Ізмаїльський Державний Гуманітарний Університет

Формування сенсорно-пізнавальної компетентності дитини дошкільного віку засобами музичної діяльності

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Дінчева, Христина Іванівна
dc.contributor.author Dincheva, Khrystyna
dc.date.accessioned 2024-02-20T08:43:32Z
dc.date.available 2024-02-20T08:43:32Z
dc.date.issued 2024-01-23
dc.identifier.citation Дінчева Х. І. Формування сенсорно-пізнавальної компетентності дитини дошкільного віку засобами музичної діяльності : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 012 Дошкільна освіта. Освітньої програми : Дошкільна освіта. Альтернативна дошкільна освіта / Кер. : канд. пед. н., доц. Іванова Д. Г. – Ізмаїл, 2024. – 90 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2031
dc.description A child's knowledge of the surrounding world begins with the perception of objects and phenomena. Remembering, thinking, imagination - all other forms of cognition - develop on the basis of images of perception, being, thus, the result of their processing. The possibility of full-fledged mental development of a child is determined by the level of development of perception, that is, its sensory development. The child learns about the surrounding objects and phenomena with the help of sight, touch, and hearing. The relevance of the formation of the sensory-cognitive competence of preschool children through musical activities is determined by the fact that sensory development is defined as one of the main components of preschool education, accordingly, many scientific works of domestic and foreign researchers are devoted to the problem of the formation of sensory-cognitive competence of preschool children (O. Bohdan , M. Vaskevich, L. Wenger, V. Voitko, V. Gerbova, T. Galanova, E. Zvorygina, E. Smirnova; Janet Grind, Jean Pierre Guyard, Janet Lovett, etc.), but still these questions not disclosed enough, which led to the choice of the subject of the qualification work. The purpose of the research is to substantiate the theoretical, methodological foundations and features of the practical implementation of the process of forming the sensory and cognitive competence of a preschool age child by means of musical activities, to test the appropriate system of research and experimental work. The object of the study is the process of forming sensory and cognitive competence of a preschool child. The subject of the study is the formation of the sensory and cognitive competence of a preschool child by means of musical activities. The following research methods were used during the performance of the tasks of the qualification work: general scientific (theoretical and methodological analysis of scientific literature and program documents, comparison, classification, systematization and synthesis of scientific sources, generalization of research results); empirical methods (pedagogical observation, conversation, analysis of students' creative works, pedagogical experiment), statistical (quantitative and qualitative analysis of the received information). The work defines the content of sensory education based on the analysis of the results of psychological and pedagogical research; features of cognitive development of preschool children are highlighted; the ways and means of implementation of the educational direction "Child in sensory-cognitive space" of the Basic component of preschool education are specified; the content and structure of sensory-cognitive competence of a preschool child are analyzed; methods and approaches, stages of development of sensory and cognitive competence of preschool children are substantiated; the peculiarities of the organization of musical activities in a modern preschool education institution and the method of its application as a means of forming a child's sensory and cognitive competence are disclosed; the system of experimental work on the determination and formation of sensory-cognitive competence of a preschool-aged child by means of musical activities was tested. The basis of the study was the Starotroyaniv preschool education institution (nursery-kindergarten) "PROLISOK" of the Suvorov settlement council of the Izmail district of the Odesa region, address: Ukraine, 68310, Odesa region, Kiliyskyi district, Stari Troyany village, Shkilna street, building 78, 80. The study took 20 children of older preschool age participated. uk_UA
dc.description.abstract Пізнання дитиною навколишнього світу починається зі сприйняття предметів і явищ. Запам’ятовування, мислення, уява – всі інші форми пізнання – розвиваються на базі образів сприйняття, будучи, таким чином, результатом їх переробки. Можливість повноцінного розумового розвитку дитини визначається рівнем розвитку сприйняття, тобто її сенсорним розвитком. Дитина дізнається про навколишні предмети та явища за допомогою зору, дотику, слуху. Актуальність формування сенсорно-пізнавальної компетентності дитини дошкільного віку засобами музичної діяльності обумовлена тим, що сенсорний розвиток визначають як один з основних компонентів дошкільного виховання, відповідно, проблематиці формування сенсорно-пізнавальної компетентності дітей дошкільного віку присвячено чимало наукових праць вітчизняних й зарубіжних дослідників (О. Богдан, М. Васькевич, Л. Венгер, В. Войтко, В. Гербова, Т. Галанова, Є. Зворигіна, Є. Смирнова; Джанет Гринд, Жан П’єр Гюйар, Джанет Ловетт та ін.), але й досі ці питання розкрито недостатньо, що й зумовило вибір теми кваліфікаційної роботи. Мета дослідження – обґрунтувати теоретичні, методичні засади та особливості практичної реалізації процесу формування сенсорно-пізнавальної компетентності дитини дошкільного віку засобами музичної діяльності, апробувати відповідну систему дослідно-експериментальної роботи. Об’єктом дослідження є процес формування сенсорно-пізнавальної компетентності дитини дошкільного віку. Предмет дослідження – формування сенсорно-пізнавальної компетентності дитини дошкільного віку засобами музичної діяльності. Під час виконання завдань кваліфікаційної роботи використано такі методи дослідження: загальнонаукові (теоретико-методологічний аналіз наукової літератури та програмних документів, порівняння, класифікація, систематизація та синтез наукових джерел, узагальнення результатів дослідження); емпіричні методи (педагогічне спостереження, бесіда, аналіз творчих робіт вихованців, педагогічний експеримент), статистичні (кількісний і якісний аналіз отриманої інформації). У роботі визначено зміст сенсорного виховання на підставі аналізу результатів психолого-педагогічних досліджень; виділено особливості пізнавального розвитку дітей дошкільного віку; конкретизовано шляхи та засоби реалізації освітнього напряму «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» Базового компоненту дошкільної освіти; проаналізовано зміст і структуру сенсорно-пізнавальної компетентності дитини дошкільного віку; обґрунтовано методи та підходи, етапи розвитку сенсорно-пізнавальної компетентності дітей дошкільного віку; розкрито особливості організації музичної діяльності в сучасному закладі дошкільної освіти та методика її застосування як засобу формування сенсорно-пізнавальної компетентності дитини; апробовано систему експериментальної роботи з визначення та формування сенсорно-пізнавальної компетентності дитини дошкільного віку засобами музичної діяльності. Базою дослідження став Старотроянівський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «ПРОЛІСОК» Суворовської селищної ради Ізмаїльського району Одеської області, адреса: Україна, 68310, Одеська область, Кілійський район, село Старі Трояни, вулиця Шкільна, будинок 78, 80. У дослідженні взяли участь діти старшого дошкільного віку у складі 20 осіб. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject сенсорне виховання uk_UA
dc.subject пізнавальний розвиток uk_UA
dc.subject сенсорно-пізнавальна компетентність uk_UA
dc.subject музична діяльність uk_UA
dc.subject музично-ритмічна творчість uk_UA
dc.subject музично-дидактичні ігри uk_UA
dc.subject sensory education uk_UA
dc.subject cognitive development uk_UA
dc.subject sensory-cognitive competence uk_UA
dc.subject musical activity uk_UA
dc.subject musical-rhythmic creativity uk_UA
dc.subject musical-didactic games uk_UA
dc.title Формування сенсорно-пізнавальної компетентності дитини дошкільного віку засобами музичної діяльності uk_UA
dc.title.alternative Formation of sensory and cognitive competence of a preschool child by means of musical activities uk_UA
dc.type Thesis uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу