Короткий опис (реферат):
Методичні рекомендації складено відповідно до освітньо-
професійної програми 014.13 Середня освіта (музичне мистецтво)
підготовки студентів освітнього ступеня бакалавр спеціальності
014.13 Середня освіта. Музичне мистецтво.
Вивчення навчальної нормативної дисципліни Вступ до
спеціальності з основами наукових досліджень сприятиме адаптації
студентів до складних умов навчання в сучасному закладі вищої
педагогічної освіти, їхньому активному та свідомому включенню до
самостійної навчальної, наукової, організаційної та громадської
діяльності.
Метою викладання дисципліни Вступ до спеціальності з
основами наукових досліджень є формування у студентів сучасного
комплексного методологічного художньо-творчого мислення в галузі
музичної педагогіки у середній школі, посилюючи світоглядну й
теоретичну підготовку бакалаврів спеціальності Музичне мистецтво.
Реалізації даної мети сприяє характер відповідних навчально-
пізнавальних проблем і завдань, які полягають у наступному:
- ознайомити студентів-першокурсників з основними
концепціями формування відповідних умінь і навичок фахових
компетентностей спеціальності Музичне мистецтво;
- проаналізувати взаємозв'язки науково-дослідного і навчального
процесів у вищій школі в контексті вдосконалення вокально-хорової
майстерності та доцільного застосування їх в художньо-творчій,
музично-виконавської та музично-педагогічної практиці;
- сформувати у майбутніх вчителів середньої школи сучасного
творчого мислення і світоглядної позиції в контексті сучасних
досягнень музичної педагогіки та мистецтвознавства.
Найважливими світоглядними ідеями та категоріями, які
підлягають засвоєнню конкретній змістовній основі та позиції
виступають:
- міжнародна стандартна класифікація освіти, державні та
міжнародні вимоги до кваліфікації бакалавр вокально-хорового
мистецтва;
- технології опанування вокально-хорової майстерності;
- роль фундаментальної наукової методології в контексті;
- науково-педагогічна діяльність, напрям, фах, спеціальність,
спеціалізація, кваліфікація, спецдисципліна, дисципліни вільного
вибору, методика теоретичної і практичної підготовки, репетиція,
концертна діяльність, виступ;
- музична культура, композиторська школа, композиторська
творчість, музична художня творчість.
У результаті вивчення навчальної дисципліни «Вступ до
спеціальності з основами наукових досліджень» студент повинен
опанувати знання про об'єкт, предмет, структуру курсу як складову
фахової підготовки з даної спеціальності; особливості професійної
діяльності в галузі музичної освіти, культури і мистецтва; сутність і
проблеми засвоєння фахових знань щодо вокально-хорового
мистецтва; еволюцію поглядів на вокально-хорове мистецтво в
контексті розвитку нових напрямів творчості в музичній культурі і
мистецтві сучасності; основні досягнення, проблеми, тенденції
розвитку світового і вітчизняного вокально-хорового мистецтва;
створення теоретичної бази для формування і подальшого розвитку
знань та умінь, необхідних для планування, організації та проведення
наукових досліджень в галузі музичної освіти і музичного мистецтва.
В курсі викладаються основні положення методології наукового
дослідження.