Ізмаїльський Державний Гуманітарний Університет

Система психологічної профілактики шкільного насильства в початкових класах

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Васильєва, Ольга
dc.contributor.author Vasylieva, Olga
dc.date.accessioned 2021-03-05T08:34:44Z
dc.date.available 2021-03-05T08:34:44Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Васильєва О. Система психологічної профілактики шкільного насильства в початкових класах / О. Васильєва // Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету : збірник наукових праць. Серія: Педагогічні науки. – Ізмаїл : РВВ ІДГУ, 2020. – Вип. 49. – С. 7-14. uk_UA
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1462
dc.description The problem of psychological prevention of school violence is considered to be one of the leading problems of the modern educational environment. It is stated that the problem of school violence is particularly acute among primary school pupils, as violent patterns represent an assimilated pattern of behavior, and their occurrence determines further general and social development of the individual. The article considers and analyzes the system of psychological prevention of school violence in primary schools. We revealed the factors that determine the success of the system of preventive actions, organizational factors of violence occurring in the educational environment, the practical psychologist’s tasks of psycho-correctional and psycho-preventive activities. The contents of the psycho-preventive program were specified. It was carried out by stages at three levels: primary psycho-preventive actions (prevention of situations at risk of violence), secondary psycho-preventive actions (prevention of violent behavior) and tertiary psycho-preventive actions (correction of violent behavior). We analyzed the practical implementation of the system of violence prevention at primary school age. The system consists of a set of interconnected components that ensure its regularity, purposefulness and consistency. Emphasis is placed on the leading role of a practical psychologist in combination with teachers’ and parent’s efforts in the psycho-preventive actions of school violence It is proved that the implementation of the proposed system involves the introduction of the following significant forms: psychological training for children, training seminars for parents, socio-psychological training of teachers, psychological counselling of teachers and parents, correctional classes. uk_UA
dc.description.abstract Психологічну профілактику шкільного насильства визначено як одну з провідних проблем, що стоять перед сучасними загальноосвітніми закладами України. Установлено, що особливо гостро проблема шкільного насильства постає в учнів початкової школи, оскільки насильницькі патерни представляють засвоювану модель поведінки, а їх виникнення детермінує подальший загальний та соціальний розвиток особистості.У статті розглянуто і проаналізовано систему психологічної профілактики шкільного насильства в початкових класах. Розкрито чинники, що визначають успішність системи превентивних дій, організаційні фактори виникнення насильства в освітньому середовищі, завдання психокорекційної і психопрофілактичної діяльності практичного психолога. Конкретизовано зміст програми психопрофілактики, яка здійснювалась поетапно за трьома рівнями – первинна психопрофілактика (попередження ситуацій з ризиком насильства), вторинна психопрофілактика (запобігання насильницької поведінки) й третинна псипрофілактика (корекція насильницької поведінки). Проаналізована практична реалізація системи профілактики насильства в молодшому шкільному віці, яка складалась з комплексу взаємопов’язаних компонентів, що забезпечували її системність, цілеспрямованість і послідовність. Акцентовано увагу на провідній ролі практичного психолога у психопрофілактиці шкільного насильства при поєднанні зусиль з вчителями і батьками. uk_UA
dc.publisher Ізмаїл : РВВ ІДГУ uk_UA
dc.relation.ispartofseries Педагогічні науки;49
dc.subject практичний психолог uk_UA
dc.subject шкільне насильство uk_UA
dc.subject психологічна профілактика uk_UA
dc.subject молодший школяр uk_UA
dc.subject булінг uk_UA
dc.subject practical psychologist uk_UA
dc.subject school violence uk_UA
dc.subject psychological prevention uk_UA
dc.subject junior schoolboy uk_UA
dc.subject bullying uk_UA
dc.title Система психологічної профілактики шкільного насильства в початкових класах uk_UA
dc.title.alternative The system of psychological prevention of school violence in primary school uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу