Ізмаїльський Державний Гуманітарний Університет

Особистісний розвиток дітей з обмеженими можливостями

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Лєвашова, Юлія Дмитрівна
dc.contributor.author Lyevashova, Yulia
dc.date.accessioned 2021-02-18T09:35:07Z
dc.date.available 2021-02-18T09:35:07Z
dc.date.issued 2021-02-18
dc.identifier.citation Лєвашова Ю.Д. Особистісний розвиток дітей з обмеженими можливостями : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 053 Психологія / Кер.: канд.філос.наук, доц. Запорожченко О.В. - Ізмаїл, 2021. - 155 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1442
dc.description Improving the modern education system and human integration into society, in accordance with the principles of humanization and individualization, provides maximum consideration of personal and psychophysical characteristics of children and creating living conditions that would promote timely and full development of all aspects of the child's personality and successful life in society. The importance of this task is currently due to the tendency to increase the number of children with various disorders of physical and mental health. The reasons for this trend include a serious deterioration of the environmental, socio-economic and demographic situation in our country, as well as the crisis of such social institutions as education, health, family. Innovative processes that are currently taking place in education, allow the active use in practice of such a type of psychological activity as supporting the development of personality. The analysis of children's health in Ukraine conducted within the framework of this study indicates a steady growth of chronic and somatic diseases, disorders of physical and mental development, deterioration of social and living conditions. The main causes of deviations, the nature of their manifestations in childhood were identified and a number of approaches to their classification were presented. The analysis of philosophical, sociological, psychological and pedagogical literature allowed to reveal tendencies of humanization and integration in the questions concerning the relation of the state, society and system of education to persons (children), on any indicators which do not correspond to norm. It is the creation of specific conditions for the personal development of a child with disabilities is the essence of psychological support. The content of psychological support is based on the continuity of tasks (harmonization of the child's inner world and its interpersonal relationships), functions (spiritual-personal developmental, correctional-diagnostic, corrective, compensatory, creative-developmental, adaptive and social-orienting), general - psychological and special mechanisms of implementation and determined by the elements of the system of relations to which the child enters: with himself, other people and the world around him. The developed technology of psychological support is based on the principle of content integration on the basis of personal development disorders, interaction of specialists of different profiles and continuity of preschool and primary school education. The results of implementation of the model of psychological support of personal development of children of preschool and primary school age with disabilities, built in line with the basic conceptual provisions of personality-oriented education, theories of spirituality and compensation, allow us to speak about the possibility of successful functioning of specialized, preschool and school educational institutions. uk_UA
dc.description.abstract Удосконалення сучасної системи освіти та інтеграція людини в суспільство, відповідно до принципів гуманізації та індивідуалізації, передбачає максимальне врахування особистісних та психофізичних особливостей розвитку дітей і створення таких умов життя, які сприяли б вчасному і повноцінному розвитку усіх сторін особистості дитини та її успішному житті в суспільстві. Важливість цього завдання в даний час пояснюється тенденцією до збільшення числа дітей, що мають різні порушення фізичного і нервово-психічного здоров'я. До причин виникнення даної тенденції можна віднести серйозне погіршення екологічної, соціально-економічної та демографічної ситуації в нашій країні, а також криза таких соціальних інститутів, як освіта, охорона здоров'я, сім’я. Інноваційні процеси, які відбуваються в даний час в освіті, дозволяють активно використовувати в практиці такий різновид психологічної діяльності, як підтримка розвитку особистості. Проведений в рамках даного дослідження аналіз стану здоров'я дітей в Україні вказує на неухильне зростання хронічних і соматичних захворювань, порушень фізичного та психічного розвитку, погіршення соціально-побутових умов. Були виділені основні причини відхилень, характер їх проявів у дитячому віці і представлена низка підходів до їх класифікації. Аналіз філософської, соціологічної, психолого-педагогічної літератури дозволив виявити тенденції гуманізації та інтеграції в питаннях, що стосуються ставлення держави, суспільства і системи освіти до осіб (дітей), за будь-якими показниками, які не відповідають нормі. Саме створення специфічних умов для особистісного розвитку дитини з обмеженими можливостями є сутністю психологічної підтримки. Зміст психологічної підтримки ґрунтується на спадкоємності завдань (гармонізація внутрішнього світу дитини та її міжособистісних взаємин), функцій (духовно-особистісно розвивної, корекційно-діагностичної, корекційної, компенсаторної, креативно-розвивальної, адаптаційної та соціально-орієнтуючої), загально - психологічних та специфічних принципів, механізмів реалізації та детерміновано елементами системи відносин, до яких вступає дитина: з самою собою, іншими людьми і навколишнім світом. Розроблена технологія психологічної підтримки базується на принципі інтеграції змісту на основі порушень особистісного розвитку, взаємодії фахівців різного профілю та спадкоємності дошкільної та початкової шкільної ланки системи освіти. Результати впровадження в практику моделі психологічної підтримки особистісного розвитку дітей дошкільного та молодшого шкільного віку з обмеженими можливостями, побудованою в руслі основних концептуальних положень особистісно-орієнтованої освіти, теорій виховання духовності та компенсації, дозволяють говорити про можливість успішного функціонування зазначеної моделі в рамках спеціалізованих, дошкільних та шкільних освітніх закладів. uk_UA
dc.subject діти з обмеженими можливостями uk_UA
dc.subject особистісний розвиток дитини uk_UA
dc.subject психологічна підтримка uk_UA
dc.subject спеціалізовані установи uk_UA
dc.subject реабілітація дітей uk_UA
dc.subject children with disabilities uk_UA
dc.subject personal development of the child uk_UA
dc.subject psychological support uk_UA
dc.subject specialized institutions uk_UA
dc.subject rehabilitation of children uk_UA
dc.title Особистісний розвиток дітей з обмеженими можливостями uk_UA
dc.title.alternative Personal development of children with disabilities uk_UA
dc.type Thesis uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу