Ізмаїльський Державний Гуманітарний Університет

Інтегративний підхід до формування екологічної культури дітей молодшою школою

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Хаджиміті, Т.Г.
dc.contributor.author Hajimiti, T.G.
dc.date.accessioned 2023-02-15T09:41:23Z
dc.date.available 2023-02-15T09:41:23Z
dc.date.issued 2023-01-23
dc.identifier.citation Хаджиміті Т.Г.Інтегративний підхід до формування екологічної культури дітей молодшою школою : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності: 013 Початкова освіта. Освітньої програми : Початкова освіта. Позашкільна освіта / Кер.: к.пед.н., доц. Рашидов С. Ф. - Ізмаїл, 2023. - 88 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1869
dc.description The urgency of the problem is very urgent. Today, however, children, like adults, have a consumerist approach to nature and a low level of perception of environmental problems as personally significant. In the event of an ecological crisis, it is necessary to create a new concept of society's interaction with nature. This task is both social, ecological and technical, as well as moral in nature, as it is dictated by the need to form an ecological culture in people, based on the awareness of the inseparable connection between man and the environment, a responsible attitude towards nature, and an understanding of the need to preserve it for future generations. The purpose of the research is a comprehensive analysis of the definitions, requirements, and content of the pedagogical process of forming an ecological culture among elementary school students with the development of appropriate methodological support for such a process. The object of the study is the study of ecological culture in the conditions of a modern Ukrainian school. The subject of the research is the analysis of the methods of formation of environmental culture among elementary school students. The scientific novelty of the work consists in the presentation of a comprehensive study, which includes as a study the understanding of the content and structure of ecological culture, the requirements for the organization of pedagogical activities of this profile, the author's methodical support for the corresponding activity. The practical significance of the research is determined by the possibility of using the obtained results for the organization of the pedagogical process in a modern primary school. Methodological recommendations can be used in the preparation of teachers for such activities. The reliability of the research results is ensured by the volume of the analyzed material, the methodology and the general theoretical basis of the research, the involvement of the works of authoritative foreign and domestic specialists in pedagogy and psychology, which make up the practical basis of the master's work. In the first theoretical section, the historical aspects of the formation of ecological culture are considered, the content and structure of ecological culture are determined, and modern research on the problems of ecological culture at school is analyzed. In the second chapter, the methods and techniques of the formation of ecological culture are studied, extracurricular work is studied as a plane for the formation of ecological culture of elementary school students, and a program for the formation of ecological culture of elementary school students is proposed. In the third chapter, an experimental study of the formation of the environmental culture of elementary school students by means of extracurricular activities is presented, the process of implementing such a program and the results of this activity are analyzed. The study of real life by schoolchildren in the process of extracurricular work, ecological local history provides material for discussing all kinds of current situations in the environment, especially the behavior of people, where the result corresponds to the desired. This allows students to learn lessons for the future, change the goals of their activities, and draw conclusions based on their beliefs. At the same time, natural knowledge substantiates the optimal methods of behavior and processes in the environment. uk_UA
dc.description.abstract Актуальність проблеми дуже актуальна. На сьогоднішній день у дітей, втім, як і у дорослих, переважає споживчий підхід до природи, низький рівень сприйняття екологічних проблем як особистісно значимих. Уразі екологічної кризи необхідно створення нової концепції взаємодії суспільства з природою. Це завдання носить як соціальний, екологічний і технічний, так і моральний характер, оскільки продиктована потребою сформувати в людей екологічну культуру, засновану на усвідомленні нерозривного зв’язку людини з довкіллям, відповідальне ставлення до природи, розуміння необхідності її збереження майбутніх поколінь. Мета дослідження–є комплексний аналіз визначень, вимог та наповнення педагогічного процесу формування екологічної культури в учнів початкових класів з розробкою відповідного методологічного забезпечення такого процесу. Об'єктом дослідження є вивчення екологічної культури в умовах сучасної української школи. Предметом дослідження є аналіз способів формування екологічної культури в учнів початкових класів. Наукова новизна роботи полягає у поданні комплексного дослідження, яке включає у себе як дослідження розуміння змісту та структури екологічної культури, вимог щодо організації педагогічної діяльності такого профілю, авторського методичного забезпечення відповідної діяльності. Практичну значущість дослідження обумовлює можливість використання отриманих результатів для організації педагогічного процесу у сучасній початковій школі. Методичні рекомендації можуть бути використані при підготовці вчителів до такої діяльності. Достовірність результатів дослідження забезпечується обсягом аналізованого матеріалу, методологією і загальнотеоретичної базою дослідження, залученням праць авторитетних зарубіжних і вітчизняних фахівців з педагогіки та психології, що складають практичну базу магістерської роботи. У першому теоретичному розділі, розглядається історичні аспекти формування екологічної культури, визначаються зміст та структура екологічної культури та аналізуються сучасні дослідження щодо проблем екологічної культури у школі. У другому розділі досліджуються способи та прийоми формування екологічної культури, вивчається позакласна робота як площина для формування екологічної культури учнів початкової школи, пропонується програма з формування екологічної культури учнів початкової школи. У третьому розділі наводяться експериментальне дослідження формування екологічної культури учнів початкової школи засобами позакласної діяльності, аналізується процес впровадження такої програми та результати даної діяльності. Вивчення школярами реального життя у процесі позакласної роботи, екологічне краєзнавство дає матеріал обговорення всіляких актуальних становищ у середовищі, тим більше поведінки людей, де результат відповідає бажаному. Це дозволяє учням отримувати уроки на майбутнє, змінювати цілі своєї діяльності, робити висновки відповідно до переконань. Природничі знання при цьому обґрунтовують оптимальні способи поведінки та процесів у навколишньому середовищі. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject екологічна культура uk_UA
dc.subject робота з молодшими школярами uk_UA
dc.subject позакласна робота uk_UA
dc.subject середовище uk_UA
dc.subject поведінка uk_UA
dc.subject ecological culture uk_UA
dc.subject work with younger schoolchildren uk_UA
dc.subject extracurricular work uk_UA
dc.subject environment uk_UA
dc.subject behavior uk_UA
dc.title Інтегративний підхід до формування екологічної культури дітей молодшою школою uk_UA
dc.title.alternative An integrative approach to the formation of the ecological culture of children in junior high school uk_UA
dc.type Thesis uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу