Короткий опис (реферат):
У магістерській роботі розкрита проблема застосування системи соціально-педагогічних заходів щодо профілактики девіантної поведінки підлітків.
Об’єктом дослідження є - девіантна поведінка підлітків.
Предметом дослідження – система соціально-педагогічної
профілактики девіантної поведінки.
Мета дослідження - теоретично дослідити та обґрунтувати систему соціально-педагогічної профілактики девіантної поведінки підлітків
У першому розділі проаналізовано наукові підходи до осмислення терміну «девіантна поведінка підлітків»: визначено сутність, види та форми девіантної поведінки, як соціально-педагогічного феномену, схарактеризовано чинники, які впливають на формування девіантної поведінки підлітків та виокремлено Соціально-психологічні особливості підлітків девіантної поведінки.
У другому розділі розглянуто систему соціально-педагогічної діяльності з профілактики девіантної поведінки підлітків, а само: надано характеристику системи соціально-педагогічної діяльності з девіантними підлітками, охарактеризовано напрями соціально-педагогічної діяльності з профілактики девіантної поведінки підлітків та проаналізовано інноваційні форми і методи соціально-педагогічної профілактичної роботи з підлітками девіантної поведінки.
У третьому розділі представлено аналіз експериментальних досліджень щодо виявлення впливу системи профілактичних засобів на девіантну поведінку підлітків. Проведено діагностику девіантної поведінки підлітків та кількісний та якісний аналіз ефективності впроваджених інноваційних технологій.
Отже, можемо зробити висновок, що успішне протікання процесу соціально-педагогічної профілактики девіантної поведінки підлітків можливо при організованому виховному процесі. Таким чином, гіпотеза дослідження повністю підтверджена.
Суть розробки, основні результати:
The master's thesis reveals the problem of applying a system of socio-pedagogical measures to prevent deviant behavior of adolescents.
The object of research is the deviant behavior of adolescents.
The subject of research is socio-pedagogical system prevention of deviant behavior.
The purpose of the study is to theoretically investigate and substantiate the system of socio-pedagogical prevention of deviant behavior of adolescents.
- The first section analyzes scientific approaches to understanding the term «deviant behavior of adolescents»: identifies the nature, types and forms of deviant behavior as a socio-pedagogical phenomenon, describes the factors influencing the formation of deviant behavior of adolescents and identifies socio-psychological behavior of adolescents.
- The second section considers the system of socio-pedagogical activities for the prevention of deviant behavior of adolescents, namely: describes the system of socio-pedagogical activities with deviant adolescents, describes the areas of socio-pedagogical activities for the prevention of deviant behavior of adolescents and analyzes innovative forms and methods of socio-pedagogical prevention. work with adolescents of deviant behavior.
- The third section presents an analysis of experimental studies to identify the impact of a system of preventive measures on the deviant behavior of adolescents. Diagnosis of deviant behavior of adolescents and quantitative and qualitative analysis of the effectiveness of implemented innovative technologies.
It can be concluded that the successful process of socio-pedagogical prevention of deviant behavior of adolescents is possible with an organized educational process. Thus, the research hypothesis is fully confirmed.