Ізмаїльський Державний Гуманітарний Університет

Формування інклюзивної культури учасників освітнього процесу закладу дошкільної освіти

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Вонярха, Карина Сергіївна
dc.contributor.author Vonyarha, Karina
dc.date.accessioned 2022-02-10T20:09:36Z
dc.date.available 2022-02-10T20:09:36Z
dc.date.issued 2022-02-10
dc.identifier.citation Вонярха К.С. Формування інклюзивної культури учасників освітнього процесу закладу дошкільної освіти : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 012 Дошкільна освіта. Інклюзивна освіта / Кер.: канд.пед.наук, доц. Рашидова С.С. - Ізмаїл, 2022. - 90 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1686
dc.description In today's world there are more and more children with different developmental disabilities. In recent decades, in Ukraine, the attitude of society towards people with health problems has significantly changed, and the assessment of the opportunities of children with special educational needs has changed. Society is increasingly aware of the fact that psychophysical disorders of the child do not abolish its human nature, ability to experience, feel, gain new social experience. In this regard, a new form of education for such children is developing - inclusion. The relevance of the research topic is that in the education system there is a need to intensively introduce an inclusive culture, where the level of readiness of participants in the educational process is insufficient. The purpose of the study is to theoretically investigate and experimentally test the method of forming an inclusive culture of participants in the educational process of preschool education . The object of research is the process of forming an inclusive culture of participants in the educational process of preschool education. The subject of the research is inclusive culture and methodological and organizational principles of its formation in the participants of the educational process of preschool education. The following research methods became the methodological basis of the qualification work: theoretical methods - analysis of scientific and methodological sources, synthesis, hypotheses and assumptions, historical method, systematic approach, abstraction, etc .; methods of empirical research - observation, comparison, measurement, experiment; data processing methods - quantitative and qualitative analysis of research results. The concept of inclusion is defined in the work and the modern practice of inclusive education is investigated; identified features of ethics, methodological approaches and principles of inclusion in the professional environment of educators; the essence of the concepts "pedagogical culture" and "pedagogical culture of parents" is revealed; the content of inclusive culture of participants of the educational process of ZDO is investigated; the main methodological provisions for the creation of an inclusive culture in the space of ZDO are given; the program of the organization of process of formation of inclusive culture in the educational environment of ZDO is developed; the complex of measures and organizational forms concerning formation of inclusive culture at parents of preschool children is resulted; organized and conducted an experimental study on the formation of an inclusive culture of parents on the basis of ZDO № 22 "Spring". The basis of the study was the Municipal ZDO of the combined type of nursery-garden № 22 "Spring" of the Izmail city council of the Izmail district of Odessa region. The study involved 20 parents of preschool children. uk_UA
dc.description.abstract У сучасному світі зустрічається все більше дітей з різними особливостями у розвитку. Протягом останніх десятиліть, в Україні, істотно трансформувалося ставлення соціуму до людей, які мають проблеми зі здоров'ям, а також змінилася оцінка можливостей дітей з особливими освітніми потребами. Суспільством все більшою мірою усвідомлюється той факт, що психофізичні порушення дитини не скасовують її людської сутності, здатності переживати, відчувати, отримувати новий соціальний досвід. У зв'язку з цим розвивається нова форма здобуття освіти для таких дітей – інклюзія. Актуальність теми дослідження полягає в тому, що в системі освіти існує необхідність інтенсивно вводити інклюзивну культуру, де рівень готовності учасників освітнього процесу недостатній. Метою дослідження – теоретично дослідити та експериментально перевірити методику формування інклюзивної культури учасників освітнього процесу закладу дошкільної освіти. Об’єктом дослідження є процес формування інклюзивної культури учасників освітнього процесу закладу дошкільної освіти. Предметом дослідження є інклюзивна культура і методико-організаційні засади її формування в учасників освітнього процесу закладу дошкільної освіти. Методологічною основою кваліфікаційної роботи стали такі методи дослідження: теоретичні методи – аналіз науково-методичних джерел, синтез, гіпотеза та припущення, історичний метод, системний підхід, абстрагування тощо; методи емпіричного дослідження – спостереження, порівняння, вимірювання, експеримент; методи обробки даних – кількісний і якісний аналіз результатів дослідження. У роботі визначене поняття інклюзії та досліджена сучасна практика інклюзивної освіти; визначені особливості етики, методологічні підходи та принципи інклюзії в професійному середовищі вихователів ЗДО; розкрита сутність понять «педагогічна культура» і «педагогічна культура батьків»; досліджено зміст інклюзивної культури учасників освітнього процесу ЗДО; наведені основні методичні положення щодо створення інклюзивної культури у просторі ЗДО; розроблена програма організації процесу формування інклюзивної культури в освітньому середовищі ЗДО; наведений комплекс заходів і організаційних форм щодо формування інклюзивної культури у батьків дошкільнят; організоване і проведене експериментальне дослідження з формування інклюзивної культури батьків на базі ЗДО № 22 «Джерельце». Базою дослідження став Комунальний ЗДО комбінованого типу ясла-садок № 22 «Джерельце» Ізмаїльської міської ради Ізмаїльського району Одеської області. У дослідженні взяли участь 20 батьків дітей дошкільного віку. uk_UA
dc.subject педагогічна культура uk_UA
dc.subject діти з особливими освітніми потребами uk_UA
dc.subject інклюзія uk_UA
dc.subject інклюзивна освіта uk_UA
dc.subject інклюзивна культура uk_UA
dc.subject pedagogical culture uk_UA
dc.subject children with special educational needs uk_UA
dc.subject inclusion uk_UA
dc.subject inclusive education uk_UA
dc.subject inclusive culture uk_UA
dc.title Формування інклюзивної культури учасників освітнього процесу закладу дошкільної освіти uk_UA
dc.title.alternative Formation of inclusive culture of participants in the educational process of preschool education uk_UA
dc.type Thesis uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу