Ізмаїльський Державний Гуманітарний Університет

Історична освіта в Білгород-Дністровському учительському інституті в контексті радянської політики пам’яті другої половини 1940-х рр.

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Дроздов, В.
dc.contributor.author Drozdov, V.
dc.date.accessioned 2021-12-29T10:38:39Z
dc.date.available 2021-12-29T10:38:39Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Дроздов В. Історична освіта в Білгород-Дністровському учительському інституті в контексті радянської політики пам’яті другої половини 1940-х рр. / В. Дроздов // Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету : збірник наукових праць. Серія: «Історичні науки». – Ізмаїл : РВВ ІДГУ, 2021. – Вип. 55. – С. 175-185. uk_UA
dc.identifier.issn 2521-1749 (Print)
dc.identifier.issn 2616-8774 (Online)
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1611
dc.description The purposes of the research are to discover the features of the history teachers’ training at the Bilhorod-Dnistrovskyi Teachers’ Training Institute in the postwar years, to determine the methods and consequences of the ideologization of the content of higher historical education as one of the tools for disseminating official historical memory, to analyze the impact of ideological campaigns on the training, scientific and educational activities of the Department of History lecturers. The article is based on the application of historical-systemic, historical-genetic and historical-typological methods that allowed to characterize the development of historical education at the institute in the context of the then ideological campaigns in the USSR, known as «Zhdanovshchina», to identify problems that affected the organization of the educational process, to classify groups of students who studied at the Faculty of History. The scientific novelty is that based on archival documents of the Municipal Institution «Izmail Archive» for the first time the analysis of training, scientific and educational work at the historical faculty of the Bilhorod-Dnistrovskyi Teachers’ Training Institute in the conditions of Sovietization of the region in the postwar years is realized. The author has concluded the training of history teachers at the institute met with some problems of material, educational, methodological, and staffing nature, but the ideologization, which turned the learning process into a tool for spreading official historical memory and Marxist-Leninist ideology, was the most significant factor that negatively affected historical education. The increasing ideological pressure on historical education put lecturers and students even more in a position of dependence on Soviet historical discourse. Additional means of control over the educational process were introduced, which required teachers to follow faithfully to the version of history adopted by the Communist Party. uk_UA
dc.description.abstract Мета дослідження полягає у висвітленні особливостей підготовки вчителів історії в Білгород-Дністровському учительському інституті в післявоєнні роки, визначенні методів і наслідків ідеологізації змісту вищої історичної освіти як одного з інструментів поширення офіційної історичної пам’яті, аналізі впливу ідеологічних кампаній на навчальну, наукову та виховну діяльність викладачів кафедри історії. Робота ґрунтується на застосуванні історико-системного, історико-генетичного та історико-типологічного методів, які дали змогу розкрити розвиток історичної освіти в інституті в контексті тогочасних ідеологічних кампаній у СРСР, відомих під назвою «ждановщина», визначити проблеми, що впливали на організацію навчально-виховного процесу, класифікувати групи студентів, які навчалися на історичному факультеті. Наукова новизна полягає в тому, що на основі архівних документів Комунальної установи «Ізмаїльський архів» уперше здійснюється аналіз навчальної, наукової та виховної роботи на історичному факультеті Білгород-Дністровського учительського інституту в умовах радянізації краю в післявоєнні роки. Автор дійшов висновку, що підготовка вчителів історії в інституті мала низку проблем матеріального, навчально-методичного та кадрового характеру, проте найбільш суттєвим чинником, що негативно впливав на процес навчання, була ідеологізація, яка перетворювала його на інструмент поширення офіційної історичної пам’яті та марксистсько-ленінської ідеології. Посилення ідеологічного тиску на історичну освіту ще більше поставило викладачів і студентів у залежність від радянського історичного дискурсу. Були запроваджені додаткові засоби контролю над освітнім процесом, які вимагали від викладачів суворого дотримання визначеної комуністичною партією версії історичного розвитку. uk_UA
dc.publisher Ізмаїл : РВВ ІДГУ uk_UA
dc.relation.ispartofseries Історичні науки;55
dc.subject історична освіта uk_UA
dc.subject учительський інститут uk_UA
dc.subject політика пам’яті uk_UA
dc.subject ідеологізація uk_UA
dc.subject пізній сталінізм uk_UA
dc.subject Південна Бессарабія uk_UA
dc.subject historical education uk_UA
dc.subject teachers’ institute uk_UA
dc.subject politics of memory uk_UA
dc.subject ideologization uk_UA
dc.subject late Stalinizm uk_UA
dc.subject Southern Bessarabia uk_UA
dc.title Історична освіта в Білгород-Дністровському учительському інституті в контексті радянської політики пам’яті другої половини 1940-х рр. uk_UA
dc.title.alternative The historical education in Bilhorod-dnistrovskyi teachers’ institute in the context of soviet politics of memory during the second half of the 1940s uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу