Ізмаїльський Державний Гуманітарний Університет

Літературне краєзнавство в контексті гуманізації сучасної освіти (на матеріалі творчості поетів Придунав’я)

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Райбедюк, Г.
dc.contributor.author Raibedyuk, G.
dc.date.accessioned 2022-01-10T09:28:41Z
dc.date.available 2022-01-10T09:28:41Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Райбедюк Г. Літературне краєзнавство в контексті гуманізації сучасної освіти (на матеріалі творчості поетів Придунав’я) / Г. Райбедюк // Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету : збірник наукових праць. Серія: «Педагогічні науки». – Ізмаїл : РВВ ІДГУ, 2021. – Вип. 56. – С. 203-212. uk_UA
dc.identifier.issn 2521-1757 (Print)
dc.identifier.issn 2616-8812 (Online)
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1624
dc.description The article substantiates the role of literary local lore in the humanization of modern literary education as a fundamental principle of its reform, summarizes the most famous characteristics of scientific and methodological concepts of humanistic pedagogy (first of all, pedagogical ideas of V. Sukhomlynsky). Its practical implementation in literary education is concretized on the example of perception and comprehension by students of secondary schools of the achievements of regional literature in general and the creative work of the poets of the Danube region. The methodical resources of the influence of the literature of the native land on the humanistic worldview of the modern student-reader, intended for personality-oriented learning, are revealed, their role in formation of spiritually rich, harmoniously developed, nationally conscious personality aesthetic needs. The theoretical foundations of humanistic pedagogy are demonstrated on the example of the introduction into the educational process of the creative work of leading representatives of the multilingual poetic landscape of the multicultural Danube region. The main attention is focused on the formation of such qualitative characteristics of the humanistic worldview in students as tolerance and kindness, which in the polyethnic space have a conceptually existential significance. The main object of the research is the texts of Ukrainian-speaking poets (M. Vasyliuk, V. Vykhodtsev, T. Kibkalo, H. Lysa, V. Reva, V. Simeyko), whose source of art determines the humanistic potential of the text. The author of the article outlines the main directions of further scientific and methodological work in the field of professional study of the literature of the Danube region and its methodological adaptation in line with the latest educational needs of humanistic pedagogy. uk_UA
dc.description.abstract У статті обґрунтовано роль літературного краєзнавства в гуманізації сучасної літературної освіти як фундаментального принципу її реформування, узагальнено найвідоміші характеристики науково-методичних концепцій гуманістичної педагогіки (насамперед, педагогічних ідей В. Сухомлинського). Її практичне втілення в літературній освіті конкретизовано на прикладі сприйняття й осмислення учнями загальноосвітніх закладів надбань регіональної літератури загалом і творчого доробку поетів Придунав’я зосібна. Виявлено методичні ресурси впливу літератури рідного краю на гуманістичний світогляд сучасного учня-читача, інтенційований на особистісно зорієнтоване навчання, з’ясовано їх роль у формуванні духовно багатої, гармонійно розвиненої, національно свідомої особистості, у плеканні її високих морально-етичних пріоритетів, ціннісних ідеалів та естетичних потреб. Теоретичні засновки гуманістичної педагогіки продемонстровано на прикладі уведення до навчально-виховного процесу творчого доробку чільних представників поетичного ландшафту полікультурного придунайського краю. Основну увагу зосереджено на формуванні в учнів таких якісних характеристик гуманістичного світогляду, як толерантність і доброта, які в поліетнічному просторі мають концептуально буттєве значення. Основним об’єктом дослідження обрано тексти українськомовних поетів (М. Василюка, В. Виходцева, Т. Кібкало, Г. Лисої, В. Реви, В. Сімейка), джерело художності яких визначає гуманістичний потенціал тексту. Автором статті окреслено магістральні напрями подальшої науково-методичної роботи у сфері фахового вивчення літератури Придунав’я та її методичної адаптації в руслі новітніх освітніх потреб гуманістичної педагогіки. uk_UA
dc.publisher Ізмаїл : РВВ ІДГУ uk_UA
dc.relation.ispartofseries Педагогічні науки;56
dc.subject гуманістична педагогіка uk_UA
dc.subject гуманізація освіти uk_UA
dc.subject особистість uk_UA
dc.subject В. Сухомлинський uk_UA
dc.subject добро uk_UA
dc.subject толерантність uk_UA
dc.subject духовні цінності uk_UA
dc.subject регіональна література uk_UA
dc.subject краєзнавство uk_UA
dc.subject поети Придунав’я uk_UA
dc.subject авторський текст uk_UA
dc.subject humanistic pedagogy uk_UA
dc.subject humanization of education uk_UA
dc.subject personality uk_UA
dc.subject V. Sukhomlynsky uk_UA
dc.subject kindness uk_UA
dc.subject tolerance uk_UA
dc.subject spiritual values uk_UA
dc.subject regional literature uk_UA
dc.subject local lore uk_UA
dc.subject poets of the Danube region uk_UA
dc.subject author’s text uk_UA
dc.title Літературне краєзнавство в контексті гуманізації сучасної освіти (на матеріалі творчості поетів Придунав’я) uk_UA
dc.title.alternative Literary local studies in the context of the humanization of modern education (on the material of the work of the poets of the Danube) uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу