Ізмаїльський Державний Гуманітарний Університет

Вплив соціального інтелекту на успішність навчання

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Лебедєва, Інна Валеріївна
dc.contributor.author Lebedeva, Inna
dc.date.accessioned 2022-10-14T09:59:11Z
dc.date.available 2022-10-14T09:59:11Z
dc.date.issued 2022-06-20
dc.identifier.citation Лебедєва І. В. Вплив соціального інтелекту на успішність навчання : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня бакалавр спеціальності 053 Психологія освітньої програми : «Психологія : практична психологія (реабілітаційна психологія)» » / Кер.: д. псих. н., проф. Макарчук Н.О. – Ізмаїл, 2022. – 59 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1768
dc.description Adequacy of understanding the process of communication and behavior of people, adaptation to different systems of relationships is determined by a special integrated mental ability - social intelligence. The problem of studying social intelligence is becoming increasingly important at the stage of development of psychology and attracts much attention of researchers to this topic. Such foreign researchers as G. Eisenk, G. Gardner, J. Guilford, K. Izard, G. Allport, A. Rean, M. Sullivan, R. Sternberg, E. Thorndike, T. contributed to the development of the study of the phenomenon of social intelligence. Hunt et al. Among domestic psychologists should be noted AF Bondarenko, O. Humeniuk, S.S. Занюк, В.А. Semichenko, TM Титаренко, А.В. Furman, A.I. Чеботаря, А.Я. Chebikina, SG Shebanov and others. Control over one's own emotions and the ability to effectively influence them have been the subject of special studies of the concepts of emotional intelligence and emotional creativity (TP Berezovskaya, OI Vlasova, D. Goleman, J. Everil, VV Lusin, J. Mayer , MA Manoilova, EL Nosenko, OP Sannikov). Researchers have found that social intelligence is directly involved in the regulation of social behavior, appears as a means of cognition of social reality, unites and regulates cognitive processes associated with the reflection of social objects (human as a communication partner, group of people), provides interpretation of information, understanding and prediction of actions and actions of people, adaptation to different systems of relationships between people (family, business, friendship), shows how a person interacts with the outside world, how he solves and overcomes daily problems, including - and communication with others. Modern research has revealed the impact of social intelligence on success in professional activities (including educational activities) and on self-realization in general. However, it should be noted that the problems regarding the structure of social intelligence remain insufficiently studied; determining its specificity among other forms of intelligence; features of dynamic development of social intelligence in the process of changing stages of education in an educational institution. The purpose of the study is to examine the impact of social intelligence on the success of educational activities in school-age children. To study social intelligence, we used the method of "Social Intelligence" (adaptation of the test of J. Guilford and M. Sullivan). Peculiarities of social intelligence development of junior schoolchildren (primary school) and adolescents (secondary and high school), some dynamics of social intelligence development according to age, as well as factors determining the formation of social intelligence are considered. It has been established that there is a correlation between the level of social intelligence and the level of success of students. The nature of the relationship is inverse, which may be due to the influence of factors such as the dynamics of social intelligence, the features of the curriculum of the institution and the leading activities of students at different stages of learning. It is proved that the relationship between the level of development of social intelligence in students of this educational institution and their success in the humanities is inverse. Middle and senior level (parallel to the ninth and parallel to the eleventh grade) differ in age by only two years and belong to one age period - adolescence, we consider it appropriate to develop guidelines for the development of social intelligence in senior and middle school students with medium and low success rates. As methodological recommendations, we propose to use socio-psychological training aimed at the development of social intelligence in senior and middle school students with medium and low levels of success. uk_UA
