Короткий опис (реферат):
Кваліфікаційна робота є ґрунтовним дослідженням проведення інтерактивних форм занять спеціально-оздоровчої рекреаційної та реабілітаційної спрямованості в закладах освіти.
В результаті соціально-економічного реформування, зміна освітніх та наукових парадигм, призвела до переосмислення значущості та функції фізичної культури як здоров’язберігаючої концепції, що сприяє формуванню людських можливостей. Фізична рекреація як наукова і педагогічна дисципліна сягає своїм корінням у далеке минуле і зверненість у майбутнє. Потенціал фізичної рекреації в оздоровчому та соціально-культурному розвитку особистості, безперечно, зростатиме. Це потребує більш глибокого наукового обґрунтування та експериментальної перевірки системи підготовки кваліфікованих кадрів здатних здійснювати напрям фізичної рекреації.
Мета дослідження – теоретично дослідити та обґрунтувати інтерактивні форми проведення занять спеціально-оздоровчої рекреаційної та реабілітаційної спрямованості в закладах освіти.
Об’єкт дослідження – форми проведення занять спеціально-оздоровчої рекреаційної та реабілітаційної спрямованості.
Предмет дослідження – інтерактивні форми проведення занять спеціально-оздоровчої рекреаційної та реабілітаційної спрямованості в закладах освіти.
Робота складається з трьох розділів.
У першому розділі, на підставі аналізу літературних джерел розкрито теоретичні засади інтерактивних форм проведення занять спеціально-оздоровчої рекреаційної та реабілітаційної спрямованості в закладах освіти.
Враховуючи групу здоров’я, окреслено деякі аспекти організації занять та описано інноваційні форми фізичного вихованні на підставі особистісно-орієнтовного підходу.
Другий розділ розкриває аспекти практичного дослідження інтерактивних форм проведення занять спеціально-оздоровчої рекреаційної та реабілітаційної спрямованості на підставі використання апаратно-програмного комплексу для індивідуалізації фізкультурно-оздоровчої та спортивної діяльності.
В третьому розділі розкрито методичні особливості дослідження інтерактивних форм проведення занять, з огляду на проблематику фізичного виховання як гармонійного розвиваючого компоненту в освітніх установах.
Запропоновано аналіз передумов формування функціональної адаптації до навчальної діяльності засобами фізичної реабілітації.
Для сучасної молоді характерні: низький рівень фізичної активності, поширеність шкідливих звичок, недостатня поінформованість та непідготовленість у питаннях профілактики захворювань, відсутність зацікавленості у здійсненні оздоровчих заходів. Вивчення фізичного здоров’я студентів при періодичній фізичній реабілітації під час канікулярного відпочинку показує, що частота загострень хронічних захворювань опорно-рухового апарату знижується, фаза стабільного функціонування кровоносної системи збільшується, стан зорового аналізатора вдається підтримувати в оптимальному режимі.
Суть розробки, основні результати:
Qualification work is a thorough study of interactive forms of special recreational and rehabilitation activities in educational institutions.
As a result of socio-economic reform, changes in educational and scientific paradigms have led to a rethinking of the importance and function of physical culture as a health-promoting concept that promotes human capacity-building. Physical recreation as a scientific and pedagogical discipline has its roots in the distant past and looking to the future. The potential of physical recreation in the health and socio-cultural development of the individual will undoubtedly grow. This requires a deeper scientific substantiation and experimental verification of the system of training qualified personnel capable of carrying out the direction of physical recreation.
The purpose of the study is to theoretically investigate and substantiate the interactive forms of conducting special recreational and rehabilitation classes in educational institutions.
The object of research - forms of special health and recreational and rehabilitation.
The subject of the research is interactive forms of conducting special-purpose recreational and rehabilitation classes in educational institutions.
The work consists of three sections.
In the first section, based on the analysis of literature sources revealed the theoretical foundations of interactive forms of special health and recreational and rehabilitation in educational institutions.
Taking into account the group of health, some aspects of the organization of classes are outlined and innovative forms of physical education are described on the basis of a personality-oriented approach.
The second section reveals aspects of the practical study of interactive forms of special recreational and rehabilitation activities based on the use of hardware and software for the individualization of physical culture and sports activities.
The third section reveals the methodological features of the study of interactive forms of classes, given the problems of physical education as a harmonious developmental component in educational institutions.
The analysis of preconditions of formation of functional adaptation to educational activity by means of physical rehabilitation is offered.
Modern youth is characterized by: low level of physical activity, prevalence of bad habits, lack of information and unpreparedness in disease prevention, lack of interest in health measures. The study of students' physical health during periodic physical rehabilitation during vacation shows that the frequency of exacerbations of chronic diseases of the musculoskeletal system is reduced, the phase of stable functioning of the circulatory system increases, the state of the visual analyzer can be maintained optimally.