approaches to the definition of concepts’
conditions, levels and pedagogical creativity trend also it shows modern scientists views on
the development of pedagogical creativity of future elementary school teachers in the
conditions of higher educational establishments in Ukraine. The author observes the scientific
work and the experience of leading scientists in the definition of subsystems and levels of
creative pedagogical activity of future teachers of primary school.
In the modern educational process a future teacher of primary school should analyze
carefully new trends and innovations of education. Creativity should characterize the
professional activity of a future teacher of primary school, where the core of his creative
process is the focus on creative search and implementation of the latest psychologicalpedagogical
science and practice achievements in their own professional work, study,
compilation and dissemination of the best teaching experience, development, application and
development of new pedagogical technologies, active forms and methods of organization of
the educational process.