dc.description.abstract Адекватність розуміння процесу спілкування та поведінки людей, адаптацію до різних систем взаємовідносин визначає особлива інтегральна розумова здатність – соціальний інтелект. Проблема дослідження соціального інтелекту стає все більш актуальною на етапі розвитку психології і привертає велику увагу дослідників до цієї теми. У розвиток вивчення феномену соціального інтелекту зробили внесок такі зарубіжні дослідники як Г. Айзенк, Г. Гарднер, Дж. Гілфорд, К. Ізард, Г. Олпорт, А. Реан, М. Саллівен, Р. Стернберг, Е. Торндайк, Т. Хант та ін. Серед вітчизняних психологів слід виділити А.Ф. Бондаренко, О.Гуменюка, С.С. Занюк, В.А. Семиченко, Т.М. Титаренко, А.В. Фурмана, А.І. Чеботаря, А.Я. Чебикіна, С.Г. Шебанову тощо. Контроль над власними емоціями та вміння ефективно впливати на них стали предметом спеціальних досліджень концепцій емоційного інтелекту та емоційної креативності (Т.П. Березовська, О.І. Власова, Д. Гоулман, Дж. Еверіл, В.В. Лусін, Дж. Майєр, М.А. Манойлова, Є.Л. Носенко, О.П. Саннікова). Дослідниками було встановлено, що соціальний інтелект бере безпосередню участь у регуляції соціальної поведінки, постає як засіб пізнання соціальної дійсності, об'єднує та регулює пізнавальні процеси, пов'язані з відображенням соціальних об'єктів (людини як партнера зі спілкування, групи людей), забезпечує інтерпретацію інформації, розуміння та прогнозування вчинків та дій людей, адаптацію до різних систем взаємовідносин між людьми (сімейним, діловим, дружнім), показує, як людина взаємодіє із зовнішнім світом, як вона вирішує та долає щоденні проблеми, у тому числі - і при спілкуванні з оточуючими. Сучасними дослідженнями виявлено вплив соціального інтелекту на успішність у професійній діяльності (у тому числі у навчальній діяльності) та на самореалізацію людини в цілому. Проте слід зазначити, що залишаються недостатньо опрацьованими проблеми щодо структури соціального інтелекту; визначення його специфіки серед інших форм інтелекту; особливостей динамічного розвитку соціального інтелекту у процесі зміни етапів навчання в освітньому закладі. Мета дослідження полягає у вивченні впливу соціального інтелекту на успішність навчальної діяльності у дітей шкільного віку. Для дослідження соціального інтелекту нами була використана методика «Соціальний інтелект» (адаптація тесту Дж. Гілфорда та М. Саллівена). Розглянуто особливості розвитку соціального інтелекту молодших школярів (молодша школа) та підлітків (середня та старша школа), деяку динаміку розвитку соціального інтелекту відповідно до віку, а також фактори, що визначають становлення соціального інтелекту. Встановлено, що між рівнем соціального інтелекту та рівнем успішності у учнів справді існує взаємозв'язок. Характер зв'язку зворотний, що може бути обумовлено впливом таких чинників, як динаміка розвитку соціального інтелекту, особливості навчальної програми даного навчального закладу та провідним видом діяльності учнів на різних етапах навчання. Доказано, що взаємозв'язок між рівнем розвитку соціального інтелекту у учнів даного навчального закладу та їх успішністю з гуманітарних дисциплін носить зворотний характер. Середня та старша ланка (паралель дев’ятих і паралель одинадцятих класів) відрізняються за віком тільки на два роки і відносяться до одного вікового періоду - підліткового періоду, ми вважаємо за доцільне розробку методичних рекомендацій, спрямованих на розвиток соціального інтелекту у учнів старшої та середньої ланки із середнім та низьким рівнем успішності. Як методичні рекомендації ми пропонуємо використовувати соціально-психологічний тренінг, спрямованого на розвиток соціального інтелекту у учнів старшої та середньої ланки із середнім та низьким рівнем успішності. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject вплив соціального інтелекту uk_UA
dc.subject успішність навчання uk_UA
dc.subject соціальний інтелект uk_UA
dc.subject психологічний феномен uk_UA
dc.subject успішність навчання uk_UA
dc.subject Impact of social intelligence uk_UA
dc.subject learning success uk_UA
dc.subject social intelligence uk_UA
dc.subject psychological phenomenon uk_UA
dc.subject exercise success uk_UA
dc.title Вплив соціального інтелекту на успішність навчання uk_UA
dc.type Thesis uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу